Europa wil inschrijven auto in andere lidstaat makkelijker maken
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Sinds de nieuwe Europese nummerplaten kun je niet meer zelf je plaat gaan afhalen bij de DIV-antennes. Bij een import moet je ook documenten zoals de CoC kunnen voorleggen en dit gaat dus ook niet via WebDIV. Nu ben je dus verplicht om alles per post door te sturen naar DIV Brussel. Probleem is dat het dan (minstens) een maand duurt vooraleer je een plaat krijgt. Valt hier een mouw aan te passen om dit te bespoedigen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenSinds de nieuwe Europese nummerplaten kun je niet meer zelf je plaat gaan afhalen bij de DIV-antennes. Bij een import moet je ook documenten zoals de CoC kunnen voorleggen en dit gaat dus ook niet via WebDIV. Nu ben je dus verplicht om alles per post door te sturen naar DIV Brussel. Probleem is dat het dan (minstens) een maand duurt vooraleer je een plaat krijgt. Valt hier een mouw aan te passen om dit te bespoedigen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenJe kan zelf naar de DIV in Brussel gaan met de papieren en vragen of ze er spoed achter steken. Zorg er wel voor dat je daar vroeg bent of veel tijd hebt want het is daar meestal een echte overrompeling.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenIemand enig idee wat Duitse exportplaten kosten met rode band?
vorige maand heb ik ze 250€ betaald aan een duitse dealer
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenSinds de nieuwe Europese nummerplaten kun je niet meer zelf je plaat gaan afhalen bij de DIV-antennes. Bij een import moet je ook documenten zoals de CoC kunnen voorleggen en dit gaat dus ook niet via WebDIV. Nu ben je dus verplicht om alles per post door te sturen naar DIV Brussel. Probleem is dat het dan (minstens) een maand duurt vooraleer je een plaat krijgt. Valt hier een mouw aan te passen om dit te bespoedigen?
ja, als je dat aan uw verzekeringsmakelaar vraagt kan deze dat rechtstreeks invoeren in de DIV computer waardoor je na enkele dagen uw plaat hebt
het is toch wat de mijne heeft beloofd, aanvraag weg van 8/4 we zullen zien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichtenvorige maand heb ik ze 250€ betaald aan een duitse dealer
Vandaag ook een auto gaan kopen in Duitsland, dealer bij ons sprak over 350 euro?
Terwijl ik op deze site: http://www.deckungskarte-online.com/ ze hééél wat goedkoper terug kan vinden, weet wel niet in welke mate deze site te vertrouwen is gezien het enorme prijsverschil? Iemand al ervaring mee?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KermitDeKikker Bekijk BerichtenVoor hoe lang waren deze dan geldig?
Vandaag ook een auto gaan kopen in Duitsland, dealer bij ons sprak over 350 euro?
Terwijl ik op deze site: http://www.deckungskarte-online.com/ ze hééél wat goedkoper terug kan vinden, weet wel niet in welke mate deze site te vertrouwen is gezien het enorme prijsverschil? Iemand al ervaring mee?
In Gera, Altenburg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk BerichtenIk heb in augustus vorig jaar, 145 € betaald voor rode export platen die 9 dagen geldig waren.
In Gera, Altenburg
Bedankt voor info
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenJe kan zelf naar de DIV in Brussel gaan met de papieren en vragen of ze er spoed achter steken. Zorg er wel voor dat je daar vroeg bent of veel tijd hebt want het is daar meestal een echte overrompeling.
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Bekijk BerichtenIk heb in augustus vorig jaar, 145 € betaald voor rode export platen die 9 dagen geldig waren.
In Gera, Altenburg
15 dagen is het minimum.
Zou natuurlijk wel kunnen dat er al 6 dagen gepasseerd waren vooraleer jij je kar ging ophalenMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Zoals sommige onder jullie wel weten kan ik spijtig genoeg niet wachten tot eind dit jaar om de evoque af te halen. Daarom ben ik ondertussen even snel aan het zoeken naar alternatieven en om snel geholpen te zijn lijkt het mij logisch om een wagen te importeren uit Duitsland.
