hoelang duurd het ong tegen je effectief met uw wagen in belgie kunt rondrijden?tot alles geregeld is.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ik heb een vraagje ivm de BTW.
Ik zou vrij snel (binnen dit en enkele weken) een wagen moeten kopen voor m'n broer. Die mens heeft daar niet echt veel tijd voor...daarom wil ik het wel doen.
Duitsland heb ik vrij snel aangehaald uiteraard. De wagen zal ingeschreven worden op een bvba en 't is de bedoeling dat er géén BTW meer wordt op betaald. De auto zou ook op factuur moeten worden gekocht...
Nu is m'n vraag hoe het zit met al dan niet betalen van BTW op die Duitse wagens!
KLIK
Als ik deze neem zie ik daar bij staan "MwSt. ausweisbar, 19%"! Wat betekent dat? Dat ik bovenop de vermelde prijs BTW moeten betalen in België?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenIk heb een vraagje ivm de BTW.
Ik zou vrij snel (binnen dit en enkele weken) een wagen moeten kopen voor m'n broer. Die mens heeft daar niet echt veel tijd voor...daarom wil ik het wel doen.
Duitsland heb ik vrij snel aangehaald uiteraard. De wagen zal ingeschreven worden op een bvba en 't is de bedoeling dat er géén BTW meer wordt op betaald. De auto zou ook op factuur moeten worden gekocht...
Nu is m'n vraag hoe het zit met al dan niet betalen van BTW op die Duitse wagens!
KLIK
Als ik deze neem zie ik daar bij staan "MwSt. ausweisbar, 19%"! Wat betekent dat? Dat ik bovenop de vermelde prijs BTW moeten betalen in België?
Dat is goed.
Je vraagt een factuur op de vennootschap aan die Duitse verkoper en je betaalt geen BTW. Vervolgens moet je de btw op die kar voldoen (in casu 10.5% aangezien je de helft kan recupereren) via de kwartaalaangifte van de BVBA.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenMerci voor't antwoord!
't moet een 525dA zijn, maar als ik zoek op Mobile.de zijn dat dus allemaal nog wagens waar BTW op moet betaald worden bij invoer...Dat wou m'n broer niet blijkbaar.
Mss ook eens in België piepen...
Maakt toch niet uit. Op een Belgische moet ge toch ook de BTW betalen.
Comment
-
Ik volg de thread nu ook al een tijdje passief mee maar vind weinig terug wat te doen om een nieuwe wagen uit Duitsland te importeren. Zijn daar verschillen wat betreft de papierwinkel ? De wagen wordt gekocht op mijn vennootschap voor alle duidelijk heid.
Bijkomend, weten jullie of het mogelijk is bij Audi om de 3.0TDI 240pk terug te schroeven naar 211pk ?
Bedankt !Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk BerichtenIk volg de thread nu ook al een tijdje passief mee maar vind weinig terug wat te doen om een nieuwe wagen uit Duitsland te importeren. Zijn daar verschillen wat betreft de papierwinkel ? De wagen wordt gekocht op mijn vennootschap voor alle duidelijk heid.
Bijkomend, weten jullie of het mogelijk is bij Audi om de 3.0TDI 240pk terug te schroeven naar 211pk ?
Bedankt !
Papierwinkel is eenvoudig ( heb zelf Q5 in Duitsland gekocht; wel als particulier )- wagen bestellen
- wagen betalen
- papieren ontvangen
- Btw betalen in Belgie
- verzekering verwittigd
- Wagen afhalen
- met wagen naar de keuring voor een stempel op uw papieren
- naar de DIV wagen laten inschrijven
sigpic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door B2F4U Bekijk BerichtenHet is bij audi helaas niet mogelijk de PK's terug te schroeven!
Papierwinkel is eenvoudig ( heb zelf Q5 in Duitsland gekocht; wel als particulier )- wagen bestellen
- wagen betalen
- papieren ontvangen
- Btw betalen in Belgie
- verzekering verwittigd
- Wagen afhalen
- met wagen naar de keuring voor een stempel op uw papieren
- naar de DIV wagen laten inschrijven
Dus als je je wagen betaald hebt in Duitsland ZONDER btw, ga je in België met alle papieren EN DE AUTO (jaja ...) naar de douane. VERGEET OOK DE STATUTEN VAN DE VENNOOTSCHAP NIET! (ik heb ze gelukkig kunnen laten doorfaxen toen ik daar stond, anders kon ik nog eens terug).
Eens bij de douane gaan ze proberen de Belgische papieren op te maken (vooral lachen in Wallonië als je ze daar een Duits gelijkvormigheidsattest onder de neus duwt ).
Aangezien je een firma hebt hebben ze een kopie van de statuten nodig.
Voor het betalen van de btw kan dat gewoon via de kwartaalaangifte, je moet dat niet speciaal ter plaatse met een bankcheque.
En blijkbaar moeten ze ook het chassisnummer controleren. Al een geluk dat ik daar stond met mijn auto (wel met de platen van het vorig voertuig erop )
edith: Je kan als je wil ter plaatse de btw betalen (ik heb dat gedaan want ik wist niet dat het via de aangifte kon), maar dat is minder interessant, want je gaat daar 21% btw leggen, en dan achteraf 10.5% recupereren via je aangifte. Als je alles via de aangifte doet moet je die 10.5% die je recupereert niet voorschieten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenDa's alleen de BA. Auto kapot = centjes weg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk BerichtenIs er eigenlijk een manier om een wagen legaal en omnium verzekerd naar België in te voeren?
omnium zal wss. wel mogelijk zijn op chassisnummer, vraag eens na bij uw makelaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichtentransitplaat is perfect legaal en zoals gezegd met BA
omnium zal wss. wel mogelijk zijn op chassisnummer, vraag eens na bij uw makelaar
Je verzekert gewoon je wagen direct bij je huidige verzekeraar, maar op chassisnummer ipv nummerplaat. Dan kan je een omnium nemen. Zo heb ik het ook gedaan.
Comment
-
Wij zijn ook voornemens om binnekort een auto uit Duitsland te importeren. We hebben oa. interesse in de BMW 320SI (2006). Gezien het geringe aanbod en onze wensen (carbonzwart, navi, xenons en lage km stand) is de keuze zeer beperkt. Het liefst zouden we bij een originele BMW dealer kopen, maar nu staat er een exemplaar bij een privé-aanbieder die precies aan onze wensen voldoet. De auto is van September 2006 en heeft slechts 24.000km gelopen.
De vraag is nu; waar moet je op letten bij het kopen van een particulier? Er zit immers geen fabrieksgarantie meer op de wagen. Kan ik de kmstand op een of andere manier controleren? Is een aankoopkeuring wellicht verstandig>
ALvast bedankt.sigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
-
Ge moet op de verkoopovereenkomst het volgende laten schrijven door de verkoper en laten aftekenen :
Das Fahrzeug ist laut vorbesitzer schaden-und unfallfrei.
Als nadien blijkt dat de wagen toch schade had kunt ge hem terug brengen. Vergeet ook niet de kmstand te vermelden.
Zo heb ik dat toch altijd gedaan als ik een auto van een particulier kocht. Als ze weigerachtig zijn om dit te doen weet ge hoe laat het is.
Comment
-
Vraagje:
Ik zag een advertentie op mobile.de, bij de omschrijving staat "aus 1 Hand", maar de foto's tonen een wagen op wat ik denk transitplaten zijn (rood met wit, 2 letters dan 6 cijfers, geen rode of gele band links).
Wat ik me afvraag is : als de wagen altijd van dezelde mensen geweest is, wat doet die dan op transitplaten ?
Comment
Comment