Yep.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichtenal gelukt?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk BerichtenJij moet melden aan de fiscus dat je de grens van 11200 euro gaat overschrijden. Zij zullen je een BTW nummer toekennen. Deze moet je doorgeven aan de verkoper. Hij zal dan een factuur maken zonder BTW.
Jij voldoet je BTW in België en daarna moet je een bijzonder BTW-aangifte indienen.
Ik ben misschien van plan een wagen in duitsland te gaan halen, de netto prijs ligt rond de 13.000 euro. Dus als ik de laatste posts hier goed begrijp moet ik bij de fiscus een BE nummer aanvragen. Ik heb de garage al gevraagd of ze een factuur zonder btw kunnen opstellen en zoals verwacht is dit enkel mogelijk met BE nummer.
Waar exact moet ik men bij de fiscus aanmelden? Is dat de BTW instelling (ontvangkantoor) hier in de buurt? Kan dit gewoon per telefoon of internet worden aangevraagd?
Bedankt voor de hulp.Database error.
The database has encountered a problem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk BerichtenIk ben misschien van plan een wagen in duitsland te gaan halen, de netto prijs ligt rond de 13.000 euro. Dus als ik de laatste posts hier goed begrijp moet ik bij de fiscus een BE nummer aanvragen. Ik heb de garage al gevraagd of ze een factuur zonder btw kunnen opstellen en zoals verwacht is dit enkel mogelijk met BE nummer.
Waar exact moet ik men bij de fiscus aanmelden? Is dat de BTW instelling (ontvangkantoor) hier in de buurt? Kan dit gewoon per telefoon of internet worden aangevraagd?
Bedankt voor de hulp.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk BerichtenNe simpele bediende, niks zelfstandig of vennoot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenHeeft de boekhouder al iets uit zijn muts getoverd, en zo ja, wat precies?
Moet je nu zo'n tijdelijk Btw nummer aanvragen?
Comment
-
Kenners,
Ik sta op het punt om een wagen te importeren uit Duitsland.
De verkoper is een alleenstaande vrouw en ziet het niet zitten om een transitplaat aan te vragen voor mij?
Hoe kan ik dit zelf doen?
Ik heb opgevangen dat je dit ook in België kan verkrijgen?
Iemand die me hierop een antwoord kan geven?
Alvast bedankt voor jullie moeite.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oujdi1990 Bekijk Berichtenhallo,
ik zou graag een wagen willen kopen vanuit duitsland net over de grens maar de persoon zegt geen TUV omdat hij de nummerplaten al heeft binnen gebracht, is dit echt nodig , kan ik de wagen helemaal niet inschrijven in belgië zonder TUV?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk BerichtenKenners,
Ik sta op het punt om een wagen te importeren uit Duitsland.
De verkoper is een alleenstaande vrouw en ziet het niet zitten om een transitplaat aan te vragen voor mij?
Hoe kan ik dit zelf doen?
Ik heb opgevangen dat je dit ook in België kan verkrijgen?
Iemand die me hierop een antwoord kan geven?
Alvast bedankt voor jullie moeite.
En om zo'n transitplaat te krijgen moet je de papieren van de auto kunnen tonen. (en in sommige steden moet je ook de auto voorrijden bij hen, waarna ze nogmaals chassisnr en papieren controleren, dus jijzelf kan in principe zonder papieren/zonder de auto niet aan die transitplaten geraken dacht ik)
Hoe/Waar enz je transitplaten moet aanvragen in Duitsland staat hier in dit topic al enkele malen toegelicht
Comment
-
Binnenkort gaan we vermoedelijk bij BMW Duitsland (in Munchen nog wel) een wagen afhalen, alles lijkt me duidelijk en vrij simpel (op papier toch).
http://www.zelf-auto-importeren.be/
Ik heb nodig:
- gelijkheidvormigheidsattest
- origineel duits inschrijvingsbewijs
- factuur
Maar het volgende is me nog wel onduidelijk, we beschikken niet over een remork of camion en willen met de wagen dus gewoon naar huis rijden. Is dat mogelijk op legale wijze? Zoja, hoe?
