Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door German Car Import Bekijk Berichten
    Ik ga er niet m'n hand voor in het vuur steken maar heb dit in het verleden reeds gedaan en de keuring verliep vlekkenloos. De Duitse papieren gaf zelfs het getunde vermogen aan, douane nam deze over, keuring paste deze aan naar de standaard waarde wat dus positief was voor de verdere BIV. Succes !
    willen jullie sito presto een 300 sdl invoeren ?

    Comment


    • Goed nieuws, hopelijk wordt de rompslomp een beetje vereenvoudigd:

      België voor EU-Hof over registratie tweedehandsauto's


      De Europese Commissie daagt België voor het Europees Hof van Justitie voor de registratieprocedure die ons land hanteert voor uit andere EU-lidstaten geïmporteerde auto's. België erkent namelijk de technische tests die in andere Europese landen worden uitgevoerd niet en "zorgt zo voor niet gerechtvaardigde obstakels voor het vrij verkeer van tweedehandswagens".
      Volgens de Commissie kan het niet dat België "zelfs zeer recente technische tests die in andere EU-lidstaten zijn uitgevoerd, niet erkent, en vraagt dat alle tests in België worden overgedaan" vooraleer een auto kan worden geregistreerd. De kosten en de lasten waarmee mensen die tweedehandsauto's invoeren, daardoor opgezadeld worden, kunnen niet door de beugel.

      Ons land stelde voor om het huidige systeem aan te passen, maar daar moet de Commissie niets van weten. Het pijnpunt zou blijven dat recente technische tests uit andere lidstaten niet voldoende erkend zouden worden.

      Ontoelaatbaar

      Wat evenmin toelaatbaar is, aldus de Commissie, is dat de Belgische wetgeving vraagt dat een conformiteitsattest moet worden voorgelegd tijdens de verplichte technische test, die nodig is voordat een geïmporteerde auto kan worden geregistreerd.

      Omdat in sommige lidstaten - zoals bijvoorbeeld Duitsland - zulk attest niet bij de auto hoort en het voertuig dus ook niet volgt, moet in deze gevallen de eigenaar de constructeur om een duplicaat vragen of een procedure in België doorlopen. "Hierdoor wordt de import van tweedehandsauto's in België bemoeilijkt", luidt het. (belga/dea)



      28/10/10 14u50 hln.be
      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

      Comment


      • About fucking time.

        Comment


        • Zou wel goed zijn; auto gaan halen in land x en dag erna al kunnen inschrijven in Belgenland, plaat erop en rijden maar.
          Eerst moet hier wel een werkende regering voor zijn...

          Comment


          • Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn .
            Geen CoC meer nodig, geen keuring voor verkoop meer nodig (indien recent gebeurd in het buitenland)...
            Benieuwd hoelang het duurt eer België zal (moet) plooien voor de Commissie

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
              Let op met die Z platen he.
              Je moet ZZ platen hebben. Als het gewone Z platen zijn moet de handelaar vanwie ze zijn zelf met je auto naar de keuring.

              Vandaag de papieren bij de douane in Brussel laten omzetten. Morgen ga ik naar de keuring met ZZ platen, hopelijk is hij erdoor, maar hij heeft de duitse keuring die geldig is tot 2012 dus normaal moet dat wel lukken.

              Comment


              • Ze mogen er van mij haast achter steken om de invoerprocedures te vereenvoudigen. Helaas vrees ik dat dit op zijn minst nog twee jaar zal duren...

                Comment


                • Net ook eens het grootste deel van dit topic doorgelezen. Waarom moet in België alles via een moeilijke weg gedaan worden...

                  Ik heb zelf ook nog een vraagje.
                  Als ik het goed begrijp moet je eigenlijk 2 keer naar Duitsland, de eerste keer om de wagen te bekijken en transitplaat te regelen? Als je het in één keer zou willen doen, kan je eigenlijk niet anders dan een auto kopen die je nog nooit gezien hebt?


                  En WB, de Duitse BTW ondertussen al kunnen terugvorderen?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                    Net ook eens het grootste deel van dit topic doorgelezen. Waarom moet in België alles via een moeilijke weg gedaan worden...

