Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door razvan Bekijk Berichten
    twee denk ik
    Op jaarbasis ,?

Comment

• Vanaf welke prijs is het interessant een wagen te gaan halen uit Duitsland, omwille van het prijsverschil?

(50 000 - 20 000 - 10 000 - 5 000 ... euro ?)

Rekening houdend met alle bijkomende kosten, waar ik overigens geen getal op zou kunnen plakken. Jullie weten dit waarschijnlijk beter.

Comment

• Ik heb dringend zoveel mogelijk informatie nodig omtrent te wet van 'groep van 4' in verband met de BTW.

(ben nog altijd midden in het proces om die BTW terug te krijgen)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
          Vanaf welke prijs is het interessant een wagen te gaan halen uit Duitsland, omwille van het prijsverschil?

(50 000 - 20 000 - 10 000 - 5 000 ... euro ?)

Rekening houdend met alle bijkomende kosten, waar ik overigens geen getal op zou kunnen plakken. Jullie weten dit waarschijnlijk beter.
          Kostprijs is 45.5€ ofzo. 0.5 voor de douane en de rest voor de keuring. Buiten dat zijn er geen kosten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            Kostprijs is 45.5€ ofzo. 0.5 voor de douane en de rest voor de keuring. Buiten dat zijn er geen kosten
            Maw. het is ALTIJD voordelig?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
              Maw. het is ALTIJD voordelig?
              Als ge uw kar daar goedkoper vindt dan hier en uwe tijd kost u geen geld wel ja.
              Reken wel op veel tijdverlies om rond te gaan shoppen he. Ik heb er ook in totaal een drietal uitstapjes naar Duitsland op zitten gehad eer ik de mijne had.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                Ik heb dringend zoveel mogelijk informatie nodig omtrent te wet van 'groep van 4' in verband met de BTW.

Niemand? Een duidelijk wetsartikel ofzo? Als het kan in het Engels? waar kan ik dat vinden?

Comment

Ik heb dringend zoveel mogelijk informatie nodig omtrent te wet van 'groep van 4' in verband met de BTW.

Welke BTW moet je terugkrijgen, deze die je in Duitsland betaald hebt ?

Heb je de wagen gekocht als particulier of als belastingplichtige ?

Comment

Niemand? Een duidelijk wetsartikel ofzo? Als het kan in het Engels? waar kan ik dat vinden?
                    BTW wetboek

Bende van vier:
                    - kleine ondernemingen vrijstellingsregeling : omzet < 5.580 €
                    - fofaitaire landbouwers
                    - vrijgestelde belastingplichtigen (art. 44)
                    - niet belastingplichtige rechtspersonen

Drempel is € 11200

Formaliteiten: BE-nummer / Bijzonder BTW-aangifte / geen aftrekb. BTW

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                      BTW wetboek

Bende van vier:
                      - kleine ondernemingen vrijstellingsregeling : omzet < 5.580 €
                      - fofaitaire landbouwers
                      - vrijgestelde belastingplichtigen (art. 44)
                      - niet belastingplichtige rechtspersonen

Drempel is € 11200

Formaliteiten: BE-nummer / Bijzonder BTW-aangifte / geen aftrekb. BTW
                      "U heeft geen toegang tot dit document"

Comment

"U heeft geen toegang tot dit document"

BTW wetboek versie 2008

Heb je de wagen gekocht als particulier of als belastingplichtige ? Maakt wel een verschil uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                          http://ccff02.minfin.fgov.be/KMWeb/b...ategoryId=1510

BTW wetboek versie 2008

Heb je de wagen gekocht als particulier of als belastingplichtige ? Maakt wel een verschil uit...
                          Dokterskabinet

Er moet toch ergens een Engelstalige versie van te vinden zijn? Heb al heel het net afgezocht zonder resultaat..
                          Last edited by ; 13/12/2009, 12:50.

Comment

Dokterskabinet

Er moet toch ergens een Engelstalige versie van te vinden zijn? Heb al heel het net afgezocht zonder resultaat..

Ge zijt er precies nog altijd niet uit hé, zelfs met die regel van vier?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                              Ge zijt er precies nog altijd niet uit hé, zelfs met die regel van vier?
                              Ik ben er wel aan uit hoor, nu nog mijn Duitse vriend

Comment

• Dimas en ikzelf hebben het hier toch al allemaal eens uitgelegd? Wat is nu nog het probleem?
                                Je zal lang mogen zoeken naar een Engelse versie denk ik
                                Het is een nl. een Belgische wettekst (Belgisch BTW-wetboek)
                                Zet er anders een beëdigd vertaler op (op kosten van den Duits natuurlijk)
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                  Dimas en ikzelf hebben het hier toch al allemaal eens uitgelegd? Wat is nu nog het probleem?
                                  Je zal lang mogen zoeken naar een Engelse versie denk ik
                                  Het is een nl. een Belgische wettekst (Belgisch BTW-wetboek)
                                  Zet er anders een beëdigd vertaler op (op kosten van den Duits natuurlijk)
                                  Voor mij is het al lang allemaal duidelijk hoor

't Is mijn Duitse vriend die een beetje lastig doet.. hij verstaat het niet dat een firma geen BTW nummer kan hebben en daardoor wil hij de BTW niet terugstorten. Inschrijvingsbewijs, douanedocumenten, wetteksten, .. etc allemaal doorgestuurd en dat is hij nu aan het bestuderen.

Ik heb hem gevraagd om een creditnota op te maken op basis van de originele factuur, maar dan zonder de 19% Duitse BTW uiteraard..

Comment

• Succes om dat voor mekaar te krijgen
                                    Ik schat uw kansen minimaal.

Comment

Succes om dat voor mekaar te krijgen
                                      Ik schat uw kansen minimaal.
                                      Dat kan gewoon niet zijn dat je in 2 landen BTW betaald hé

Comment

Dat kan gewoon niet zijn dat je in 2 landen BTW betaald
                                        idd, maar die Duitser gaat niet rap geneigd zijn "risico's" (in zijn ogen) te nemen mbt een buitenlands klant in een of ander fiscaal randgeval (btw en geen btw nummer enzo). Denk dat ge daar enorm zwak staat om uw gelijk te halen. Want uiteindelijk moet het van zijne goodwill komen, of gaat ge hem voor de rechter dagen?

Comment

idd, maar die Duitser gaat niet rap geneigd zijn "risico's" (in zijn ogen) te nemen mbt een buitenlands klant in een of ander fiscaal randgeval (btw en geen btw nummer enzo). Denk dat ge daar enorm zwak staat om uw gelijk te halen. Want uiteindelijk moet het van zijne goodwill komen, of gaat ge hem voor de rechter dagen?
                                          Nog een rechtzaak kan er echt niet vanaf, maar ja laten we hopen he Maw er is geen wet die hem verplicht om dat terug te storten?

Mooie d/t fout van mezelf, dat was lang geleden

Comment

Working...
                                          X