Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Ook ik overweeg mijn (eerste) auto te importeren uit Duitsland in plaats van hem in Nederland te kopen. De Audi A4 Avant 2.0 FSI Quattro uit 04/05.
Aangezien het mijn eerste auto is heb ik er geen om in te ruilen, in Nederland is het dan zeer gebruikelijk om een korting van circa 10% te verwerven. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit ook het geval in Duitsland is?
Blijkbaar - mits nieuwe regelgeving die het bemoeilijkt auto's uit Duitsland te importeren - is het makkelijker om de auto op "transit"platen gekeurd te krijgen als op garageplaten.
Zou dit kunnen en wat kost zo'n transitplaat? (3 maanden bijv.)
Het is me duidelijk dat een wagen invoeren uit Duitsland niet moeilijk is.
Je vraagt daar tijdelijke transit platen aan.
Passeert via duane, met alle formaliteiten.
En je laat hier de wagen keuren.
Maar wat me niet duidelijk is, kan je hier die wagen laten keuren met die tijdelijke transitplaten, die op moment van keuring nog geldig moeten zijn of hoe zit dat. Of heb je sowieso garage platen nodig?
ik ben ook van plan om een auto vanuit nederland naar belgie te importeren. Maar bij deze wagen is nog wat werk aan , en hij rijdt momenteel niet meer.
dus als ik alles goed begrijp moet ik deze wagen:
-ophalen met een autotransporter -bij de douane stoppen om: -een 705 vignet -de aankoopfactuur voorleggen -het buitenlands inschrijvingsbewijs voorleggen -een aanvraag om inschrijving van het voertuig voorleggen
-naar keuringsstation met deze wagen met handelaarsplaten op autotransporter -verzekering en nummerplaat aanvragen
is dit correct of heb ik iets over het hoofd gezien? en waar kan ik de papieren krijgen die ik moet voorleggen bij de douane?
Heb eigenlijk een vraagje:
ik ben bezig met een volkswagen westfalia.
ik vraag me af of het mogelijk is om hem als oldtimer in te schijven
hij van 1980
Heb eigenlijk een vraagje:
ik ben bezig met een volkswagen westfalia.
ik vraag me af of het mogelijk is om hem als oldtimer in te schijven
hij van 1980
alvast bedankt
T3 brazil
Van 1980 = 26 jaar oud, dus in theorie moet dat zeker mogelijk zijn
Al raad ik toch aan hem als classic in te schrijven, als oldtimer zit je direct met ettelijke beperkingen!
Van 1980 = 26 jaar oud, dus in theorie moet dat zeker mogelijk zijn
Al raad ik toch aan hem als classic in te schrijven, als oldtimer zit je direct met ettelijke beperkingen!
dit is het antwoord
Geachte,
Om als old-timer te kunnen worden ingeschreven, dient het voertuig sedert meer dan 30 jaar in gebruik zijn genomen. Dit is bepaald conform art. 2 , 7° van het Koninklijk Besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement betreffende de technische eisen waaraan de auto’s, hun aanhangwagens evenals hun veiligheidstoebehoren dienen te voldoen.
Comment