Ik denk niet dat het aan te raden is om een reis van 8u af te leggen als je niet in orde bent.
edit: even verder gegoogled en heb het antwoord reeds bekomen, met transitplaten dus! maar hoe bekom ik die? :$ Het staat hier vermoedelijk al eens, maar 46 pagina's doornemen is tijdsintensief.
edit: ook het antwoord op mn 2de vraag gevonden in de eerste post. ik kan dus aan BMW vragen of ze voor mij dan zo'n transitplaat willen regelen? indien ze dit niet willen doen moet ik de DIV daar een bezoek brengen? Ik zal dus dit moeten aanschaffen: deckungskarte en dan naar de DIV daar moeten rijden, waar ze mij dan zo'n plaat geven waarmee ik legaal naar belgie kan cruizen?Last edited by davidk; 19/01/2010, 03:01.
Comment
-
F**k! heb ik net een heel bericht geschreven.
Ik duw op "voorbeeld van bericht" en hup alles is weg!
Nogmaals maar dan in een korte versie:
Welke plaat heb je nodig om een auto in Duitsland te kopen en ermee naar huis te rijden:
Kurzkennzeichen of Kurzzeitkennzeichen.
Ziet er zo uit:
en is 5 dagen geldig (tot en met de vermelde datum 21-11-00)
Zoek maar eens op www.google.DE naar dit woord.
Je kunt tegenwoordig de benodigde doppelkarte (verzekeringsbewijs) makkelijk online bestellen. (25 a 43€)
ik heb goede ervaringen met http://www.kurzzeit-evb.de
Online bestel je een doppelkarte (bewijs van verzekering. Tegenwoordig is het zelfs geen kaartje meer. Je krijgt meteen een eVBnummer geSMS't)
Met dit nummer en je identiteitskaart ga je naar een KFZ-zulassungsstelle en je krijgt meteen een nummerplaat voor vijf dagen.
Opgelet! In Duitsland 100% geldig voor proef, testritten en "überführungsfahrt" van en naar keuring / garage / verkoper - koper enz..
Alhoewel dit een plaat is die volgens Europees recht in elk land toegelaten is, is ze dat in de praktijk NIET. In België en Nederland kan de politie er wel eens moeilijk over doen.
Je bent wel verzekerd maar volgens de blauwe jongens niet correct ingeschreven.
Ik heb deze platen al meermaals gebruikt en er nooit problemen mee gehad!
Stel je hebt dus een leuke auto op mobile.de gezien en je wil gaan kijken en eventueel mee naar huis rijden.
1 Bestel een eVBnummer/doppelkarte online, bij sommige aanbieders kan je er ook nog optioneel een groene kaart bijkrijgen.
2 Ga de auto bekijken.
3 Vraag aan de verkoper waar er in de buurt een KFZ Zulassungsstelle is.
4 Haal de plaat en rijden maar.
Sommige sites (met zekerheid bovenstaande) betalen je het geld terug als blijkt dat je het nummer niet gebruikt/niet nodig hebt.
Als je de auto met zekerheid wilt kopen kan je de plaat ook op voorhand halen natuurlijk.
Vaak is het druk bij de KFZ Zulassungsstelle en ze zijn ook niet altijd open. Check openingsuren op het internet.
Ik vind dit een prachtig systeem en jammer dat zoiets niet in Belgie bestaat.
Was handig voor keuring / koop-verkoop
Zo als er nog vragen zijn.....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Daxxie Bekijk BerichtenWelke plaat heb je nodig om een auto in Duitsland te kopen en ermee naar huis te rijden:
Kurzkennzeichen of Kurzzeitkennzeichen.
The safe way to export a car from Germany is a Exportkennzeichen or Ausfuhrkennzeichen which looks like this:
Comment
Comment