Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door KermitDeKikker Bekijk BerichtenHmm, voor 15 dagen betalen wij iets van een 300 euro, dan zijn ze ons ofwel zwaar int zak aant zetten of klopt er iets niet? -_-
Maar om zo'n kenteken te krijgen moet je fysiek naar de Zulassungsstelle rijden, je beurt afwachten, papieren in orde brengen, plaat laten maken, ter controle de wagen voorrijden etc.
Doe je dat allemaal zelf, dan geen probleem.
Maar als de garage daar iemand per uur moet voor betalen, dan kost dat he en zal dat doorgerekend worden...2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenMoeilijk te zeggen. Puur op kostprijs (plaat en verzekering) kost dat natuurlijk bijlange geen 300 euro.
Maar om zo'n kenteken te krijgen moet je fysiek naar de Zulassungsstelle rijden, je beurt afwachten, papieren in orde brengen, plaat laten maken, ter controle de wagen voorrijden etc.
Doe je dat allemaal zelf, dan geen probleem.
Maar als de garage daar iemand per uur moet voor betalen, dan kost dat he en zal dat doorgerekend worden...
Dan is het ergens begrijpbaar, merci voor info
Comment
-
yo mannen,
Ik heb een wagen gekocht in Duitsland maar eigenaar heeft geen CoC tussen zijn papieren zitten.
Klopt het als ik hetvolgende doe in deze volgorde?
- vragen dat huidige eigenaar wagen uitschrijft voor uitlevering van wagen (moet toch he?)
- wagen ophalen met eigen platen, verzekering hierover informeren (ken het risico omdat wagen niet ingeschreven is)
- langs douane passeren
- Aan lokale Suzuki dealer hier in de buurt CoC aanvragen
- wagen laten keuren door dealer met garageplaten
- wagen laten inschrijven, door verzekeringsagent?
Over het douane stuk:- Het aankoopfactuur (of aankoopbewijs) en eventuele andere handelsdocumenten.
- Het origineel buitenlands inschrijvingsbewijs.
- Aanvraag tot inschrijving van een voertuig waarvan de rubrieken T behoorlijk zijn ingevuld.
- De indentiteitskaart van de persoon die vermeld staat op het aankoopbewijs.
nummer 4 ben ik zelf dan toch?
Voor mij nie4t de eerste keer dat ik een buitenlandse auto koop, maar wel de eerste keer dat ik het zelf moet regelen. Verleden keer duurde de ganse papierwinkel ook enekel maanden dat moet nu toch sneller...
groeten
Niels
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Eklund Bekijk Berichtenyo mannen,
Ik heb een wagen gekocht in Duitsland maar eigenaar heeft geen CoC tussen zijn papieren zitten.
Klopt het als ik hetvolgende doe in deze volgorde?
- vragen dat huidige eigenaar wagen uitschrijft voor uitlevering van wagen (moet toch he?)
- wagen ophalen met eigen platen, verzekering hierover informeren (ken het risico omdat wagen niet ingeschreven is)
- langs douane passeren
- Aan lokale Suzuki dealer hier in de buurt CoC aanvragen
- wagen laten keuren door dealer met garageplaten
- wagen laten inschrijven, door verzekeringsagent?
Over het douane stuk:- Het aankoopfactuur (of aankoopbewijs) en eventuele andere handelsdocumenten.
- Het origineel buitenlands inschrijvingsbewijs.
- Aanvraag tot inschrijving van een voertuig waarvan de rubrieken T behoorlijk zijn ingevuld.
- De indentiteitskaart van de persoon die vermeld staat op het aankoopbewijs.
nummer 4 ben ik zelf dan toch?
Voor mij nie4t de eerste keer dat ik een buitenlandse auto koop, maar wel de eerste keer dat ik het zelf moet regelen. Verleden keer duurde de ganse papierwinkel ook enekel maanden dat moet nu toch sneller...
groeten
Niels
- COC
- Fahrzeugbrief (Teil I en II)
- Factuur
Die nummer 3 vult ge ter plaatse in, nummer 4 is de persoon die vermeld staat op aankoopfactuur.
Heb dit paar dagen geleden nog telefonisch gevraagd aan douane beamte.
Nog een tip: uw nummerplaat zélf gaan halen in DIV antenne, want anders moet ge het per post doen en kan bij import wagens enorm lang duren.
Comment
-
[quote=KermitDeKikker
Nog een tip: uw nummerplaat zélf gaan halen in DIV antenne, want anders moet ge het per post doen en kan bij import wagens enorm lang duren.[/quote]
Waarom duurt dit langer,de wagen wordt toch gewoon ingeschreven of moet je andere documenten voorleggen?
Wat als je gewoon de nummerplaat wilt overzetten van je huidige wagen?
Comment
-
Geen CoC = altijd miserie denk daaraan
Ze laten het soms eenvoudig uitschijnen maar dit klopt niet altijd.
