Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
    Telefoonnummer en adres vragen en gaan kijken. Wanneer dit om één of andere vreemde reden op geen enkel tijdstip mogelijk is en ze eerst geld vragen gewoon vergeten.
    Uhu ben ik van plan..
    Maar ik heb meer schrik voor de papieren.. Ik heb al gebeld naar div en keuring voor wat ik nodig heb..
    Dus lijstje zeker meenemen als ik ga
    E705 douanevignet
    inschrijvingsbewijs duitsland
    certificaat overeenstemming belgische constructeur voor het gelijkvormigsattest?

Ontbreekt er iets ?

Comment

• Gisteren kreeg ik terug een mail.. Vertrouw er niets van. Heb al op andere pagina gezien dat het bijna allemaal oplichters zijn

Liever dan 2000-3000€ meer betalen en iets degelijks hebben , dan bv maar 4000€ te betalen maar niks in de plaats te krijgen.

Hi again ,
      This was my personal car and i am located in London, Uk. The car is
      originally from Berlin,Germany(my wife is from Germany),it is registered in Germany, it has all papers
      written in german. WE sell the car at so a price because now we are living now in London and
      we need a car with a right driving wheel. I would like to inform you that we will use an
      International Shipping Company for insurance. In United Kingdom this shipping
      company is very popular and trustable : Auto-Shipping-LTD . I will pay for all charges.
      As soon as i will send the car, they will email you
      all the info regarding the shipping status: delivery time, arrival
      time, tracking# to verify on their web site. They will deliver it to your door step.
      After you receive all the shipping info, you must send a deposit of 20%(by bank account transfer) to one of
      their company agents. They will email you the payment info all so once with the shipping
      info. After will receive the car, you will complete the rest of the payment. Then the shipping company will
      redirect the funds on my name so i can pick up the funds. For payment i use a Bank Account Transfer because
      it is very fast and safe.
      No money transfer or western union because they are not secure.
      This is the Web-Site of the Company :www.Auto-Shipping-LTD.uk.tt .This
      is the E-mail of the Company: Auto-Shipping-LTD@live.com in case
      you want to ask them any questions.
      Now,i will wait your reply asap.If you agree,please send me your full
      name & address so i can start the shipping.
      Regards !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Keviin1992 Bekijk Berichten
        Uhu ben ik van plan..
        Maar ik heb meer schrik voor de papieren.. Ik heb al gebeld naar div en keuring voor wat ik nodig heb..
        Dus lijstje zeker meenemen als ik ga
        E705 douanevignet
        inschrijvingsbewijs duitsland
        certificaat overeenstemming belgische constructeur voor het gelijkvormigsattest?

Ontbreekt er iets ?
        vignet C705, niet E705
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Keviin1992 Bekijk Berichten
          Gisteren kreeg ik terug een mail.. Vertrouw er niets van. Heb al op andere pagina gezien dat het bijna allemaal oplichters zijn

Liever dan 2000-3000€ meer betalen en iets degelijks hebben , dan bv maar 4000€ te betalen maar niks in de plaats te krijgen.

Hi again ,
          This was my personal car and i am located in London, Uk. The car is
          originally from Berlin,Germany(my wife is from Germany),it is registered in Germany, it has all papers
          written in german. WE sell the car at so a price because now we are living now in London and
          we need a car with a right driving wheel. I would like to inform you that we will use an
          International Shipping Company for insurance. In United Kingdom this shipping
          company is very popular and trustable : Auto-Shipping-LTD . I will pay for all charges.
          As soon as i will send the car, they will email you
          all the info regarding the shipping status: delivery time, arrival
          time, tracking# to verify on their web site. They will deliver it to your door step.
          After you receive all the shipping info, you must send a deposit of 20%(by bank account transfer) to one of
          their company agents. They will email you the payment info all so once with the shipping
          info. After will receive the car, you will complete the rest of the payment. Then the shipping company will
          redirect the funds on my name so i can pick up the funds. For payment i use a Bank Account Transfer because
          it is very fast and safe.
          No money transfer or western union because they are not secure.
          This is the Web-Site of the Company :www.Auto-Shipping-LTD.uk.tt .This
          is the E-mail of the Company: Auto-Shipping-LTD@live.com in case
          you want to ask them any questions.
          Now,i will wait your reply asap.If you agree,please send me your full
          name & address so i can start the shipping.
          Regards !
          Zo'n dingen zijn bijna altijd oplichterij.

In dit geval is het nog eens extra duidelijk, o.a. doordat .tt staat voor Trinidad en Tobago.

