En idd bij de officiële dealers.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door cclherreman Bekijk BerichtenZou het mogelijk zijn een tijdelijke verzekering op chassisnr aan te gaan in BE en met dat verzekeringspapier een transitplaat te halen? Een kopie van mijn ID is niet voldoende...
Je moet een Deckungskarte hebben. Bij de Zulassungstelle te koop aan woekerprijzen. Op http://www.deckungskarten.eu te koop aan eerlijke prijzen.
Oorspronkelijk geplaatst door Hybris Bekijk BerichtenLukt dat zomaar? Want al die shit met die platen ik snap daar echt de ballen van
Ik vind transitplaten wel cool, daarom doe (deed) ik het altijd op die manier.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cclherreman Bekijk BerichtenZou het mogelijk zijn een tijdelijke verzekering op chassisnr aan te gaan in BE en met dat verzekeringspapier een transitplaat te halen? Een kopie van mijn ID is niet voldoende...
Is het simpelst van al. Volgens de letter van de wet niet helemaal correct maar als je verzekerd bent is dat het bijzonderste
Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk BerichtenBen ook van plan om een wagen uit DE te gaan halen. Echter, er zit geen COC bij. Doch garandeerde de dealer mij dat hij dit bij BMW zou gaan vragen/bestellen/halen.
Is dit mogelijk? Het gaat over een relatief recente BMW.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door YOEPIE Bekijk BerichtenOk dacht al zoiets, maar aangezien het niet voor mezelf is wil ik andere geen problemen bezorgen.
Voor particulier dus enkel douane passeren terwijl voor zaak ook nog eens langs de BTW moet gepasseerd worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door YOEPIE Bekijk BerichtenVoor firma al altijd gedaan, daar moet je toch dat zegeltje gaan halen om op Vignet 705 te kleven onderaan?
Comment
-
Hallo,
ik ben gisteren naar een wagen in Duitsland gaan kijken. De verkoper heeft mij een kopie van de papieren meegegeven. Maar het is me niet helemaal duidelijk met welke transitplaten ik mag rijden en naar de keuring mag gaan. Ik ben eens gaan informeren in een winkel met transitplaten in Brussel ( rue picard naast tour en taxis) en daar beweerde ze dat je in Belgie niet mag rijden met de transitplaten met een gele band, terwijl de verkoper in Duitsland voorstelde om transitplaten met een gele zegel te kopen. Welke is nu de juiste plaat die ik kan gebruiken voor vervoer naar Belgie + keuring?
Mvg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIk ben nog nooit ne zegel gaan halen Altijd recht naar de douane geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door toondvs Bekijk BerichtenHallo,
ik ben gisteren naar een wagen in Duitsland gaan kijken. De verkoper heeft mij een kopie van de papieren meegegeven. Maar het is me niet helemaal duidelijk met welke transitplaten ik mag rijden en naar de keuring mag gaan. Ik ben eens gaan informeren in een winkel met transitplaten in Brussel ( rue picard naast tour en taxis) en daar beweerde ze dat je in Belgie niet mag rijden met de transitplaten met een gele band, terwijl de verkoper in Duitsland voorstelde om transitplaten met een gele zegel te kopen. Welke is nu de juiste plaat die ik kan gebruiken voor vervoer naar Belgie + keuring?
Mvg
Resultaat:
-Weigering van de auto te keuren bij de keuring
-Bij het afrijden van het terrein van de keuring door 2 zwaantjes aan de kant gezet en een hele hoop gezeik. Uiteindelijk omdat ik een groene kaart had die wel dekking geeft in belgie naar huis mogen rijden maar moeten beloven van niet meer met die platen rond te rijden.
Moraal van het verhaal:
Pak uw Belgische platen mee, vraag aan uwe verzekeraar een groene kaart op chassisnummer, en zoek een garage die u ZZ platen wilt verhuren om mee naar de keuring te gaan.
Of overtuig diene duitser da ge platen met RODE band nodig hebt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenIk heb het gedaan met platen met gele band.
Resultaat:
-Weigering van de auto te keuren bij de keuring
-Bij het afrijden van het terrein van de keuring door 2 zwaantjes aan de kant gezet en een hele hoop gezeik. Uiteindelijk omdat ik een groene kaart had die wel dekking geeft in belgie naar huis mogen rijden maar moeten beloven van niet meer met die platen rond te rijden.
Moraal van het verhaal:
Pak uw Belgische platen mee, vraag aan uwe verzekeraar een groene kaart op chassisnummer, en zoek een garage die u ZZ platen wilt verhuren om mee naar de keuring te gaan.
Of overtuig diene duitser da ge platen met RODE band nodig hebt.
ik zal het dan nog eens bekijken. ik kan wel Z platen krijgen van een kennis dan ga ik het zo doen. en nog een vraagje ivm met de BTW. welke zin moet eigenlijk op de factuur staan om wettelijk in orde te zijn dat de BTW is voldaan in Duitsland ( vb:12100 euro inkl. MwSt.) of moet hier nog iets extra bijstaan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TimozzzzIk weet niet of het hier al gepost is maar in Duitsland komt je wel wagens tegen met getunede motor . meestal kompressor .
Krijg je een wagen waar een turbo of kompressor zit opgeschroeft door de keuring .
bv een 330 i kompressor met het zelfde vermogen als een m3 maar voor een pak minder geld .
Comment
Comment