"Efkes telefoontje of mailke naar de invoerder, komt wel snel in orde"
Ja tarara, zo gaat het mss. in 10% van de gevallen.
Als de rest is weken- of maandenlang wachten wachten wachten
ps: sinds 15/11/2010 kun je in de antennes geen nieuwe platen meer ophalen, alleen oude platen voor schrapping afgeven2.0 JTDm
Comment
-
Geen CoC? Blijf er dan maar met uw poten vanaf of ge moet veel geduld hebben. Bij Suzuki in Belgie gaan ze wschl zeggen dat dat een Duitse auto is en dat ge daarvoor bij de Duitse importeur moet zijn. En dan begint het spelleke he. Of ge moet een keuring alleenstaand geval doen maar dan zijde ook voor een paar maanden vertrokken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jodele Bekijk BerichtenWaarom duurt dit langer,de wagen wordt toch gewoon ingeschreven of moet je andere documenten voorleggen?
Wat als je gewoon de nummerplaat wilt overzetten van je huidige wagen?
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenGeen CoC = altijd miserie denk daaraan
Ze laten het soms eenvoudig uitschijnen maar dit klopt niet altijd.
"Efkes telefoontje of mailke naar de invoerder, komt wel snel in orde"
Ja tarara, zo gaat het mss. in 10% van de gevallen.
Als de rest is weken- of maandenlang wachten wachten wachten
ps: sinds 15/11/2010 kun je in de antennes geen nieuwe platen meer ophalen, alleen oude platen voor schrapping afgeven
Ge kunt er geen nieuwe platen ophalen, doch wel nieuwe platen aanvragen wanneer douane ambtenaar aanwezig is, bij de meeste antennes is dit ma-woe-vrij van 8u tot 12u ofzo. De platen worden dan opgestuurd na een dag of twee. Enfin dat is wat mijn verzekeraar me verteld heeft, en dat lijkt me ook wel te kloppen.
Comment
-
[quote=KermitDeKikker;4536699]Andere documenten voorleggen ook, verzekeraar heeft het me onlangs nog uitgelegd. Ze kunnen het niet via webDIV doen dus moet het via 'de papieren weg' wat blijkbaar enorm enorm lang kan aanslepen (sommigen wachten al weken op hun platen heb ik vernomen onlangs)
yep dat kan ik persoonlijk bevestigen
momenteel al 2 weken aan het wachten ,en als ge belt zeggen ze je, mijnheer met de post duurt dat 10 dagen extra om de aanvraag te verwerken
gaan die maar om de 10 dagen naar hun brievenbus ofwa?
maar ze kunnen mijn kl* kuisen ga nu wat rond rijden met mn platen van de andere auto erop
verzekering is in orde( op chasisnummer )dus juist wa oppassen voor de blauwe vrienden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichtenyep dat kan ik persoonlijk bevestigen
momenteel al 2 weken aan het wachten ,en als ge belt zeggen ze je, mijnheer met de post duurt dat 10 dagen extra om de aanvraag te verwerken
gaan die maar om de 10 dagen naar hun brievenbus ofwa?
maar ze kunnen mijn kl* kuisen ga nu wat rond rijden met mn platen van de andere auto erop
verzekering is in orde( op chasisnummer )dus juist wa oppassen voor de blauwe vrienden
Gelukkig dat ik hier op het forum gelezen had dat er sommigen al weken aant wachten zijn.
Dus gisteren voor naar zwijnaarde gereden, daar de aanvraag tot inschrijving ingediend, nummerplaat combinatie ontvangen, verzekering ingelicht, groen papierke gaan ophalen en vandaag kwam de post de plaat al afleveren, vlug duplicaat laten maken en hij staat in orde ^^. Dus aan allen die binnenkort gaan importeren: regel uw inschrijving zélf in een DIV-antenne, in zwijnaarde stond er trouwens echt ni veel volk, kwas er op 20 minuten terug buiten.
Comment
-
CoC
Vraagje aan de specialisten:
ik ben het voorbije weekend een jonge tweedehands gaan halen in Duitsland. De auto is van juli 2009, dus ik dacht dat die dan zo'n Europees gelijkvormigheidsattest zou hebben, maar vanmorgen bij de douane vertelde men mij dat ik toch nog zo'n Belgisch exemplaar moest aanvragen bij de invoerder... Wat is dan juist het nut van zo'n Europees gelijkvormigheidsattest...?sigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door betaveloce Bekijk BerichtenVraagje aan de specialisten:
ik ben het voorbije weekend een jonge tweedehands gaan halen in Duitsland. De auto is van juli 2009, dus ik dacht dat die dan zo'n Europees gelijkvormigheidsattest zou hebben, maar vanmorgen bij de douane vertelde men mij dat ik toch nog zo'n Belgisch exemplaar moest aanvragen bij de invoerder... Wat is dan juist het nut van zo'n Europees gelijkvormigheidsattest...?