Comment

• kijk naar het adres op die website en check google, dan zie je meteen dat het fake is

Comment

• Ik heb pas een Audi A6 ingevoerd (met aanhangwagen gaan halen) en ik moet zeggen dat dat heel goed meegevallen is.
              's Morgens om 7u vertrokken en om 15.50u stond ik aan de douane in Turnhout,. Dag cerna iemand met garageplaten naar de keuring geweest en 's naliddags stond die kar al voor m'n deur!

Maar, ben zo dom geweest de auto ginder btw-inclusief te betalen (ben zelfstandige).
              Nu belt mijnen boekhouder dat hij dien btw enkel via een vrij grote papiermolen te doorworstelen kan recupereren...

Nu ga ik naar die garage bellen of ze de btw willen terugstorten (ga hen wel een kopie bezorgen dat de auto effectief werd ingevoerd/ingeschreven in België)...
              Dan moet ik daarna gewoon het verschuldigde deel doorstorten aan vadertje staat.

Maar ik vrees er een beetje voor dat die garage dat niet gaat willen doen, wat kan ik dan nog ondernemen om op een niet te ingewikkelde manier mijn deel van den btw terug te krijgen?!

Alvast merci, Kris
              2007 Audi A6 Avant 2.7tdi S-line Quattro Tiptronic

Comment

• Iemand die voor dinsdag 27/10 of woensdag 28/10 aan een COC van een BMW kan geraken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fa820373 Bekijk Berichten
                  Ik heb pas een Audi A6 ingevoerd (met aanhangwagen gaan halen) en ik moet zeggen dat dat heel goed meegevallen is.
                  's Morgens om 7u vertrokken en om 15.50u stond ik aan de douane in Turnhout,. Dag cerna iemand met garageplaten naar de keuring geweest en 's naliddags stond die kar al voor m'n deur!

Maar, ben zo dom geweest de auto ginder btw-inclusief te betalen (ben zelfstandige).
                  Nu belt mijnen boekhouder dat hij dien btw enkel via een vrij grote papiermolen te doorworstelen kan recupereren...

Nu ga ik naar die garage bellen of ze de btw willen terugstorten (ga hen wel een kopie bezorgen dat de auto effectief werd ingevoerd/ingeschreven in België)...
                  Dan moet ik daarna gewoon het verschuldigde deel doorstorten aan vadertje staat.

Maar ik vrees er een beetje voor dat die garage dat niet gaat willen doen, wat kan ik dan nog ondernemen om op een niet te ingewikkelde manier mijn deel van den btw terug te krijgen?!

Alvast merci, Kris
                  Ik had identiek dezelfde kemel geschoten.
                  Mijn boekhouder heeft toen contact opgenomen met de boekhouder van de verkoper en na wat geduld is er een creditnota opgemaakt. Ik vreesde er eerst ook wat voor, maar al bij al is dat nog vrij vlot in orde gekomen.
                  Een alternatief is dacht ik dat de btw gerecupereerd wordt in Duitsland zelf, maar volgens mijn boekhouder ben je dan voor een héle tijd zoet, met idd een grote papierwinkel.

Comment

• Mede dankzij deze handleiding is alles vlekkeloos verlopen, vandaag douane bezoekje en keuring, alle papieren zijn aanwezig voor de inschrijving....
                    saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                    saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                    saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                    saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                    saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                    renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                    Porsche 993 (1994)

Comment

• We zijn van plan om een auto in duitsland te kopen . Nieuw of twedehands weten we nog niet , maar minder dan 6 maand en minder dan 6000 km wordt in belgie gezien als een nieuwe wagen en moet btw op betaald worden .
                      Maar zien ze dat in duitsland zo ook , stel je hebt er ene van 3000 km en 8 maand oud . Voor een dealer zal dat geen nieuwe auto zijn en kan dat wss niet zonder btw . Of weten die dat daar ook , bestaan er paieren die je kan meenemen ?

Wat met de boordcomputer , kunnen ze die hier int nederlands zetten ?

Merci .

Comment

• Wordt je altijd tegengehouden aan de grens met Belgie en Duitsland en Belgie en Luxemburg? Heeft iemand al meegemaakt dat ze je gewoon laten doorrijden?

En heeft iemand al boete moeten betalen of rijbewijs moeten inleveren aan de grens omdat je gewone nummerplaten op je Duitse auto gevezen hebt?

Tenslotte wou ik nog vragen of iemand een goeie, eerlijk iemand of firma kent die zonder problemen, goedkoop en snel Duitse wagens kan invoeren.

