Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • hallo mensen ,
    heb hier al met veel intresse dit topic gevolgd en heb al heel wat opgestoken.
    k'ben vanzin om rond september een tweedehands golf gti 5 deurs model 5 in te voeren vanuit duitsland. dit omwille van de prijs, uitrusting (veel rijkelijker daar) en dat het een 5-deurs uitvoering moet zijn wat je hier niet zo veel vind. het enige wat ik nog niet weet en mischien over heb gezien is de belasting op vermogen. moet je de volle pot van 5000€ betalen ( 200 pk) als je deze als occazie importeert uit duitsland? bedankt voor de info!!

    Comment


    • sorry , biv van 2500€ dacht dat dit voor occaziewagens in belgie niet moet betaald worden?dus ook voor buitenland?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door tinolapino Bekijk Berichten
        sorry , biv van 2500€ dacht dat dit voor occaziewagens in belgie niet moet betaald worden?dus ook voor buitenland?
        Dat verandert niks, moet ook voor okkazies betaald worden

        Comment


        • Maar geen 2500€ meer, de BIV daalt bij oudere wagens..

          Tabelletje


          Oorspronkelijk geplaatst door bobo
          cc

          Comment


          • Wat betekent netto-export prijs nu? Kan ik dit ook vragen als ik geen eigen firma heb?

            Bedankt.
            sigpic

            www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

            Comment


            • Nee, als particulier moet je altijd de btw betalen, als het een btw-wagen is tenminste.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Nee, als particulier moet je altijd de btw betalen, als het een btw-wagen is tenminste.
                Hoe weet ik of het een BTW wagen betreft? Bvd.
                sigpic

                www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door iricky Bekijk Berichten
                  Hoe weet ik of het een BTW wagen betreft? Bvd.
                  Als er "mwst ausweisbaar" of zoiet bijstaat is het een BTW wagen.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Als er "mwst ausweisbaar" of zoiet bijstaat is het een BTW wagen.
                    Ok. Merci
                    sigpic

                    www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

                    Comment


                    • Nog een vraagje: als de auto bij een particulier wordt gekocht, hoe krijg je de auto dan vervoerd van Duitsland naar Nederland? Transitplaten? Hoe geraak ik hieraan? En de betaling? Het lijkt me erg riskant om het geld contant mee te nemen, daar het een ramelijk dure wagen betreft. Sorry voor de vele vragen, maar het is mij allemaal niet duidelijk.
                      sigpic

                      www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

                      Comment


                      • invoertax

                        Dag iedereen,

                        Ik heb een Audi A4 2.0 tdi of een Audi A4 2.5 tdi op het oog in Duitsland (tweedehands en ongeveer 100 000 km.
                        Ik heb me reeds goed geïnformeerd over hoe hem te importeren maar zou graag weten
                        wat het me aan taxen zal kosten.

                        Dus weet iemand hoeveel ik op zo'n wagen betaal aan invoertax?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door joris110 Bekijk Berichten
                          Dag iedereen,

                          Ik heb een Audi A4 2.0 tdi of een Audi A4 2.5 tdi op het oog in Duitsland (tweedehands en ongeveer 100 000 km.
                          Ik heb me reeds goed geïnformeerd over hoe hem te importeren maar zou graag weten
                          wat het me aan taxen zal kosten.

                          Dus weet iemand hoeveel ik op zo'n wagen betaal aan invoertax?
                          Aangezien hij 100 000 km heeft, vermoed ik dat hij ouder dan 6 maanden is. Dan moet je niets aan extra taks betalen. Je koopt gewoon de wagen in Duitsland (inclusief BTW, dan hoef je geen BTW meer te betalen in Belgie). Voor de rest staat het zeer duidelijk uitgelegd op de eerste pagina van dit topic.

                          EDIT: je gaat toch importeren naar Belgie? Voor Nederland geldt een andere regeling (door de BPM)

                          Comment


                          • Ja ga hem importeren naar België. Dus enkel hier DIV betalen, is dat zo'n 800 euro?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door joris110 Bekijk Berichten
                              Ja ga hem importeren naar België. Dus enkel hier DIV betalen, is dat zo'n 800 euro?
                              Inderdaad, maar om een beetje te mierenneuken, het is BIV (Belasting op InVerkeersstelling) en dat doe je bij het DIV (Dienst voor inverkeersstelling). Het bedrag hangt af van het vermogen, de cilinderinhoud maar ook de leeftijd. Hoe ouder de wagen, hoe minder je moet betalen (maar verwacht geen wonderen, het is nog altijd de staat ). Dat is de enige vaste eenmalige kost (buiten die 10 cent aan de douane en de prijs van een keuring natuurlijk zoals op de eerste pagina staat). De exacte prijs kan je terug vinden in tabellen zoals hier. Wanneer je in 2 categorien tegelijk valt, moet je de duurste nemen (of wat had je anders gedacht)

                              Comment


                              • Stel ik koop een wagen in duitsland en op de keuring blijkt het om een ongevalwagen te zijn. Hoe groot is de kans dat de wagen niet gekeurd geraakt Ik heb dan wel een serieus probleem want ik heb een wagen gekocht waarmee ik in Belgie niet mag rondrijden

                                Ik heb daarnet even gekeken op de tweedehandpagina van bmw.de. Als ik het goed begrijp heb je bij een premium selection sowieso de europlus garantie. Wat levert die premium selection extra? Dat je in totaal 2 jaar garantie hebt?
                                Last edited by ; 18/04/2009, 00:53.

