Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door eddytruiens
    happy searching & buying... Maar op welke DUITSE sites (à la belgische autozone.be) zoek je dan wagens?

Veel plezier !
    Life's too short. Not to. Live it.
    1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
    2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
    2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
    2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Ook ik overweeg mijn (eerste) auto te importeren uit Duitsland in plaats van hem in Nederland te kopen. De Audi A4 Avant 2.0 FSI Quattro uit 04/05.

Aangezien het mijn eerste auto is heb ik er geen om in te ruilen, in Nederland is het dan zeer gebruikelijk om een korting van circa 10% te verwerven. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit ook het geval in Duitsland is?

Bij voorbaat dank

Comment

• Blijkbaar - mits nieuwe regelgeving die het bemoeilijkt auto's uit Duitsland te importeren - is het makkelijker om de auto op "transit"platen gekeurd te krijgen als op garageplaten.

Zou dit kunnen en wat kost zo'n transitplaat? (3 maanden bijv.)

Comment

• weet misschien iemand een bmw garage in duitsland niet ver van de belgische grens waar ze véél occasie"s verkopen?want ik wil morgen een kijkje gaan nemen in duitsland

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo
            weet misschien iemand een bmw garage in duitsland niet ver van de belgische grens waar ze véél occasie"s verkopen?want ik wil morgen een kijkje gaan nemen in duitsland
            BMW Kohl in Aken. Met in totaal zo'n 650 personeelsleden kunnen ze wel al een paar auto's verkopen.
            BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
              BMW Kohl in Aken. Met in totaal zo'n 650 personeelsleden kunnen ze wel al een paar auto's verkopen.
              ja daar ga ik zeker een kijkje nemen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo
                ja daar ga ik zeker een kijkje nemen
                Welke serie heb je in gedachte?

Comment

• 1serie ik wil een 120d kopen met zoveel mogelijke opties

Comment

• www.kohl.de

die hebben verschillende vestigingen in de buurt van aken en ook in aken zelf.
                    Succes

Comment

• merci. IK ga morgen op de terugweg ook is kijke bij BMW brussels in evere.Die hebbe precies ook véél 1serie"s

Comment

• Hallo

Het is me duidelijk dat een wagen invoeren uit Duitsland niet moeilijk is.
                        Je vraagt daar tijdelijke transit platen aan.
                        Passeert via duane, met alle formaliteiten.
                        En je laat hier de wagen keuren.
                        Maar wat me niet duidelijk is, kan je hier die wagen laten keuren met die tijdelijke transitplaten, die op moment van keuring nog geldig moeten zijn of hoe zit dat. Of heb je sowieso garage platen nodig?

Alvast bedankt

Yves

Comment

• Oh ja en nog een vraagske, waar haal ik in duitsland van die transit platen?

Thx Yves

Comment

• CarimportService.nl

ik heb mij audi laten importeren uits duitsland, via Carimportservice.nl
                            Echt allemaal goed geregeld op een nette en correcte manier.

gewoon geen addertjes onder het gras, alleen maar financiele voordelen
                            kan het ieder aanraden

dit is de link van hun website: http://www.carimportservice.nl

succes ermee

leon

Comment

• dit trek wel verdacht véél op reclame

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door leon
                                ik heb mij audi laten importeren uits duitsland, via Carimportservice.nl
                                Echt allemaal goed geregeld op een nette en correcte manier.

gewoon geen addertjes onder het gras, alleen maar financiele voordelen
                                kan het ieder aanraden

dit is de link van hun website: http://www.carimportservice.nl

succes ermee

leon
                                Gaan we vooral doen, door een bedrijf in nederland laten importeren, en dan zelf van nederland naar belgie importere

Comment

• ik ben ook van plan om een auto vanuit nederland naar belgie te importeren. Maar bij deze wagen is nog wat werk aan , en hij rijdt momenteel niet meer.

dus als ik alles goed begrijp moet ik deze wagen:

-ophalen met een autotransporter
                                  -bij de douane stoppen om:
                                  -een 705 vignet
                                  -de aankoopfactuur voorleggen
                                  -het buitenlands inschrijvingsbewijs voorleggen
                                  -een aanvraag om inschrijving van het voertuig voorleggen

-naar keuringsstation met deze wagen met handelaarsplaten op autotransporter
                                  -verzekering en nummerplaat aanvragen

is dit correct of heb ik iets over het hoofd gezien?
                                  en waar kan ik de papieren krijgen die ik moet voorleggen bij de douane?

alvast bedankt
                                  Tom

Comment

• volkswagen westfalia

Heb eigenlijk een vraagje:
                                    ik ben bezig met een volkswagen westfalia.
                                    ik vraag me af of het mogelijk is om hem als oldtimer in te schijven
                                    hij van 1980

alvast bedankt
                                    T3 brazil

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door t3brazil
                                      Heb eigenlijk een vraagje:
                                      ik ben bezig met een volkswagen westfalia.
                                      ik vraag me af of het mogelijk is om hem als oldtimer in te schijven
                                      hij van 1980

alvast bedankt
                                      T3 brazil

Van 1980 = 26 jaar oud, dus in theorie moet dat zeker mogelijk zijn

Al raad ik toch aan hem als classic in te schrijven, als oldtimer zit je direct met ettelijke beperkingen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bt.

Al raad ik toch aan hem als classic in te schrijven, als oldtimer zit je direct met ettelijke beperkingen!

dit is het antwoord

Geachte,

Om als old-timer te kunnen worden ingeschreven, dient het voertuig sedert meer dan 30 jaar in gebruik zijn genomen. Dit is bepaald conform art. 2 , 7° van het Koninklijk Besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement betreffende de technische eisen waaraan de auto’s, hun aanhangwagens evenals hun veiligheidstoebehoren dienen te voldoen.

Met vriendelijke en verkeersveilige groeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bt.

een Westfalia is een kampeerwagen, en valt onder de reglementeringen van lichte vrachtwagen.

Comment

Working...
                                          X