Ik heb reeds enkele vragen gesteld aan RRD en die heeft me al zeer goed verder geholpen, dank u RRD !
Het betreft deze wagen : http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...e&pageNumber=1
Deze zou gekocht worden op een vennootschap die in oktober 2010 opgericht is, toch spreekt de verkoper erover dat een 'firma' minstens 2 jaar oud moet zijn en om een wagen aan te kopen in Duitsland, alsook beweert hij dat er nog maar zeer weinig bedrijven zijn die de wagens netto willen verkopen ipv bruto, klopt dit ook ?
Iemand die hier meer over weet ?
Waarom ik liever geen BTW wil betalen is omwille van het feit dat de wagen 9/10 omgebouwd zal worden naar 2 zetels en dus 100 % LV !!
Iemand die meer raad weet ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk BerichtenIemand die meer hulp kan bieden, is dringend ?
Wij hebben aan de garage een attest van de BTW moeten voorleggen (waar btwnummer dus op staat), een printout van het handelsregister en kopie van oprichting in staatsblad.
+ identificatie enzo (uiteraard)
Voor de rest geloof ik geen bal van het verhaal dat er velen geen netto wagens meer willen verkopen. Onze garage (in Bonn) was maar al te goed op de hoogte van export naar buitenland, ook ivm regelen van exportplaten enzo dus dat gebeurt wel vaker
Nadien gewoon naar douane mee rijden waar ge de aankoopfactuur met vermelding van nettobedrag en eerste inschrijvingsdatum moet voorleggen, COC gelijkvormigheidsattest en fahrzeugbrief. BTW kunde dan voldoen in kwartaalaangifte. Bij de douane wordt ook eerst gecontroleerd of ge nog openstaande schulden hebt bij BTW. Best eerst eens bellen naar het kantoor of ze die transactie kunnen doen, de meesten is geen probleem. Kunt ook op afspraak er naartoe gaan.
Dan gewoon met transitplaten (rode band) naar keuring, uw verzekering en DIV + platen regelen et voila.
Dan moet ge juist nog kijken hoeveel ge kunt aftrekken van de BTW en hoeveel CO2 voor de afschrijving binnen vennootschap zelf.
Comment
-
Ik heb in 2009 een auto gekocht op een vennootschap van 14 dagen oud, aan netto prijs.
Ze moeten wel in een duitse database uw BTW-nr kunnen terugvinden, dat heeft bij mij nog een aantal dagen geduurd, maar als uw onderneming hier in de KBO staat, staat ze normaal ook in Duitsland geregistreerd.
Ging in mijn geval om deze site: http://evatr.bff-online.de/eVatR/
Succes!2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition
2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
1999 Volvo V70 classic 2.5d
1967 Volvo 123 GT
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KermitDeKikker Bekijk BerichtenHm, bij mij was het 300 euro (hij wist het precies zelf niet al te best vanbuiten) voor 14 dagen. Zou dus wel eens kunnen kloppen.
Bedankt voor info
heb 250 betaald voor de platen met geldigheidsduur van 1 maand
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichtenheb 250 betaald voor de platen met geldigheidsduur van 1 maand
was voor de 9-5 € 180 voor één maand als ik me niet vergis.saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
Porsche 993 (1994)
Comment
-
Neen, heeft alles met de looptijd te maken omdat je er een verplichte verzekering moet bij nemen.
De nummerplaat zelf is enkel een administratieve kost en natuurlijk het maakloon ervan. Vanaf 90 dagen moet je ook pro rato verkeerstaks betalen. Die is dan weer wel wagenafhankelijk.
Zo'n dingen zijn ook niet bedoeld om lang mee rond te rijden. Alleen de nodige tijd om papieren in orde te krijgen (of om je inschrijving zodanig te timen dat je in een lagere BIV-schaal valt)2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
Comment