                                Comment


                                • @iricky


                                  ofwel laat je de daten van de auto via mail of fax toesturen en je haalt hier transitplaten.

                                  Of als je bij de particulier in Duitsland bent ga je naar een verzekeringsbureau om een " Deckungskarte " voor bv 15 dagen, die moet je daar dan wel betalen, hangt ervan af welke maatschappij, +/-60€. Misschien via de verkoper zijn agent of maatschappij.

                                  Met deze karte en je identiteitskaart en alle papieren van de auto( Zullussung, KFZ-brief, TUV) ga je daar naar de Zullassungstelle, bijna iedere stad of groter dorp heeft die.

                                  Daar krijg je dan je papieren om ergens in de directe omgeving je platen te laten make.
                                  Dan terug naar de Zullassungstelle, die kleven de Adelaar erop en dan kan je rijden.

                                  Stel je in vooruit in verbinding met de verkoper zodat je alles kan regelen op een dag dat deze diensten open zijn, je kan misschien ook aan de verkoper vragen een Deckungskarte te organizeren, je betaalt ze maar aan hem.

                                  In Duitsland gaat het alles veel eenvoudiger.
                                  Let wel op dat je jouw Ueberfuehrungskennzeichen, zo heten die, lang genoeg neemt van de tijdsspanne, terugrit, douane in Belgie, keuring, platen.....15 dagen is misschien kort, je kan ook een maand nemen.

                                  Of in vooruit vanuit Belgie voor die Deckungskarte :http://www.deckungskarten.eu/

                                  Grts
                                  Paul

                                  Comment


                                  • @Kenno

                                    het verschil met Belgie is dat in Duitsland een per total niet meer mag gemaakt woreden, als men correct is en de regels volgt.
                                    Indien het een auto is met een ongeval geschiedenis MAAR die door profis gerepareerd werd heb je niets te vrezen, want dan gaat hij daar en hier over de keuring.

                                    Is de verkoper een off dealer dan is hij verplicht het te melden dat de auto een ongeval gehad heeft, clausule "UNFALLFREI" in het verkoopscontract.

                                    Premium Selection heet dat het over uitgezochte wagens gaat van BMW zelf, uit fabriek van medewerkers of autos die door de dealer verkocht werden en dan terugname in overname op een nieuwe.

                                    Het voordeel van zo een auto is de wereldwijde garantie en dat over zo een auto alles bekend is.

                                    Grts
                                    Paul

                                    Comment


                                    • Ach ja, Europlus Garantie zal je in de meeste gevallen moeten betalen of het is mee verrekend in de verkoopprijs.
                                      Hier 3 vb:

                                      Het betekent een verlenging van de fabrieksgarantie.
                                      Hier 3 vb:

                                      Premium Selection met Europlus in.

                                      Premium Selection zonder Europlus mogelijkheid : waarschijnlijk al te oud of teveel km,s. of model niet meer zo actueel maar toch nog in zo een goede toestand dat de dealer hem zelf nog wil verkopen ipv marchand of export. BV BMW E38 of E39.

                                      Premium Selection met Europlus in opleg.

                                      Grts
                                      Paul

                                      Comment


                                      • Auto kopen in andere EU-lidstaat wordt makkelijker


                                        Dankzij de verplichte invoering van een Europees conformiteitscertificaat wordt het aankopen van een auto in een andere lidstaat van de Europese Unie voortaan makkelijker. Dat stelt de Europese Commissie. Het conformiteitscertificaat bevestigt dat een auto alle in Europa geldende technische normen respecteert.

                                        Het certificaat bestaat al sinds 1993, maar de producenten moesten het document tot dusver enkel verstrekken wanneer de nationale regels hen ertoe verplichten, of op uitdrukkelijk verzoek van de koper. Als gevolg van een beslissing van de Commissie worden alle producenten in de hele Europese Unie voortaan verplicht om een conformiteitscertificaat af te leveren bij de verkoop van een auto. Zo wordt het voor consumenten makkelijker om een auto aan te kopen in een andere lidstaat en in eigen land in te schrijven. (belga/dea)


                                        07/05/09 16u16 www.hln.be
                                        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                                          Auto kopen in andere EU-lidstaat wordt makkelijker


                                          Dankzij de verplichte invoering van een Europees conformiteitscertificaat wordt het aankopen van een auto in een andere lidstaat van de Europese Unie voortaan makkelijker. Dat stelt de Europese Commissie. Het conformiteitscertificaat bevestigt dat een auto alle in Europa geldende technische normen respecteert.

                                          Het certificaat bestaat al sinds 1993, maar de producenten moesten het document tot dusver enkel verstrekken wanneer de nationale regels hen ertoe verplichten, of op uitdrukkelijk verzoek van de koper. Als gevolg van een beslissing van de Commissie worden alle producenten in de hele Europese Unie voortaan verplicht om een conformiteitscertificaat af te leveren bij de verkoop van een auto. Zo wordt het voor consumenten makkelijker om een auto aan te kopen in een andere lidstaat en in eigen land in te schrijven. (belga/dea)


                                          07/05/09 16u16 www.hln.be
                                          wat verandert er in de praktijk?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X