Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Suus
    Graag dringend advies hierover nodig!! Heb uiteindelijk wagen in Duitsland gekocht en wil deze dit weekend ophalen. Heb verkoper uitgelegd dat ik zijn originele duitse plaat wil behouden, anders kan deze hier niet gekeurd worden.

Maar hij is nu bang, want denkt dat als ik onderweg een aanrijding heb, zijn verzekering moet betalen. Hij heeft gezegd dat hij vandaag zijn auto zal uitschrijven.......maar op mijn bezwaren, want heb toch autofahrzeugbrief en autofahrschein nodig voor inschrijving hier, zei hij dat ik die ook wel krijg.

Ik ben helemaal in de war! Kan ik met een uitgeschreven duitse wagen, toch met die platen hier laten keuren en inschrijven? AUB Help!
    Gewoon naar garage gaan, 100€ betalen en ze gaan voor u naar de keuring met Z-plaat

Comment

• misschien een belachelijke vraag maar stel dat je die wagen dat je uit duitsland importeert gewoon sleept naar belgië. Je hebt zogezegd een wagen met een kapotte motor gekocht ofzo en sleept hem zo met de gevaarpinkers aan naar belgie. heel onrealistisch maar ik vroeg het mij maar af he

Comment

• (dan moet je de snelweg al vermijden.)
        en je kan niet met afgemelde duitse platen naar de keuring hier gaan,want die tekens halen ze dan van de nummerplaat af..niet goed uitgelegd,maar zo is het wel.
        http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Suus
          Graag dringend advies hierover nodig!! Heb uiteindelijk wagen in Duitsland gekocht en wil deze dit weekend ophalen. Heb verkoper uitgelegd dat ik zijn originele duitse plaat wil behouden, anders kan deze hier niet gekeurd worden.

Maar hij is nu bang, want denkt dat als ik onderweg een aanrijding heb, zijn verzekering moet betalen. Hij heeft gezegd dat hij vandaag zijn auto zal uitschrijven.......maar op mijn bezwaren, want heb toch autofahrzeugbrief en autofahrschein nodig voor inschrijving hier, zei hij dat ik die ook wel krijg.

Ik ben helemaal in de war! Kan ik met een uitgeschreven duitse wagen, toch met die platen hier laten keuren en inschrijven? AUB Help!

PS, heb al wel de auto tijdelijk laten verzekeren, maar blijkt alleen weer met belgische platen te kunnen.
          De verkoper zal de auto uitschrijven, hij kan je toch niet op de weg sturen met zijn verzekering? Als je echt legaal wil zijn moet je tijdelijke duitse nummerplaten aanvragen + verzekering. Ofwel met je belgische platen een verzekeringsdekking aanvragen en daarmee naar hier rijden. Dan heb je nog het risico dat je een boete moet betalen bij een politiecontrole (omdat je auto niet ingeschreven is). Maar dat is niet zo'n groot risico. Met een onverzekerde auto de weg op, is veel erger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fastrep
            De verkoper zal de auto uitschrijven, hij kan je toch niet op de weg sturen met zijn verzekering? Als je echt legaal wil zijn moet je tijdelijke duitse nummerplaten aanvragen + verzekering. Ofwel met je belgische platen een verzekeringsdekking aanvragen en daarmee naar hier rijden. Dan heb je nog het risico dat je een boete moet betalen bij een politiecontrole (omdat je auto niet ingeschreven is). Maar dat is niet zo'n groot risico. Met een onverzekerde auto de weg op, is veel erger.
            Zelfs met die duitse exportplaten ben je enkel maar in duitsland verzekerd.

Volgens mij kan je een tijdelijke verzekering op het chassisnummer nemen.

Je kan ook een aanhanger huren om de wagen over te brengen, dit kost ongeveer een 60 euro voor een dag, het is op vlak van verzekering en inschrijving het gemakkelijkste.

Om de technische controle te passeren ga je best langs een garagist zodat de wagen met handelsplaten kan gekeurd worden.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef
              Bij ons waren die duitse exportplaten in zowat alle Europese landen verzekerd, dus ook in België.
              BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef

Volgens mij kan je een tijdelijke verzekering op het chassisnummer nemen.

Je kan ook een aanhanger huren om de wagen over te brengen, dit kost ongeveer een 60 euro voor een dag, het is op vlak van verzekering en inschrijving het gemakkelijkste.

Om de technische controle te passeren ga je best langs een garagist zodat de wagen met handelsplaten kan gekeurd worden.
                ja, hier ben ik het ook niet mee eens.
                http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2
                  Bij ons waren die duitse exportplaten in zowat alle Europese landen verzekerd, dus ook in België.
                  Zou kunnen, hier zullen wel verzekeringsexperten zitten die dit kunnen duidelijk maken.

