Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door D Squaloid
    Na het zien van een bijzonder interessante Audi A3 in Duitsland, mailde ik de verkoper om even contact op te nemen per email. Ik kreeg het volgende terug:

--- CUT ---

Wat denken jullie ervan? Lulkoek?

Hoe verzinnen ze 't

Enorme lulkoek, lijkt me; de link naar de site bestaat al niets meer en je zou een "onafhankelijke derde" moeten vertrouwen om te bevestigen dat de auto onderweg is? Laat die onafhankelijke derde nou lekker op 't zolderkamertje ernaast zitten.

En zodra ze de helft geincasseerd hebben, malen ze al niet meer om die andere helft; ook niet om de te leveren auto, trouwens

Comment

• Superinterressant topic.

Dank u gta om dat hier allemaal zo neer te typen

Kan ik trouwens beroep doen op u als ik een wagen wil importeren? En hoeveel bedraagt uw commissie?

Comment

• auto uit nederland in belgie importeren!!

ik wil een auto kopen van iemand uit nederland!!
        het gaat hier namelijk over een 200sx!
        hij vraagt er 2350euro van!

wat moet ik doen voor deze te laten inschrijven enzo in belgie!!??
        hoeveel kost mij dit dan!?

al vast bedankt

Comment

• Hetzelfde als in de openingspost.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door root

Hoe verzinnen ze 't

Enorme lulkoek, lijkt me; de link naar de site bestaat al niets meer en je zou een "onafhankelijke derde" moeten vertrouwen om te bevestigen dat de auto onderweg is? Laat die onafhankelijke derde nou lekker op 't zolderkamertje ernaast zitten.

En zodra ze de helft geincasseerd hebben, malen ze al niet meer om die andere helft; ook niet om de te leveren auto, trouwens

Klopt, de laatste maanden wordt ik daar ook regelmatig mee geconfronteerd. De eerste keer dacht ik, even uitzoeken hoe dat zit. Kwam er al gauw achter dat het nepbedrijven zijn. Dus, jouw geld gaat naar dat bedrijd, dat het zogenaamd vasthoud totdat jij tevreden bent over de auto die ze voor jouw deur komen brengen. Auto komt echter nooit, geld is weg. Vandaag zelfs nog zo'n geval per mail gehad. Deze was wel iets geraffineerder bezig, maar toen puntje bij paaltje kwam, yep, zelfde gedoe.

Trouwens, gisteren iets nieuws ontdekt, tenminste, voor mij. Gebeld naar iemand die zijn auto had geadverteerd op autoscout, blijkt een telefoontje E 1.25 te kosten. Kassa!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Suus
              Trouwens, gisteren iets nieuws ontdekt, tenminste, voor mij. Gebeld naar iemand die zijn auto had geadverteerd op autoscout, blijkt een telefoontje E 1.25 te kosten. Kassa!!
              Even een update, toen ik dit aan de aanbieder schreef:Ik heb net gebeld, waar een stem mij vertelt dat een oproep E 1.25 kost. Hoe kan ik in contact komen met u voor deze auto? Anders schakel ik de politie in wegens oplichting!

Heb ik net dit ontvangen als antwoord:
              Hello,
              The car is like new and it dosen't have any problems...i am the first owner.
              The car has no accidents or mechanic problems.
              This is how i propose to do the delivery and payment of the car.
              This is the best way for a buyer.First of all we will use a delivery company.With Free service because I will pay all taxes.The shipping company is web page : http://www.world-cargos-express.com .This is a great company.
              One of my friends used it to ship his car from US to England.
              This are the steps that we will fallow,first i will go with the car at the local International office from my town.They will verify the papers of the car to see if the car has any accidents,dameges or if it is stolen.
              After they do this they will contact you with the Buyer - Seller - Company contract.In this contract you will get all the details on this transaction.They will ask you for a deposite ( 30% from the car`s price ) .
              This is like a confirmation from the your part that you are a trusted buyer.This way they can make the contrac from here on your name and when the car gets there they can validate the contract and you just sign and the car is yours. I think you will have 20 days to test it.
              To start this transaction i need this details from your part:
              1.Full name .
              2.Full address .
              3.And contact details ,like phone numbers and another E-mail accounts
              After i have these details i will go with the car at the world-cargos-express office and start the transaction.
              I will wait your E-mail!

Dus niet alleen een fraudeur met zijn dure telefoonnummer, maar ook weer zo'n escrow nepperd!

Comment

• Ik heb zojuist nog even met de GOCA gebeld, want ik had de brochure gedownload met daarin de tekst "Om de wagen in België voor een technische controle aan te melden, heeft u een commerciële plaat nodig (van een garagist) of de plaat van uw vorig voertuig. Het gebeurt wel vaker dat de nummerplaten van het land van herkomst, dus van de vorige eigenaar, of van iemand anders in België worden gebruikt. U moet dan het inschrijvingsbewijs van de plaat voorleggen."

