Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten

Het parket van Turnhout treedt hier blijkbaar zeer streng in op, en men vertelde me dat men hoe dan ook zal verbaliseren voor het rijden met een niet verzekerd voertuig, met alle gevolgen van dien. Na het horen van de ganse uitleg van de agent in kwestie moet ik wel zeggen dat ze daar een heel sterk punt in hebben, tenminste wat de Belgische regelgeving strikt naleven betreft.
    Laat via je makelaar je auto op chassis-nummer verzekeren en zorg dat je die groene kaart bij hebt, dan kunnen ze je nooit verbalizeren voor niet-verzekering.

Comment

• Met transitplaat zijt ge ook verzekerd, weliswaar alleen BA.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Laat via je makelaar je auto op chassis-nummer verzekeren en zorg dat je die groene kaart bij hebt, dan kunnen ze je nooit verbalizeren voor niet-verzekering.
        En hoe zit het dan omtrent de inschrijving?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
          Wanneer je transitplaten aanvraagt moet je in de nabije toekomst gaan opletten. Ik ben zonet bij het lokale politiebureau geweest om een attest van verlies van gelijkvormigheidsattest aan te vragen en heb daar navraag gedaan naar het gedoogbeleid op dat gebied.

Het parket van Turnhout treedt hier blijkbaar zeer streng in op, en men vertelde me dat men hoe dan ook zal verbaliseren voor het rijden met een niet verzekerd voertuig, met alle gevolgen van dien. Na het horen van de ganse uitleg van de agent in kwestie moet ik wel zeggen dat ze daar een heel sterk punt in hebben, tenminste wat de Belgische regelgeving strikt naleven betreft.

Ik ben dus al bij al nog opgelucht dat ik geen transitplaten mee heb gekregen afgelopen weekend. Reden daarvoor was dat ik geen officieel document kon voorleggen waar mijn adres opstaat, waarvoor dank aan de bedenker van onze elektronische identiteitskaart.

Een sterk punt?

Als er nu 1 ding is waar je ze NIET kunnen op pakken met een transitplaat dan is het op rijden zonder verzekering want zonder groene verzekeringskaart die in gans de EU geldig is krijg je gewoon geen transitplaat mee.
          Uitleg waar ze je dan strikt gezien wél kunnen op pakken staat op de vorige pagina

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
            Een sterk punt?

Als er nu 1 ding is waar je ze NIET kunnen op pakken met een transitplaat dan is het op rijden zonder verzekering want zonder groene verzekeringskaart die in gans de EU geldig is krijg je gewoon geen transitplaat mee.
            Uitleg waar ze je dan strikt gezien wél kunnen op pakken staat op de vorige pagina
            Dan moet de desbetreffende agent bij Hamburg-Mannheimer gaan werken, want ik was overtuigd van zijn gelijk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
              Een sterk punt?

Dimas is so right, brjefs is so wrong...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Turbofles Bekijk Berichten
                Dimas is so right, brjefs is so wrong...

Ik herhaalde echter enkel wat de agent me verteld heeft, en door mijn gebrek aan kennis op dit gebied ben ik daar dus blijkbaar ingestonken...

Comment

• Hier worstelen we nog steeds met de BTW..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                    Hier worstelen we nog steeds met de BTW..
                    Niet om u te ontmoedigen, maar ge gaat dat nooit teruggevorderd krijgen imho.

Comment

Niet om u te ontmoedigen, maar ge gaat dat nooit teruggevorderd krijgen imho.
                      geen enkele partij vertoont slechte wil, mijn Duitse BMW dealer doet hard zijn best om een oplossing te zoeken. Maar zelfs met dat aangevraagd BTW nummer kan hij die creditnota niet opstellen.

't zal via de lange weg moeten gaan vrees ik.. we hebben in ieder geval genoeg bewijzen dat de BTW zowel hier als in DE betaald is geweest.

't zou zeer jammer zijn, want dan hebben we ongeveer 14.000 euro aan BTW betaald in 2 landen

maar ja, ik blijf realistisch

Comment

• Dat is een duur grapje, uw voordeel van een auto te halen is duitsland is volledig weg.

Toch ongelooflijk dat in een ééngemaakt Europa dergelijke zaken zo moeilijk te regelen zijn.

Toevallig niemand die K. De Gucht kent om dat in 1 2 3 op te lossen!

Comment

• ik ken gelukkig nog een paar mensen die deze kwestie sneller kunnen afronden, vanavond eens bespreken..

maar ja, eigenlijk vrij belachelijk en deels mijn fout (had me beter moeten informeren op voorhand, groep van 4 etc.. maar toch je gaat er niet van uit dat je tot een uitzonderingscategorie behoort en vooral de redenering erachter vind ik archaïsch)

Comment

• 't is idd een punt waar ik ook altijd pas op 't einde bij stilsta, die BTW ... is niet moeilijk he, als je jong bent word je er eigenlijk nooit mee geconfronteerd.
                            Soit, ik duim mee voor u
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Die Belgische BTW is toch sowieso voor de helft te recupereren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Twinclutch Bekijk Berichten
                                Die Belgische BTW is toch sowieso voor de helft te recupereren?
                                Niet als niet-btw-plichtige (een arts bv)

Comment

Niet als niet-btw-plichtige (een arts bv)
                                  Inderdaad, maar ik heb het over dit specifiek geval?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Twinclutch Bekijk Berichten
                                    Inderdaad, maar ik heb het over dit specifiek geval?
                                    Ik ook

Comment

• wij hebben een vennootschap met medisch beroep (kabinet)

Comment

• Is de post op pagina 1 nog steeds up-to-date?

Bestaat er ook in Duitsland zoiets als een 'Car Pass'?

Zou me ook meer geruststellen.

Thx!
                                        nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten

Toch ongelooflijk dat in een ééngemaakt Europa dergelijke zaken zo moeilijk te regelen zijn.

Toevallig niemand die K. De Gucht kent om dat in 1 2 3 op te lossen!

Bij het ééngemaakt Europa hoort Belgie niet bij:

Ik ben vorig jaar een caravan gaan kopen in Duitsland met alle nodige papieren erbij; deze kon in ieder Europees land zonder problemen ingeschreven worden behalve in Belgie waar je nog eens 363€ extra moet betalen voor een Belgisch gelijkvormigheidsattest!
                                          sigpic

Comment

Working...
                                          X