Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk BerichtenJe moet natuurlijk wel nog eerst naar de douane voor je hem laat keuren. CoC is nodig ja.
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk BerichtenEn bij de douane staan de gewone nummerplaten er nog op?
Comment
-
zijn ze op de belgische keuring verplicht om alles wat op het Tüv attest staat(dus alles wat reeds goedgekeurd is) te aanvaarden zolang bvb de vrije hoogte 11cm is voor een verlaagde ophanging?idem met een sportuitaat?
of isset alles erafzwieren voor je naar de keuring gaat?mijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Wagen in en uitvoeren
Ik ben begonnen aan de opleiding "motorvoertuigtechnieken". Naast de interessante technische vakken heb ik ook het vak "garage organistatie" . Waar ik enkele opdrachten gekregen heb. Eén ervan heeft met dit forum te maken. " Je ben handelaar en moet een praktijkvoorbeeld uitwerken waar je een wagen importeert naar belgie en daarna terug verkoopt in het buitenland" We moeten rekening houden met documenten, kosten, winstmarge, transport, keuring, douane, .... Heeft iemand dit al eens in het echt gedaan? Wie kan mij de procedure uitleggen? Alsvast bedankt.
Comment
-
Wagen in en uitvoeren
Ik ben begonnen aan de opleiding "motorvoertuigtechnieken". Naast de interessante technische vakken heb ik ook het vak "garage organistatie" . Waar ik enkele opdrachten gekregen heb. Eén ervan heeft met dit forum te maken. " Je ben handelaar en moet een praktijkvoorbeeld uitwerken waar je een wagen importeert naar belgie en daarna terug verkoopt in het buitenland" We moeten rekening houden met documenten, kosten, winstmarge, transport, keuring, douane, .... Heeft iemand dit al eens in het echt gedaan? Wie kan mij de procedure uitleggen? Alsvast bedankt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door StefanVB Bekijk BerichtenIk ben begonnen aan de opleiding "motorvoertuigtechnieken". Naast de interessante technische vakken heb ik ook het vak "garage organistatie" . Waar ik enkele opdrachten gekregen heb. Eén ervan heeft met dit forum te maken. " Je ben handelaar en moet een praktijkvoorbeeld uitwerken waar je een wagen importeert naar belgie en daarna terug verkoopt in het buitenland" We moeten rekening houden met documenten, kosten, winstmarge, transport, keuring, douane, .... Heeft iemand dit al eens in het echt gedaan? Wie kan mij de procedure uitleggen? Alsvast bedankt.
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichtenzijn ze op de belgische keuring verplicht om alles wat op het Tüv attest staat(dus alles wat reeds goedgekeurd is) te aanvaarden zolang bvb de vrije hoogte 11cm is voor een verlaagde ophanging?idem met een sportuitaat?
of isset alles erafzwieren voor je naar de keuring gaat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichtenfjoewel de grapjas
Mag ik daaruit "neen" concluderen?
Comment
-
Kzit nog met een vraagje... Ik zou een wagen willen importeren uit duitsland maar zou hem hier willen inschrijven als lichte vracht..
De wagen is nog een personenvoertuig in Duitsland, dus moet hem nog ombouwen tot lichte vracht..
Als ik de wagen nu ga halen, wanneer moet ik dan naar de douane? Wanneer moet ik hem ombouwen? Wanneer moet ik hem laten keuren (meteen als lichte vracht)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ps2list Bekijk BerichtenKzit nog met een vraagje... Ik zou een wagen willen importeren uit duitsland maar zou hem hier willen inschrijven als lichte vracht..
De wagen is nog een personenvoertuig in Duitsland, dus moet hem nog ombouwen tot lichte vracht..
Als ik de wagen nu ga halen, wanneer moet ik dan naar de douane? Wanneer moet ik hem ombouwen? Wanneer moet ik hem laten keuren (meteen als lichte vracht)?
Eerst douane, met omgebouwde wagen na afspraak bij invoerder, dan keuring.
Succes !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door German Car Import Bekijk BerichtenBest voor aankoop even checken met de invoerder of ze wel een goedkeuring geven hier in België aan lichte vracht, vermeld zeker dat hij uit Duitsland komt want dit maakt spijtig genoeg soms verschil uit !
Eerst douane, met omgebouwde wagen na afspraak bij invoerder, dan keuring.
Succes !
Waarom moet de omgebouwde wagen eerst nog bij de invoerder?