Dat schijnt al 1 1/2 jaar geleden te zijn veranderd op vraag van het Ministerie van Financiën, wegens mensen die in het zwart handelen. Nu moet je de wagen importeren of met de duitse nummerplaat er nog op, of een handelaars of een proefritplaat. Met je eigen Belgische nummerplaten kan je dus niet je geimporteerde duitse auto laten keuren.

Comment

• Hallo, daar ben ik weer. Heb al via de telefoon divers keren contact gehad met een duitse autohandelaar, maar begin nu toch wat zenuwachtig te worden. Ik probeer het op een rijtje te zetten:

Volgens de autohandelaar van de Ford Focus, zit er nog extra garantie op deze auto, was extra aangekocht op de twee jaar standaard door de vorige eigenaar. Ik heb Ford België gebeld, deze zeiden, vraag het chassisnummer, dan kunnen we het nakijken. Gedaan en Ford België zei, nee, er is geen extra garantie. Dus ook nog voor alle zekerheid Ford Duitsland gebeld, waar men ook nee zei. Ik heb dit gemaild naar de handelaar, die mij telefonisch meldde dat ik in de war was met de normale garantie van twee jaar. Nee, dit zou gaan om een gebrachtwagengarantie, een zogenaamde Ford Allianz verzekering. Morgen maar Ford weer bellen......
                  Hij geeft dus geen garantie, zei hij vandaag, want hij is een exporteur van de auto's en bovendien kan ik die Ford garantie nog iedere keer een half jaar bijkopen, ook bij een Ford garage in België.

Verders, het europese gelijkvormigheidsattest. Gelezen dat ik dit zeker moet hebben. Hij meldde me dat ik dit attest bij iedere Ford in België of Duitsland kan bekomen.
                  Is dat waar? Moet je deze niet bekomen van de duitse Ford garage waar deze auto ooit is gekocht? Want plan was om deze auto as. zaterdag op te halen. Als ik dan nog langs die garage moet van Ford, waar die ooit gekocht is, zou niet eens weten waar, grote kans dat die al dicht is.

Dan, je mag dus niet met je eigen platen rijden, zijn voorstel is om handelaarsplaten of iets dergelijks te laten maken, kan tot morgen uiterlijk 12.00 uur, dus ik moet wel bellen of ik echt zaterdag langs kan komen, want deze kosten E 110. Dan kan ik 5 dagen daarmee rondrijden en laten keuren bij technisch station.

Hoe klinkt dit allemaal? Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik twijfel. Ondanks dat hij vandaag zei dat ik mij echt niet zorgen hoefde te maken, want de auto was echt goed en in topconditie.......

Comment

• Zou je niet beter ene kopen in Belgie,zonder miserie over garantie ,of is er enorm veel prijsverschil?

Comment

• Was inderdaad enorm veel prijsverschil. Had al een afspraak om te kopen, maar ging op laatste moment niet door, dus nieuwe afspraak gemaakt. Maar, helaas, blijkt nu toch aan iemand anders te zijn verkocht.

Nu wilde ik zaterdag naar de automarkt in Essen, heeft iemand daar ervaring mee? Link is http://www.automaerkte-deutschland.d...arkt_essen.htm

Comment

• Gisteren een Alfa GT in Duitsland gehaald, in Paderborn.
                        Seffens inschrijven, ben eens benieuwd...

Comment

• hallo,

ben ook op zoek naar een nieuwe wagen en ga morgen naar duitsland kijken. heb een afspraak met een garagist om naar een jaaroude A3 te kijken. Deze wagen kost 21000 euro. en MwSt Ausweisbar staat er ook bij. Komt voor mij er nogeens 16% bij als ik deze wagen wil aankopen? Of krijg ik hem voor 21000 mee?

alvast bedankt!

Comment

• MwSt ausweisbar betekent (eenvoudig gezegd) dat je hem mag uitvoeren. De prijzen die gegeven worden zijn doorgaans inclusief 16% btw, vraag het gewoon even na.

Ik heb voor onze alfa toch al een roze formulier en een sticker 705bis3optie5inclusiefstempel. Keuring is voor maandag. Vermoeiend...

Comment

• yep, je had gelijk. Bij MwSt Ausweisbar is idd de btw inclusief. heb dan ook meteen die wagen meegenomen
                              Volgende week zaterdag kan ik hem gaan hale. De papieren moesten nog aan audi aangevraagd worden. Volgens hen heb ik ook 2 jaar garantie en dit enkel in een officiele audi garage. Heeft hier iemand misschien ervaring in hoe die garanties werken? Wat houd dit juist allemaal in?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spike99
                                yep, je had gelijk. Bij MwSt Ausweisbar is idd de btw inclusief. heb dan ook meteen die wagen meegenomen
                                Volgende week zaterdag kan ik hem gaan hale. De papieren moesten nog aan audi aangevraagd worden. Volgens hen heb ik ook 2 jaar garantie en dit enkel in een officiele audi garage. Heeft hier iemand misschien ervaring in hoe die garanties werken? Wat houd dit juist allemaal in?
                                Als het een garantie is van de constructeur zelf dan is die garantie europees en geldt die bij elke officiele dealer in Europa geloof ik, dat hebben ze mij althans wijsgemaakt.