Alvast bedankt voor mogelijke antwoorden.

Groetjes,
                        Delfien

Comment

• als er "MwSt. ausweisbar, 19%" bij een advertentie staat wil dat dan zeggen dat de vermelde prijs zonder BTW geteld is of dat de BTW bij deze wagen afgetrokken kan worden.

Als er "Netto Exportpreis 15200 ,- €" vermeld staat is dat dan de verkoopprijs zonder BTW (zoals een paar pagina's terug vermeld) of is dat gewoon de prijs zo meenemen zonder garantie wetende dat de vermelde prijs 17.900 euro is (15200 + 19% is meer dan 17.900 euro)

Comment

• natuurlijk wordt je niet altijd tegengehouden,maar probeer dat maar eens te voorzien..kwestie van geluk hebben!
                            Last edited by Passiman; 10/11/2009, 08:01.
                            http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Delfientje Bekijk Berichten
                              Wordt je altijd tegengehouden aan de grens met Belgie en Duitsland en Belgie en Luxemburg? Heeft iemand al meegemaakt dat ze je gewoon laten doorrijden?

En heeft iemand al boete moeten betalen of rijbewijs moeten inleveren aan de grens omdat je gewone nummerplaten op je Duitse auto gevezen hebt?
                              Ik ben ook benieuwd naar het antwoord. Ik ga waarschijnlijk deze week een wagen halen in Duitsland, maar heb toch veel zin om het eenvoudig te houden en er gewoon mijn platen op te vijzen en te verzekeren op chassisnr. Ik rij sinds 1986 en ben één keer tegengehouden, nl. in 1987. Alweer effe geleden dus.

Ik ben dan geen gevaar voor de gemeenschap gezien verzekering in orde. Probleem voor de staat is dan gewoon dat ze me pas een paar dagen later kunnen beginnen afzetten (BIV en wegenbelasting).

Ge moet natuurlijk net de pech hebben om tegengehouden te worden en met Belgische platen in Duitsland zal de kans net iets hoger liggen misschien...

Gr,
                              Jan

Comment

• Hallo,

Ik heb een specifieke vraag over import uit Duitsland, ik denk niet dat de info al in de thread staat, maar kan zijn dat ik erover gekeken heb .

Ik zou mogelijk een wagen importeren die in België ook wel op de markt is, maar niet in die motorisering. De wagen is van 2008 en heeft een europees gelijkvormigheidsattest. Als ik goed gelezen heb is dat europees gelijkvormigheidsattest nu voldoende om de wagen in België in te schrijven, zelfs al hij met die motor voor dat bouwjaar in België niet ingevoerd is?

Alvast bedankt als iemand daar een zicht op heeft.

Comment

• btw

wie kan me vertellen hoe het zit met de btw als je als belg een auto koopt als particulier aan duitse particulier?

dank bij voorbaat

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jan67 Bekijk Berichten
                                    Hallo,

Ik heb een specifieke vraag over import uit Duitsland, ik denk niet dat de info al in de thread staat, maar kan zijn dat ik erover gekeken heb .

Ik zou mogelijk een wagen importeren die in België ook wel op de markt is, maar niet in die motorisering. De wagen is van 2008 en heeft een europees gelijkvormigheidsattest. Als ik goed gelezen heb is dat europees gelijkvormigheidsattest nu voldoende om de wagen in België in te schrijven, zelfs al hij met die motor voor dat bouwjaar in België niet ingevoerd is?

Alvast bedankt als iemand daar een zicht op heeft.
                                    lijkt mij geen probleem. er is een europees gelijkvormigheidsattest. Mijn broer importeerde deze zomer ook een auto met een motorisatie die in België niet werd geleverd.
                                    saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                                    saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                                    saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                                    saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                                    saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                                    renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                                    Porsche 993 (1994)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door steyke54 Bekijk Berichten
                                      wie kan me vertellen hoe het zit met de btw als je als belg een auto koopt als particulier aan duitse particulier?

dank bij voorbaat

Als je een auto koopt van een Duitse partikulier, dan koop je gewoon de auto voor de overeengekomen prijs. Die prijs is meteen ook ''alles in''. Er komt geen BTW bij kijken, ook niet tijdens het verdere proces om 'm in Belgie in te schrijven.

Comment

• Hoe zit het met zelfstandigen die geen BTW nummer hebben?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                          Hoe zit het met zelfstandigen die geen BTW nummer hebben?

Dat wil ik ook wel eens weten, heb medisch beroep in een vennootschap, doch geen BTW nummer!

Comment

Working...
                                          X