Laten keuren als Lichte Vracht om hem dan in te schrijven?
Hoe doe je dit alles ZONDER plakken? (heb er dan wel van mijn vorige wagen, Duitse garage neemt mijn wagen over en ik koop dan bij hun een occasie)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ps2list Bekijk BerichtenIk had gebeld naar de invoerder maar niet gezegd dat het om een Duits voertuig gaat.. Raar dat dit wat gaat uitmaken..
Waarom moet de omgebouwde wagen eerst nog bij de invoerder?
Laten keuren als Lichte Vracht om hem dan in te schrijven?
Hoe doe je dit alles ZONDER plakken? (heb er dan wel van mijn vorige wagen, Duitse garage neemt mijn wagen over en ik koop dan bij hun een occasie)
De invoerder moet nachecken of de ombouw gebeurt is via de merk regels en dan een goedkeuring geven, dan kan je pas naar de keuring.
Enig manier om 100% de wet te volgen is een takelwagen of autoaanhangwagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door German Car Import Bekijk BerichtenHet is inderdaad raar, en volgens mij wel tegenstrijdig met ons Europa maar ik heb het meegemaakt met een ML AMG. Belgische kreeg zonder probleem goedkeuring, Duitse niet.
De invoerder moet nachecken of de ombouw gebeurt is via de merk regels en dan een goedkeuring geven, dan kan je pas naar de keuring.
Enig manier om 100% de wet te volgen is een takelwagen of autoaanhangwagen.
Ik heb eens gekeken op jullie site. Behoorlijk forse prijzen die jullie vragen voor het importeren van een wagen uit Duitsland naar België. Ik vraag mij af waarom je met zo'n prijzen nog een wagen uit Duitsland moet importeren. Iemand met een klein beetje verstand en durf kan dit allemaal zelf regelen, daar zijn voorbeelden genoeg van op dit forum.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door German Car Import Bekijk BerichtenHet is inderdaad raar, en volgens mij wel tegenstrijdig met ons Europa maar ik heb het meegemaakt met een ML AMG. Belgische kreeg zonder probleem goedkeuring, Duitse niet.
De invoerder moet nachecken of de ombouw gebeurt is via de merk regels en dan een goedkeuring geven, dan kan je pas naar de keuring.
Enig manier om 100% de wet te volgen is een takelwagen of autoaanhangwagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk heb eens gekeken op jullie site. Behoorlijk forse prijzen die jullie vragen voor het importeren van een wagen uit Duitsland naar België. Ik vraag mij af waarom je met zo'n prijzen nog een wagen uit Duitsland moet importeren. Iemand met een klein beetje verstand en durf kan dit allemaal zelf regelen, daar zijn voorbeelden genoeg van op dit forum.
Ga zelf eens ter plaatse? Regel het vervoer eens? Neem eens iemand mee die expert is?
En anderzijds, hier op het forum staan ook voorbeelden van mensen die zelf hun auto een onderhoudsbeurt geven. Is daarmee de dealer dan ineens ook te duur, omdat het zelf kan?
Het is een dienst, je bent niet verplicht die af te nemen. De prijs die je betaalt is behoorlijk, maar onderbouwd. Als ze doen wat op hun site staat dan is het een faire prijs lijkt me.
Comment
-
Heb het topic in grote lijnen doorgenomen (tijdje mee bezig geweest :p) en kzit nu wel nog met enkele vraagtekens, misschien omdat de wetgeving ondertussen gewijzigd is?
Hoe zit het nu exact met de BTW wanneer je een auto koopt als zelfstandige?
- Deze link: http://www.minfin.fgov.be/portail2/n...urchase.htm#E1 stipuleert bij een 'niet-nieuw' voertuig dat de BTW in het land van herkomst moet betaald worden.
Ergens anders in deze thread (weet wel niet meer wie) wordt gezegd dat hij als zelfstandige nergens btw heeft betaald (wat ik beetje bizar vind precies?)
Nog elders valt er te lezen dat er in België BTW moet worden betaald en dat dit voor 50% kan worden teruggevorderd.
Enfin, vrij verwarrend, is er dus een zelfstandige die recent een duitse wagen geïmporteerd heeft en even zijn werkwijze kan neerpennen? Want na deze thread ben ik totaal in de war geraakt!
Merci
*kleine edit*
Die link van fod financien gaat er van uit dat de koper een particulier is zie ik net :') vraag is dus nog steeds hoe zit het met de zelfstandige?
Comment
Comment