Heeft er iemand meer uitleg over die MwSt Ausweisbar.

Zijn dit de interessantste wagens om hier op een firma in te schrijven?

Hoe hebben jullie de wagen hier laten keuren? Op welke platen dus?
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
                                  Als het een garantie is van de constructeur zelf dan is die garantie europees en geldt die bij elke officiele dealer in Europa geloof ik, dat hebben ze mij althans wijsgemaakt.

Hoe hebben jullie de wagen hier laten keuren? Op welke platen dus?
                                  Ja hoe zit het juist met de keuring? Want zaterdag ga ik mijn nieuwe wagen halen met de nummerplaat van mijn oude (moet ik nogwel regelen maar zal hopelijk geen probleem zijn). Ik kan ten vroegste maandag naar de keuring. Met welke plaat moet ik dit doen. Langs de duane ook ten vroegste maandag of werken zij op zaterdag? en moet ik naar de duane met mijn nieuwe wagen of zijn de papieren hier voldoende voor?
                                  Dus dit is toch de volgorde?
                                  1. Duane (voor het vignet)
                                  2. Keuring (met welke plaat?)
                                  3. Verzekering?
                                  4. Inschrijven auto?

Comment

• Naar de keuring gaat alleen met een garageplaat/proefritten plaat of met de originele duitse plaat - de duitse transit plaat word niet aanvaard!

Als je naar de DIV gaat na de keuring, moet je het originele duitse inschrijvingsbewijs meepakken en het gelijkvormigheidsattest. Zie dat je gaat op een dag dat er een doaneambtenaar aanwezig anders kan de wagen niet ingeschreven worden. Je kan deze info vinden op de website van het DIV.

Comment

• Onze Alfa is ingeschreven...

De volgorde:

1. Tijdele verzekering aanvragen op platen van je vorige auto
                                      2. Auto halen op platen van vorige auto - dit is niet helemaal legaal, eigenlijk moet je hiervoor de duitse transitplaten bestellen. Maar het is een klein risico uiteindelijk. En met de transitplaten kan je toch niet keuren.
                                      3. Eens in België ga je naar een lokaal douanekantoor. Dit kan niet in de DIV! Je krijgt daar, op basis van het Duitse inschrijvingsbewijs + aankoopfactuur + europees gelijkvormigheidsattest, een roze formulier (aanvraag tot inschrijving), met een groene klever erop en een paar stempels. Kostprijs 15 cent
                                      4. Je laat je verzekeraar een vignet plaatsen op het roze formulier, als bewijs dat het voertuig verzekerd is.
                                      5. Bij een garagist in de buurt (of waar je op onderhoud zal gaan) vraag je Z-platen. De ene garagist zal ze verhuren, de andere zal liever zelf ermee naar de keuring gaan. Dat hangt er een beetje van af.
                                      5. Auto wordt gekeurd op die Z-platen
                                      6. Je gaat dan naar de DIV op een tijdstip dat de douane aanwezig is. Hier wordt het roze formulier gebruikt, en krijg je ofwel nieuwe platen, of wordt de inschrijving op je bestaande platen gedaan.

Voila, dat is alles. Zoals al vele malen eerder gezegd, piece of cake Allez, 't is iets meer werk maar het loont echt wel (voor bepaalde merken toch).
                                      Zoek zelf maar op autoscout.be. Nu hebben we een prachtige Alfa GT voor gemakkelijk 4000 euro minder dan hier in België. Daar wil ik wel even voor naar de douane lopen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef

Iemand meer info. Moet je dan nog iets extra bijtellen bij de prijs als je dit ziet staan of maakt het voor ons helemaal niks uit?
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rakthi
                                          Naar de keuring gaat alleen met een garageplaat/proefritten plaat of met de originele duitse plaat - de duitse transit plaat word niet aanvaard!
                                          Graag dringend advies hierover nodig!! Heb uiteindelijk wagen in Duitsland gekocht en wil deze dit weekend ophalen. Heb verkoper uitgelegd dat ik zijn originele duitse plaat wil behouden, anders kan deze hier niet gekeurd worden.

Maar hij is nu bang, want denkt dat als ik onderweg een aanrijding heb, zijn verzekering moet betalen. Hij heeft gezegd dat hij vandaag zijn auto zal uitschrijven.......maar op mijn bezwaren, want heb toch autofahrzeugbrief en autofahrschein nodig voor inschrijving hier, zei hij dat ik die ook wel krijg.

Ik ben helemaal in de war! Kan ik met een uitgeschreven duitse wagen, toch met die platen hier laten keuren en inschrijven? AUB Help!

PS, heb al wel de auto tijdelijk laten verzekeren, maar blijkt alleen weer met belgische platen te kunnen.
                                          Last edited by ; 09/09/2006, 12:37.

Comment

Working...
                                          X