Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• hm...

Van die 30 jaar, dat verwondert me, dan ben ik slecht geïnformeerd

Dat een Westfalia een halve camionette was wist ik niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bt.
      hm...

Van die 30 jaar, dat verwondert me, dan ben ik slecht geïnformeerd

Dat een Westfalia een halve camionette was wist ik niet
      heel slecht geïnformeerd blijkbaar. de wet is duidelijk, 25 jaar geldt enkel voor personenwagens en voertuigen voor dubbel gebruik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
        heel slecht geïnformeerd blijkbaar. de wet is duidelijk, 25 jaar geldt enkel voor personenwagens en voertuigen voor dubbel gebruik.

Dan is de reden dezelfde als die andere: 'dat ik niet wist dat een Westfalia een halve camionette was'

De firma dankt u niettemin voor uw deskundige bijdrage.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bt.
          Dan is de reden dezelfde als die andere: 'dat ik niet wist dat een Westfalia een halve camionette was'

De firma dankt u niettemin voor uw deskundige bijdrage.
          of jij nu wist dat een Westie een halve camionette was of niet, 't blijft een kampeerwagen. en dat is geen personenwagen of voertuig voor dubbel gebruik. ik snap anderzijds de bekommernis van de vraagsteller niet echt. waarom moet zo'n ding ingeschreven worden als oldtimer? de verkeersbelasting is niet hoger dan 110 €.

Comment

of jij nu wist dat een Westie een halve camionette was of niet
            Maggie Web.jpg

Sorry Frankie, maar dit is een Westie ofwel West Highland White Terrier

en dat op een autoforum, foei

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xit2050
              [ATTACH]17505[/ATTACH]

Sorry Frankie, maar dit is een Westie ofwel West Highland White Terrier

en dat op een autoforum, foei
              truttenlikkers interesseren me geen bal. als autoliefhebber zou je minstens op de hoogte moeten zijn dat in de UK een Westfalia gemakkelijkheidshalve Westie genoemd wordt, omdat daar vrij veel Devon-conversies rondrijden.

Comment

als autoliefhebber zou je minstens op de hoogte moeten zijn dat in de UK een Westfalia gemakkelijkheidshalve Westie genoemd wordt, omdat daar vrij veel Devon-conversies rondrijden.
                als Frankie zou je minstens op de hoogte moeten zijn dat ik hier gemakkelijkheidshalve met uw voeten aan 't spelen ben (geurvreters iemand?).

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
                truttenlikkers interesseren me geen bal.
                Kan ik die bal dan hebben, mijne Westie speelt daar graag mee

Comment

of jij nu wist dat een Westie een halve camionette was of niet, 't blijft een kampeerwagen. en dat is geen personenwagen of voertuig voor dubbel gebruik. ik snap anderzijds de bekommernis van de vraagsteller niet echt. waarom moet zo'n ding ingeschreven worden als oldtimer? de verkeersbelasting is niet hoger dan 110 €.

goededag heren

nu een woord uitleg .ik ben bezig met een westfalia aan het opzetten.maar om een beetje legaal mee te kun rond rijd had, ik dus idee om als oldtimer in te schrijven en als hij klaar is de normaal keuring te doen.

Met vriendelijke groeten T3brazil

ps.de verkeersbelasting van oldtimer is maar 26 €.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door t3brazil
                    ps.de verkeersbelasting van oldtimer is maar 26 €.
                    26,50 € + opdeciemen voor de gemeente maakt 29,15 €.

Comment

• hallo kerels,
                      Ik ben jongen van 21, die net zn droomcrx (1ste auto, 1ste verzekering) in nederland gevonden heeft. Nu wil ik hem importeren, maar zit ik nog met een paar vragen.
                      Ik heb geen platen voor de auto, is het mogelijk de auto te laten keuren met de originele eigenaar zn nederlandse platen hier in belgië? De reden is auto is getuned, en de nederlandse keuring blijkt een heel stuk minder streng dan de belgische, dus ik wil eigenlijk wel zeker zijn dat hij er hier doorraakt.
                      de auto is van 93, dus gelijkvormigheidsattest moet ik waarschijnlijk nog aanvragen via importeur (nederland? belgië?)
                      Ik weet zowiezo al dat hij op 1 punt afgekeurd gaat worden (hij heeft weggewerkte deurgrepen, en dat is in belgië al verboden) maarja ben van plan hem daarna bij de plaatselijke garage binnen te doen om hem keuringsklaar te krijgen helemaal, dat hij bij de herkeuring er zeker door is op alle punten. (iemand ervaring hiermee dat merkgarages dit willen doen? Want de auto is niet bij hun aangeschaft dan)

als laatste nog een rare vraag. de auto heeft grotere velgen en bandenmaat dan belgische standaard, maar in nederland blijkt volgens de verkoper geen bandenmaat op de papieren te staan, is het mogelijk da auto dan hier in te voeren met die bandenmaat, zonder dat de keuring moeilijk doet??? (wil niet op het laatste moment nog is standaard banden en velgen gaan zoeken)

