Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Als de verkoper u er al een kopie kan laten zien ervan is er geen probleem he

Comment

• Mja dat hebben ze dus nooit gekregen van de eerste eigenaar waar ze de Mini van kochten. Bijgevolg kunnen ze mij dus niets laten zien.

Maar is het niet zo dat je een homologatieprocedure kan volgen in België om zo je GVA te bekomen? Dat kost 99 euro voor de keuring en 60 euro voor aanvraag van het document.

Dimitri

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri_vs Bekijk Berichten
        Maar is het niet zo dat je een homologatieprocedure kan volgen in België om zo je GVA te bekomen? Dat kost 99 euro voor de keuring en 60 euro voor aanvraag van het document.

Dimitri

Idd, maar dan heb je veel geduld nodig

Comment

• d. Check of je je PVG nummer terugvindt op je COC, zoniet neem je best contact op met invoerder (Bornem voor BMW – D’Ieteren voor AUDI. VW)

4) Wat doen ze?
          a. Keuring die verder gaat dan de klassieke jaarlijkse keuring van tweedehandswagens. Deze bevat een volledige technische keuring, milieukeuring, opstelling van een tweedehandsrapport en aflevering van de Car-Pass.

--> Hoe komt het dat het "PVG-nummer" niet altijd op het COC staat?
          Dus best direct bellen naar Bornem voor een afspraak, duurt wss weeral 2 weken, als dat PVG nummer morgen niet op de COC staat?

Ga morgen in DE kijken voor een kar

Comment

• Mini begin jaren '90 kan men momenteel volgens mij aanvragen bij BMW. Een COC bestond volgens mij nog niet begin jaren 90. Bij Maserati kan ik bv. terecht met auto's van voor 1997 (ooit eens overwogen), auto moet daar dan wel voorgereden worden zodat ze het kunnen bekijken, een helemaal verbouwde auto dat gaat niet lukken denkelijk.

Anders hier eens kijken als ze bij BMW niet kunnen helpen, scenario nog niet in Belgie ingeschreven voertuigen a)

Normaal krijg je dat wel in orde als de auto niet verbouwd is technisch.

Last edited by ; 09/09/2009, 22:29.

Comment

• Wat is een PVG-nummer op het gelijkvormigheidsattest?

Begint dat met bvb. e1*2001/...............??

Comment

• Eigenlijk wil ik gewoon weten of ik naar Bornem moet (niet veel zin om dat te doen voor die lange wachttijd en weer 100€ te dokken)??

Als ik maandag al direct naar de "gewone" keuring kan enz., kan ik volgende week al bollen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
                  Wat is een PVG-nummer op het gelijkvormigheidsattest?

Begint dat met bvb. e1*2001/...............??
                  een PVG-nummer is bij mijn weten in de vorm 00/0000
                  1963 Land Rover Series IIa
                  1994 Mercedes SL320
                  2015 Land Rover Discovery SDV6
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri_vs Bekijk Berichten
                    Ik heb hier nog een bijkomend probleem!

Ik zou graag een classic Mini invoeren naar België vanuit Duitsland. De modellen die ik op het oog heb dateren van begin de jaren 90, dus de Duitse eigenaars zijn niet in het bezit van een Ubereinstimmungsbescheinigung!

Nu heb ik verstaan dat dit wel een vereist document is om de auto te kunnen invoeren en dat ik dit bovendien kan bekomen na aanvraag bij de Belgische importeur van het merk (toch?)

Nu wilt het dat het merk Rover is en Rover is failliet. Zodus geen Belgische invoerder meer... HOE kan ik nu aan een gelijkvormigheidsattest geraken? Moet ik een (dure) keuring ondergaan?
                    Als er geen GVA (gelijkvormigheidsattest) (= Uebereinstimmungsbescheinigung) is bij de auto, moet de auto een homologatiekeuring (105€) ondergaan in Belgie.
                    Ofwel bestaat er een GVA voor het type wagen dat je invoert; ofwel bestaat dit niet. In het eerste geval ben je onmiddellijk verder want dan kan je, na aanvragen van dat document, naar de tweedehandskeuring. Ofwel bestaat het niet, en dan moet je een keuring als alleenstaand geval doorlopen. Die keuring kost 170€.

