Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Eén van volgende weken ga ik mijn Mégane vanuit Duitsland laten afkomen.
    De verkoper heeft de nodige transitplaten aangevraagd, aangezien ik zelf naar de keuring wil gaan met deze wagen.
    Vandaag vertelde iemand mij dat ik beter iemand van een garage laat gaan omdat het een zeer uitgebreide keuring is. Naar 't schijnt zouden oa de wielen moeten gedemonteerd worden om de remmen na te meten. Klopt dat?
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Er zijn allerlei keuringen mogelijk.

In ieder geval moet je een 2de hands keuring ondergaan. Dat is iets uitgebreider dan een jaarlijkse keuring maar zeker niet met demontage van eender wat.

Indien de wagen geen gelijkvormigheidsattest heeft dan moet je hieraan geraken. Ofwel door een gelijkvormigheidskeuring, ofwel probeer je dit via de invoerder te bekomen.

Als je niet aan een gelijkvormigheidsattest kan raken op de bovenstaande manier, dan moet je een keuring alleenstaand geval ondergaan. Daar pas zullen remmen ed. opgemeten worden. Voor een megane zal dat wel niet nodig zijn.

Comment

• Laat me raden, da's zeker een garagist die u dat verteld heeft. Met dat verhaal kwamen ze bij mij ook aan toen ik mijn wagen wilde laten keuren. Is dikke onzin.

Comment

• De wagen is van 2009 en heeft dus een gelijkvormigheidsattest. Ik heb gisteren ook nog wat gegoogled en heb gezien dat voor wagens die jonger zijn dan begin 2007 een 'gewone' tweedehandskeuring krijgen. Dus zeker geen situatie met wielen verwijderen en dergelijke.

Voor mij is het de eerste keer dat ik een wagen invoer vanuit Duitsland en ik wil dat volledig zelf doen.
          OO 00 OO

Comment

• Zou iemand mij eens kunnen zeggen wat het ongeveer totaal zal kosten, om een auto vanuit NL in België in te schrijven?
            Ik heb een oogje laten vallen op Volvo S40.
            Dit zou ook mijn eerste auto worden .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ReVo Bekijk Berichten
              Zou iemand mij eens kunnen zeggen wat het ongeveer totaal zal kosten, om een auto vanuit NL in België in te schrijven?
              Ik heb een oogje laten vallen op Volvo S40.
              Dit zou ook mijn eerste auto worden .
              Transitplaten +-150€
              Homologatiekeuring 150€ (zoiets zeker?)
              Douane: nog geen 1€

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                Transitplaten +-150€
                Homologatiekeuring 150€ (zoiets zeker?)
                Douane: nog geen 1€
                Met ong €300,00 zou ik toekomen?
                Da's wel goed nieuws!

Merci voor het antwoord

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ReVo Bekijk Berichten
                  Met ong €300,00 zou ik toekomen?
                  Da's wel goed nieuws!

Merci voor het antwoord
                  Bel wel eens naar een Volvo garage hoeveel de homologatie zal kosten

Comment

• Ik zal eens gaan binnenspringen om het te vragen..
                    Ik lees ook dat dit een kleine 2 maand kan duren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                      Bel wel eens naar een Volvo garage hoeveel de homologatie zal kosten
                      Oorspronkelijk geplaatst door ReVo Bekijk Berichten
                      Ik zal eens gaan binnenspringen om het te vragen..
                      Ik lees ook dat dit een kleine 2 maand kan duren?
                      Een Volvo uit NL heeft wellicht een COC (ff navragen op voorhand), een gelijkvormigheidskeuring is dan overbodig !

Comment

• ik heb dus ook mijn oog laten vallen op een wagen in Duitsland. Hij wordt bij een garage verkocht en er wordt een prijs incl en excl BTW opgegeven. Moet je als particulier de BTW dan toch betalen omdat het bij een garage is?

Comment

• De renault R26.R die ik gekocht heb is voorzien van een COC. De eigenaar meld me nu dat het om een kopie gaat. Het origineel zou destijds door Renault ingetrokken zijn??? Is zo'n kopie voldoende om deze wagen in België gekeurd te krijgen, of moet ik nu een andere procedure doorlopen?
                          OO 00 OO

Comment

• De R26.R is blijkbaar toch iets speciaals. Ik heb vandaag contact gehad met Renault België. Deze wagen gaat hier in België een gelijkvormigheidskeuring moeten ondergaan.
                            OO 00 OO

Comment

• Aanhangwagen

Ik zie hier heel wat passeren aangaande transitplaten en verzekeringen.

Ik ging al meermaals auto's kopen in Duitsland, maar steeds auto's voor stukken. (oldtimers)

Nu dacht ik een vrij recente wagen te kopen, is dat niet het simpelste om gewoon met een remorq te gaan. Ik ben in orde met de wagen, de remorq en het rijbewijs.
                              Of moet je toch nog voor officieel in orde te zijn, bijkomende zaken hebben.

Mvg

Comment

• Met een aanhangwagen gaan is wel het simpelste. Zorg er wel voor dat alle documenten in orde zijn (factuur, gelijkvormigheidsattest, keuring, douane,...)

Comment

• Ok, merci !

Comment

• die duitse transitplaten met rode band hoe lang zijn die geldig?
                                    Kan je de looptijd kiezen?

Comment

• Die kan je inderdaad kiezen. Ik geloof dat het begint vanaf twee dagen ofzo.

Comment

• Ik ga het er binnenkort ook op wagen om mijn allereerste wagen vanuit Duitsland importeren.

Wel nog een vraagje over de BTW.
                                        De BTW in Duitsland bedraagt 19%. Maar ik snap niet meteen hoe ze aan het netto bedrag komen dat telkens onder de prijs van het voertuig te vinden is.
                                        Bijvoorbeeld: Bij een wagen van 16900 euro staat er netto prijs van 14400 euro. Terwijl als ik reken 13689 euro uitkom...

Kan iemand mij hier meer uitleg over verschaffen?

Alvast bedankt!

Comment

• 16900 / 1,19 = 14201

toon eens de link?

Comment

Working...
                                          X