Dat europees gelijkvormigheidsattest zat er toch bij toen je de auto gekocht hebt hé? Anders kan je dat nog steeds aanvragen bij het merk zelf. Ge hebt het sowieso nodig, voor de douane, de keuring én de de inschrijving.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KermitDeKikker Bekijk BerichtenVreemd, bij ons douanekantoor volstond het europees gelijkvormigheidsattest (Aalst)
Dat europees gelijkvormigheidsattest zat er toch bij toen je de auto gekocht hebt hé? Anders kan je dat nog steeds aanvragen bij het merk zelf. Ge hebt het sowieso nodig, voor de douane, de keuring én de de inschrijving.
Dat document hebben ze mij bij de douane ook gewoon teruggegeven.
Zal dus toch niet het bewuste CoC zijn, dus ik zal toch nog even bij de invoerder langs moeten.
Bedankt voor de reactie in ieder gevalsigpic*Lancia Beta Spider *Lancia Beta HPE 2.0 i.e. *Lancia Delta Integrale 8V *Lancia Ypsilon 1.4 16V Platino
Comment
-
verkoop na keuring
Hallo iedereen
Ik vroeg mij eigenlijk af of het mogelijk was de geimporteerde wagen na keuring gewoon door te verkopen zonder hem vooraf ingeschreven te hebben op mijn naam? Is dit mogelijk of moeten er aan bepaalde voorwaarden voldaan worden? Maw ik overhandig gewoon het afgestempelde roze formulier aan de nieuwe eigenaar en hij/zij laat het voertuig inschrijven op zijn/haar naam.
Comment
-
[quote=BART7457;4542502]Oorspronkelijk geplaatst door KermitDeKikker Bekijk BerichtenAndere documenten voorleggen ook, verzekeraar heeft het me onlangs nog uitgelegd. Ze kunnen het niet via webDIV doen dus moet het via 'de papieren weg' wat blijkbaar enorm enorm lang kan aanslepen (sommigen wachten al weken op hun platen heb ik vernomen onlangs)
yep dat kan ik persoonlijk bevestigen
momenteel al 2 weken aan het wachten ,en als ge belt zeggen ze je, mijnheer met de post duurt dat 10 dagen extra om de aanvraag te verwerken
gaan die maar om de 10 dagen naar hun brievenbus ofwa?
maar ze kunnen mijn kl* kuisen ga nu wat rond rijden met mn platen van de andere auto erop
verzekering is in orde( op chasisnummer )dus juist wa oppassen voor de blauwe vrienden
Week 3 is voorbij en counting nog altijd geen plak gekregen, bende tamzakken in brussel
Heb er nog eens naar gebeld vandaag ,ze hadden er nog niet naar gekeken ze gingen het eens opzoeken in den hoop maar ze zeiden wel dat ze twee weken extra vertraging hadden. ben toen in de lach geschoten 2 weken erbij wat doet het er nog aan, en toen moest die madam ook lachen
Comment
-
[quote=BART7457;4554366]Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
Week 3 is voorbij en counting nog altijd geen plak gekregen, bende tamzakken in brussel
Heb er nog eens naar gebeld vandaag ,ze hadden er nog niet naar gekeken ze gingen het eens opzoeken in den hoop maar ze zeiden wel dat ze twee weken extra vertraging hadden. ben toen in de lach geschoten 2 weken erbij wat doet het er nog aan, en toen moest die madam ook lachen
Khoop dat ze er alsnog snel zijn bij u!
Comment
-
[quote=KermitDeKikker;4555091]Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
Dus een wijze les voor in het vervolg; bij een geïmporteerde wagen best zelf even vlug naar div kantoor rijden :p
Khoop dat ze er alsnog snel zijn bij u!
op een bepaald moment kan het u niet meer schelen en begin je het zelf grappig te vinden
het is niet dat ik der nog niet mee kunnen rijden heb, heb eerst 4 weken met de duitse plaaten rondgecrost, dus het nieuwe is der al een beetje af het is niet voor mn daily car .
en het is momenteel nogal druk op het werk en heb toch niet zo veel tijd om der mee te rijden de komende 4 - 5 weken , daarna rijd ik wel rond met de plakken van mn andere auto derop dus al bij al kan het me niet zoveel schelen.
Comment
-
* edit * antwoord stond al in de topic :p my bad
mss toch een extra vraag,
bij het importeren in België als vennootschap,
dus, als er terugvorderbare btw is, dien die niet in Duitsland betaald te worden (aan de dealer) maar aan de Duane,
hoe zit dat met Duitse wagens waar geen btw op zit (bv. van particulieren) ?Last edited by Probe; 03/05/2011, 00:35.
Comment
Comment