Verder zou ik nog een andere complicatie hieraan willen toevoegen:

Stel dat die Mini nu ook niet meer volledig origineel is (bv. andere velgen en banden) wat zijn hier de gevolgen van? (zowel voor de eventuele homologatie keuring als de 2ehands keuring voor inschrijving)
                    Als de velgen/bandenmaat afwijkt van deze die op het GVA staan, dan zul je andere wielen moeten monteren voor de keuring.

Moet ik trouwens nog een 2e hands keuring voor inschrijving doorlopen als de auto reeds de homologatiekeuring heeft doorlopen ter verkrijgen van een gelijkvormigheidsattest?
                    Dat moet je inderdaad nog doen.
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• die procedure beschreven op de eerste pagina,geldt dit ook wanneer men een tweedhandscaravan aankoopt in duitsland en deze naar hier brengt met duitse transitplaten met rode band?volgens de verkoper zijn deze nummerplaten maar 5 dagen geldig?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door speedy67 Bekijk Berichten
                        die procedure beschreven op de eerste pagina,geldt dit ook wanneer men een tweedhandscaravan aankoopt in duitsland en deze naar hier brengt met duitse transitplaten met rode band?volgens de verkoper zijn deze nummerplaten maar 5 dagen geldig?
                        Ja; procedure is dezelfde;

Ik heb gisteren mijn caravan ingevoerd uit Duitsland ( wel met eigen nummerplaat.)
                        ik moet enkel nog naar de keuring en ben dan met alles in orde
                        sigpic

Comment

• Naar aanleiding van:

Iemand?

Comment

• Geven Duitse merkdealers korting op 2dehandse wagen?

Comment

• ik neem aan dat wanneer je een bestelwagen zou aanschaffen in Duitsland okkazie, de procedure enigzins hetzelfde is. Op lichte vracht heb je wel een administratieve en technische keuring normaal.

BTW veronderstel ik dat niet voldaan dient te worden bij douane, omwille van intracommunotaire handel. Elk dient wel over een BTW nummer te beschikken uiteraard.

Kent iemand volgende handelaar: http://home.mobile.de/NOELLE-JAHRESWAGEN

Comment

• Geldt voor ons de gunstige exportprijs? Dus als er bvb in de advertentie staat: "für export nur 10.000€" ??

Comment

• Die exportprijs is een prijs zonder BTW. Enkel voor bedrijven en zelfstandigen dus. Je kan zo'n wagen wel kopen zonder ginder btw te betalen als particulier maar dan moet je in België een hoger tarfief BTW betalen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                    Die exportprijs is een prijs zonder BTW. Enkel voor bedrijven en zelfstandigen dus.

Thx!

Comment

• Ik zit namelijk ook met zo een probleem.

Ik heb een bmw e46 330ci op het oog , maar de auto heeft duitse papieren.
                                      Ook de verkoper is franstalig, dus 100% vragen stellen zal al niet lukken.

Haar antwoord was in het engels en leek verdacht op zo een fraudebericht dat ik hier ook al ergens zag staan.

De auto blijkt wel al in België te zijn.

Op wat moet ik zeker letten dat het geen bedrog is ? Snel hulp gevraagd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Keviin1992 Bekijk Berichten

Haar antwoord was in het engels en leek verdacht op zo een fraudebericht dat ik hier ook al ergens zag staan.

Stuur mij via pb da frans bericht en zeg mij wa k moet vragen. Ik stuur u in pb een Frans antwoord terug. Als de verkoper daar dan geen bal van begrijpt en vraagt in het Engels verder te gaan laat het dan maar zitten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Keviin1992 Bekijk Berichten
                                          Ik zit namelijk ook met zo een probleem.

Telefoonnummer en adres vragen en gaan kijken. Wanneer dit om één of andere vreemde reden op geen enkel tijdstip mogelijk is en ze eerst geld vragen gewoon vergeten.

Comment

Working...
                                          X