Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Boja87 Bekijk Berichten
    1) Kan iemand ook aangeven hoe het is bij aankoop en import van een nieuwe auto in Duitsland ? Op blad 1 van dit forum zie ik het enkel voor 2e hands.

Bvb via neuwagen-schnaeppchen.de, kortingen lijken zeer interessant.

2) Bovendien denk ik (maar zou graag zeker weten ) dat je enkel de BTW in DE moet betalen, (19%) en niet in BE (21%) ?

3) Hoe zit het met import, douane, keuring (moet een splinternieuwe auto hier ook eerst door de keuring ?) etc ?

4) En zijn er problemen te verwachten ivm garantie / onderhoud bij de garagist als de auto elders gekocht is ?

vraag 3 altijd naar de keuring is een keuring voor inport heb je nodig om de be papieren te verkrijgen. douane moet je ook doen (niet veel werk)

vraag 4 uit ondervingen geen probleem te verwachten, heb zelfs al terugroepactie van constructeur gekregen bij belgische dealer, van mijn duitse import wagen

Comment

• Is er al ergens een overzicht over de nieuwe BIV regels vanaf volgend jaar?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The Wale Bekijk Berichten
        Is er al ergens een overzicht over de nieuwe BIV regels vanaf volgend jaar?
        In het forumgedeelte 'Algemeen' is er een heel topic.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
          In het forumgedeelte 'Algemeen' is er een heel topic.
          Ik had het ondertussen al gevonden, toch bedankt

Comment

• Zijn erg geen bedrijven die dat doet doen?
            Uiteraard voor een meerprijs!

Comment

• http://www.germancarimport.be bvb

Comment

• Vraag: Als ik een BTW-wagen uit Italië aankoop, tweedehands 4 jaar oud en 40.000km. Vertelde de verkoper mij dat ik de BTW in Italië niet diende te betalen. Moet ik deze dan betalen in België als ik deze importeer/ via de douane ga?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cumulus Bekijk Berichten
                  Vraag: Als ik een BTW-wagen uit Italië aankoop, tweedehands 4 jaar oud en 40.000km. Vertelde de verkoper mij dat ik de BTW in Italië niet diende te betalen. Moet ik deze dan betalen in België als ik deze importeer/ via de douane ga?
                  Ja, de volle 21% BTW (maar niet voor particulieren hé) die je dan (deels?) kan recuperen via de BTW-aangifte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door *Mercenary* Bekijk Berichten
                    vet, die ga ik belle. Ikzelf heb geen tijd voor dat soort zaken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Boja87 Bekijk Berichten
                      1) Kan iemand ook aangeven hoe het is bij aankoop en import van een nieuwe auto in Duitsland ? Op blad 1 van dit forum zie ik het enkel voor 2e hands.

Bvb via neuwagen-schnaeppchen.de, kortingen lijken zeer interessant.

2) Bovendien denk ik (maar zou graag zeker weten ) dat je enkel de BTW in DE moet betalen, (19%) en niet in BE (21%) ?

3) Hoe zit het met import, douane, keuring (moet een splinternieuwe auto hier ook eerst door de keuring ?) etc ?

4) En zijn er problemen te verwachten ivm garantie / onderhoud bij de garagist als de auto elders gekocht is ?
                      Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
                      vraag 3 altijd naar de keuring is een keuring voor inport heb je nodig om de be papieren te verkrijgen. douane moet je ook doen (niet veel werk)

vraag 4 uit ondervingen geen probleem te verwachten, heb zelfs al terugroepactie van constructeur gekregen bij belgische dealer, van mijn duitse import wagen
                      Vraag 3) Keuring voor een nieuwe wagen is niet nodig ! Met factuurtje naar de douane en hierna rechtstreeks naar de DIV met COC !

Comment

• Vraagje, kan ik met mijn originele documenten van mijn duitse wagen naar de douane voor het 705 vignet als ik mijn wagen niet bij heb ?

Comment

• Ja , ik heb dat zo ook gedaan .

Comment

• Morgen ga ik naar een wagen zien in DUitsland. Dit is voor mij de 1ste x en brengt me toch wel wat spanning mee Qua papieren, wat moet ik nu exact allemaal hebben?

1.Gelijkvormigheidsattest = Europees Certificaat van Overeenstemming afgekort COC = (Übereinstimmungsbescheinigung) = Certifacte of Conformity.
                            is dus 1 document, het gelijkvormigheidsattest, klopt? Mss iemand een voorbeeldje hoe dit er uit ziet?

2) Origineel Duits inschrijvingsbewijs = Zulassungsbescheinigung = Fahrzeugbrief
                            ⇨ Equivalent van roze kaart, bestaat uit twee delen (Teil 1 und 2)

2 documenten, ook hier iemand een voorbeeld van?

3) Keuringsbewijs (Tüv)
                            1 document, voorbeeldje?

4) Factuur
                            1 document, maar is dit onze verkoopsovereenkomst ? Want is bij een particulier ...

in totaal heb ik dus 5(?) documenten nodig .... Correct?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jinzion Bekijk Berichten
                              Vraagje, kan ik met mijn originele documenten van mijn duitse wagen naar de douane voor het 705 vignet als ik mijn wagen niet bij heb ?
                              Neen, de wagen moet voorgereden worden. Maar ze controleren dat dus nooit. Als ge zegt dat ie achter het gebouw geparkeerd staat gaat die douanier echt z'n gat niet heffen om dat te controleren.

Comment

• Niemand????

Comment

• Heb zonet de config die we hebben in offerte voor de A5C (Don Bosco Halle) eens ingevoerd op audi.de.
                                  Ik kwam in duitsland 700€ duurder uit dan hier? Waar haal je dan je voordeel in duitsland?
                                  “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Nieuw moet je tegenwoordig in de UK zijn blijkbaar.
                                    2e hands (ook zeer jonge) heb je in Duitsland sowieso een veel groter aanbod en toch wel iets beter geprijsd ook was mijn ervaring een jaar terug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fiestaboyke Bekijk Berichten
                                      Niemand????
                                      Dat is alles ja , verkoopsovereenkomst is evengoed als factuur .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                                        Heb zonet de config die we hebben in offerte voor de A5C (Don Bosco Halle) eens ingevoerd op audi.de.
                                        Ik kwam in duitsland 700€ duurder uit dan hier? Waar haal je dan je voordeel in duitsland?
                                        Stockwagens met dagtoelating worden veelal aan zeer gunstige voorwaarden aangeboden. Ook is het aanbod er veel groter en zeker wat benzinewagens, cabrio en sportwagens betreft.

Comment

• Voor doorsnee karren is Duitsland al langer niet meer interessant. Hogere prijsklasse en "speciallekes" kun je wel nog zaken doen.
                                          2021 Taycan 4S
                                          2021 Lexus UX250h

Comment

Working...
                                          X