Zou fijn zijn als iemand mij kon helpen, want ik wil volgende week een afspraak maken voor hem te kopen en regelingen te treffen ivm invoer, keuring ed..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door eddytruiens
                        happy searching & buying... Maar op welke DUITSE sites (à la belgische autozone.be) zoek je dan wagens?
                        www.mobile.de bvb

persoonlijk raak ik uit al die regeltjes niet wijs. Als je nu in duitsland een tweedehands wagen koopt weet je toch niet wat die man zijn winst is? of betaal ik helemaal geen btw bij wagens ouder dan zes maand, of zit de btw al in de prijs gerekend? bvb:

EUR 29.900
                        MwSt. ausweisbar
                        Daten:
                        Gebrauchtfahrzeug, - Jahreswagen, 9.800 km

2004

deze wagen staat bij een officiele dealer, hoeveel zal ik dan daadwerkelijk betalen om hem op mijn oprit te krijgen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                          www.mobile.de bvb

persoonlijk raak ik uit al die regeltjes niet wijs. Als je nu in duitsland een tweedehands wagen koopt weet je toch niet wat die man zijn winst is? of betaal ik helemaal geen btw bij wagens ouder dan zes maand, of zit de btw al in de prijs gerekend? bvb:

EUR 29.900
                          MwSt. ausweisbar
                          Daten:
                          Gebrauchtfahrzeug, - Jahreswagen, 9.800 km

2004

deze wagen staat bij een officiele dealer, hoeveel zal ik dan daadwerkelijk betalen om hem op mijn oprit te krijgen?
                          http://www.cec-ecc.be/upload/Auto-Br...%202004-NL.pdf

Hier zal je de nodige info op vinden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door erikje
                            http://www.cec-ecc.be/upload/Auto-Br...%202004-NL.pdf

Hier zal je de nodige info op vinden
                            bedankt daarvoor, ik betaal dus btw aan de garagist. maar aan welk woordje merk ik of die al in de prijs zit, mijn duits is nogal belabberd (en wat is dat woordje in het frans, want daar heb ik ook iets zien staan dat me interesseerd)

Comment

• weet iemand wat de kosten zijn om een wagen op een autotransporter naar belgie te krijgen, of welke firma's ik daarvoor even kan contacteren.

thx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door frekkel
                                weet iemand wat de kosten zijn om een wagen op een autotransporter naar belgie te krijgen, of welke firma's ik daarvoor even kan contacteren.

thx
                                Wagen gevonden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s
                                  Wagen gevonden?
                                  jip
                                  maar niet om te kopen

Comment

• Ik heb het topic eens doorlezen maar ik vind geen antwoord op volgende vraag.

Als je als handelaar een auto (+6maand) aankoopt in Duitsland, en je voldoet daar je BTW-plicht (16%), je importeert hem in België, KAN je dan, als handelaar je BTW aan Belgisch tarief (21%) terugtrekken?

Het klinkt als gefoeffel maar ik vroeg me af of het ging, en zoja onder welke voorwaarden?

Thanks

Comment

• Uiteraard niet. Wat dacht je nou ?

Ik dacht zelfs dat je de BTW in België moet voldoen als je 'm terug wil aftrekken nadien. Maar daarover ben ik niet zeker.

Comment

• Als BTW-plichtige koop je de wagen in Duitsland zonder BTW (MWST), om de BTW na inschrijving van het voertuig in België te betalen. Zo kan je dus naderhand de BTW of een deel ervan recupereren...
                                        OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa
                                          Uiteraard niet. Wat dacht je nou ?

Ik dacht zelfs dat je de BTW in België moet voldoen als je 'm terug wil aftrekken nadien. Maar daarover ben ik niet zeker.
                                          Damn, ook geen achterpoortjes?

Comment

Working...
                                          X