Ik zou er in ieder geval geen ongeval willen mee voor hebben buiten Duitsland, ik kan me wel voorstellen dat dat een hele rompslomp zal zijn aan papieren.
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

• De auto ingevoerd met de originele duitse kentekenplaten, de particuliere verkoper had op mijn verzoek zijn auto nog niet afgemeld. Maar, bij een check bij de garage bleek de motor niet goed te zijn. Reparatie, zou E 1100 kosten... Toen na de douane nog langs de technische controle, niet goedgekeurd, nog meer problemen. Verkoper opgebeld en gezegd dat ik met deze auto hier niets kon doen en mocht het terugbrengen. Mijn geld nu ook terug, dus na alle moeite weer terug bij af, weer op zoek naar een auto.

Maar goed, van deze miskoop kwam ik er toch goed mee weg, een gelukje dat ik bij de verkoop had bedongen dat bij een afgekeurd voertuig, ik het weer terug kon brengen.

En dan te bedenken, deze auto was nog TÃœV gekeurd in Duitsland een half jaar geleden, die keuring was daar twee jaar geldig. Toen ik de auto terug kwam brengen, zei de verkoper dat hij ondertussen de auto al weer aan iemand anders had verkocht.

Dus ook TÃœv keuring in Duitsland zegt weinig tot niets...........

Comment

• Is het eigenlijk de moeite om een Polo uit Duitsland naar hier te halen?
                      't Is natuurlijk geen BMW of Audi van rond de 25000 € ...

Comment

• Heeft iemand toevallig een linkie met meer uitleg over die duitse uitvoer platen?

Ik heb mij laten vertellen dat de maximale geldigheid hiervan 6 maanden zou zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD
                          Heeft iemand toevallig een linkie met meer uitleg over die duitse uitvoer platen?

Ik heb mij laten vertellen dat de maximale geldigheid hiervan 6 maanden zou zijn?

Staat wel nie in hoe ge het moet kope, ma wij hebbe vorige week onze Qp geimporteerd vanuit Duitsland, gewoon de platen van de vorige auto opgeschroefd en gewoon nr huis gerede en 2dage later nr douane geweest en aanvraag tot invoer. We moeste 3euro betale voor een papier, ma ze hadde wel verteld dat het een risico was van gewoon de platen derop te schroeven, omdat de auto nog nie officeel was ingevoerd, dus ik je zou toch beter die duitse platen zoeken, maar waar...

Comment

• Klopt het dat vanaf januari 2007 de btw in Duitsland verhoogd van 16 naar 19 procent, heb me dit namelijk laten vertellen door een industrieel met een zusterbedrijf in Duitsland.
                            Anders wordt het vanaf volgend jaar al iets minder interessant een auto uit Duitsland in te voeren, zat nochtans al een tijdje verlekkerd te kijken naar al die mooie BMW 525 d die daar te koop staan.

Comment

• Klopt, helaas.
                              1963 Land Rover Series IIa
                              1994 Mercedes SL320
                              2015 Land Rover Discovery SDV6
                              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Over die Duitse uitvoerplaten, dat is het systeem om een wagen vanuit Duitsland naar hier in te voeren. We hebben onlangs een wagen ingevoert en zo zijn we tewerk gegaan:
                                -contact opgenomen met de verkoper en gevraagd of hij voorlopige Duitse platen wou gaan aanvragen voor 2 weken, want de auto was nog geen 6 maanden oud en anders moet je hier nog eens de BTW betalen (was nog 2 weken).
                                -contact opgenomen met onze verzekeraar die zei dat hij alle gegevens nodig had, kenteken, ect alle gegevens voor de auto. Hij zei dat de auto tijdelijk verzekerd zou worden.
                                -die Duitse uitvoerplaten dienen in feite enkel om mee te rijden om al het nodige te doen (trip naar Belgie, papieren gaan halen...)

Je kan die uitvoerplaten voor om het even welke termijn nemen maar tot maximum 6 maand dacht ik.

Ik weet er ook niet alles van dus als er nog vragen zouden zijn, vraag maar en ik zal dat dan eens vragen thuis.

Comment

• ik heb in januari ook mijn wagen geimporteerd vanuit D.

een model dat hier onvindbaar is

2003 passat variant 4motion 2.5 v6 tdi 180 pk manueel

met werkelijke alle mogelijke opties nwprijs 48.900 €
                                  bwjaar 09/2003
                                  105.000 km

voor 16.900 €

ondertussen al 135.000 km op de teller en ik kan hem waarschijnlijk nu nog verkopen voor meer in België.

Comment

• Amai, hele knappe Passat!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Govaerts
                                      Amai, hele knappe Passat!
                                      thx
                                      rijdt ook super

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Héél erg knap, ik heb nog nooit dezelfde gezien Altijd leuk om met een uniek exemplaar rond te rijden en dan al die pk's...Open anders eens een topic van je wagen bij het 'Mijn Auto' gedeelte.. Zou wel tof zijn...

Comment

• vanavond zet ik hem er misschien op.....?

BTW, in de autogids van twee weken geleden staat een lezersbrief in van mij over dit topic.

hier is 't ie

Last edited by ; 02/11/2006, 01:32.

Comment

Working...
                                          X