                    Ik heb zelf ook nog een vraagje.
                    Als ik het goed begrijp moet je eigenlijk 2 keer naar Duitsland, de eerste keer om de wagen te bekijken en transitplaat te regelen? Als je het in één keer zou willen doen, kan je eigenlijk niet anders dan een auto kopen die je nog nooit gezien hebt?
                    Klopt.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                      De Europese Commissie daagt België voor het Europees Hof van Justitie voor de registratieprocedure die ons land hanteert voor uit andere EU-lidstaten geïmporteerde auto's. België erkent namelijk de technische tests die in andere Europese landen worden uitgevoerd niet en "zorgt zo voor niet gerechtvaardigde obstakels voor het vrij verkeer van tweedehandswagens".
                      Volgens de Commissie kan het niet dat België "zelfs zeer recente technische tests die in andere EU-lidstaten zijn uitgevoerd, niet erkent, en vraagt dat alle tests in België worden overgedaan" vooraleer een auto kan worden geregistreerd. De kosten en de lasten waarmee mensen die tweedehandsauto's invoeren, daardoor opgezadeld worden, kunnen niet door de beugel.

                      En hoe zit dat dan met al die andere testen? Die hele TUV keuring in Duitsland waar ze in België nekeer goed mee lachen? Als hier iets van komt moet je gewoon je auto compleet modden, TUV laten keuren in Duitsland en dan invoeren, dan kunnen ze niks meer zeggen in principe? Lijkt me te mooi om waar te zijn.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                        En WB, de Duitse BTW ondertussen al kunnen terugvorderen?
                        Nope.

                        Er zijn een paar maand geleden wat documenten binnengekomen uit Duitsland dat we moesten tekenen, dus de wil is er. Recent nog bericht gehad dat het nu eindelijk in de boekhouding zit, dus hopelijk duurt het nu niet meer zo lang.

                        We hebben onze 335i nu bijna 1 jaar

                        Comment


                        • Shit zeg, ik word moedeloos van al die rompslomp dat het invoeren van een auto uit Duitsland met zich meebrengt...

                          Kan je die transitplaten en dat gelijkvormigheidsattest zelf regelen of moet de verkoper dat doen?

                          2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                          2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                          2012-...
                          '07 BMW 118d

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                            Shit zeg, ik word moedeloos van al die rompslomp dat het invoeren van een auto uit Duitsland met zich meebrengt...

                            Kan je die transitplaten en dat gelijkvormigheidsattest zelf regelen of moet de verkoper dat doen?
                            Als het een handelaar is laat je hem dat best doen, die heeft dat waarschijnlijk wel al eerder gedaan.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                              Als het een handelaar is laat je hem dat best doen, die heeft dat waarschijnlijk wel al eerder gedaan.
                              Ik heb een auto van een particulier op't oog, rekenen op wat extra goodwill dus.

                              2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                              2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                              2012-...
                              '07 BMW 118d

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                                Shit zeg, ik word moedeloos van al die rompslomp dat het invoeren van een auto uit Duitsland met zich meebrengt...

                                Kan je die transitplaten en dat gelijkvormigheidsattest zelf regelen of moet de verkoper dat doen?
                                't Is niet moeilijk, 't is gemakkelijk.

                                Comment


                                • Je kan het ook zelf doen, staat in de eerste post dacht ik. Ik zou het in alle geval niet zien zitten

                                  Comment


                                  • Valt echt goed mee

                                    Comment


                                    • Sorry dat ik nog eens een onnozele vraag stel, als je ZZ-platen hebt, hoe gaat alles dan juist in z'n werk?

                                      2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                      2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                      2012-...
                                      '07 BMW 118d

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                                        Sorry dat ik nog eens een onnozele vraag stel, als je ZZ-platen hebt, hoe gaat alles dan juist in z'n werk?
                                        In dat geval kan je de verzekering contacteren en de auto die je gaat halen laten verzekeren op chassisnummer met uw huidige platen en zo terugrijden naar België.

                                        Die ZZ platen heb je dan enkel nodig om de auto te laten keuren.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                                          In dat geval kan je de verzekering contacteren en de auto die je gaat halen laten verzekeren op chassisnummer met uw huidige platen en zo terugrijden naar België.

                                          Die ZZ platen heb je dan enkel nodig om de auto te laten keuren.
                                          That's it?

                                          Geen bijkomstige formaliteiten? En ik kan de wagen dan bijvoorbeeld enkele dagen later aan een keuringsstation in de buurt van mij thuis laten keuren? Dat CoC-formulier zal wel nog nodig zijn vermoed ik?

                                          Bedankt voor je reactie!

                                          2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                          2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                          2012-...
                                          '07 BMW 118d

                                          Comment

                                          Working...
                                          X