Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat is mij ook opgevallen , veel auto's zijn in België goedkoper.

Enkel voor het grotere aanbod zou ik nog in Duitsland kopen .

Comment

• Ik snap wel 1 ding niet.
      Ben dus vanplan om volgend jaar eentje uit duitsland te gaan halen.
      Maar met die BTW, voor een 2dehands.
      Je betaald de vraagprijs, maar daar zit toch de btw inbegrepen veronderstel ik?
      Of moet je dan bij de duitse duane dan nog is 19% betalen?
      Sorry voor deze stomme vraag, maar ik kan het beter maar navragen dan voor paal staan dan.

Comment

• BTW betaal je als particulier gewoon aan de verkoper en klaar is kees, wel duidelijk vermelden op de faktuur, en wagen moet ouder zijn dan 6 maand en 6000 km hebben

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
          BTW betaal je als particulier gewoon aan de verkoper en klaar is kees, wel duidelijk vermelden op de faktuur, en wagen moet ouder zijn dan 6 maand en 6000 km hebben
          Ja oke, maar het is ook van gewone mensen in duitsland. (particulier tot particulier)
          Ze vragen 14.500 euro, dus dan moet daar nog 19% bovenop? Nee toch?
          Dat maakt het me even mislijdend.
          Toch al bedankt voor je reactie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
            Ja oke, maar het is ook van gewone mensen in duitsland. (particulier tot particulier)
            Ze vragen 14.500 euro, dus dan moet daar nog 19% bovenop? Nee toch?
            Dat maakt het me even mislijdend.
            Toch al bedankt voor je reactie

Op een particuliere wagen betaal je geen BTW. Enkel wanneer de wagen jonger is dan 6 maand en minder dan 6000km op de teller heeft moet je er bij invoer in BE wel nog BTW en invoerrechten op betalen.

Je bent wel heel gemakzuchtig want alles wat je vraagt wordt gewoon beantwoord in de openingspost van dit topic.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
              Op een particuliere wagen betaal je geen BTW. Enkel wanneer de wagen jonger is dan 6 maand en minder dan 6000km op de teller heeft moet je er bij invoer in BE wel nog BTW en invoerrechten op betalen.

Je bent wel heel gemakzuchtig want alles wat je vraagt wordt gewoon beantwoord in de openingspost van dit topic.
              Ik heb alles gelezen, maar ik kwam niet tot besluit of er iets bij stond ivm geen betaling van btw. De rest begreep ik, alleen dat verstond ik niet. Mijn excuses. Bedankt voor je reactie.

Comment

• dit alles geldt voor duitsland, en wat met Italië ? kan iemand me specifiek helpen ? desnoods in PM ? ik zou heen vliegen en terug rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
                  dit alles geldt voor duitsland, en wat met Italië ? kan iemand me specifiek helpen ? desnoods in PM ? ik zou heen vliegen en terug rijden.
                  Nodige gegevens vragen van de wagen voor transitplaten, hier transitplaten kopen voor een bepaalde tijd en dezelfde dag nog vliegen naar daar: wagen is verzekerd en je kan er mee rondrijden tot je hem op Belgische platen kunt zetten.
                  sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                    Nodige gegevens vragen van de wagen voor transitplaten, hier transitplaten kopen voor een bepaalde tijd en dezelfde dag nog vliegen naar daar: wagen is verzekerd en je kan er mee rondrijden tot je hem op Belgische platen kunt zetten.
                    ok prima, en ivm met BTW ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
                      ok prima, en ivm met BTW ?
                      ik dacht dat je transitplaten altijd in het land van de aankoop moet aanvragen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door carman Bekijk Berichten
                        ik dacht dat je transitplaten altijd in het land van de aankoop moet aanvragen ?
                        ik denk dat HotHatch.be de transitplaten in Belgie aanvraagt via een Duitse site...

Comment

• Rap een klein vraagje, sorry als het al ergens behandeld is en ik ernaast heb gekeken ofzo...

Hoe is de gemiddelde Duitse autohandelaar zn Engels? Mn mails in het Engels blijven altijd onbeantwoord, ik begin er al aan te twijfelen of ze wel aankomen

Ich spreche gene deutch

Comment

• wie kan me wat raad geven via pm over import ? ik zou een auto ophalen maar ben niet 100% zeker dat ik hem meeneem, enkel als ik hem na persoonlijk onderzoek goed vindt koop ik hem. dus wil eigenlijk geen transitplaten aanvragen voor 'niets'

Comment

• Ge kunt ter plaatse een plaat aanvragen. Dus eerst keuren en dan rijden is perfect mogelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Ge kunt ter plaatse een plaat aanvragen. Dus eerst keuren en dan rijden is perfect mogelijk.
                                en waar kan ik die plaat dan aanvragen ? het gaat om italie ?
                                thanks

Comment

• Da's mogelijk in DE. Geen idee voor Italie.

Comment

• Ik heb een wagen op het oog in Nederland... iemand hier tips of advies over ?

Alvast bedankt !!!

Grtz r.

Comment

• Ik ben aan het rondzien om een E91 uit DE te importeren. Er staan er massa's te koop, maar voornamelijk bij autohandelaars met vaak "louche" namen (Mourat, Achmed, ...).

Iemand ervaring met het kopen van een wagen bij zo'n handelaar of kopen de meesten bij een particulier ? (= meer betrouwbaar?)

Als iemand nog interessante aanbiedingen heeft zien staan (318 of 320d, 325 of 330 zal wat moeilijker te verzekeren voor een 24-jarige zijn vrees ik), laat maar horen! Budget ca. €13k (15k absolute max).
                                      Last edited by ; 06/11/2011, 20:36.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                                        Ik ben aan het rondzien om een E91 uit DE te importeren. Er staan er massa's te koop, maar voornamelijk bij autohandelaars met vaak "louche" namen (Mourat, Achmed, ...).

Iemand ervaring met het kopen van een wagen bij zo'n handelaar of kopen de meesten bij een particulier ? (= meer betrouwbaar?)

Als iemand nog interessante aanbiedingen heeft zien staan (318 of 320d, 325 of 330 zal wat moeilijker te verzekeren voor een 24-jarige zijn vrees ik), laat maar horen! Budget ca. €13k (15k absolute max).
                                        Hoi,over Beemers weet ik 't zo niet,maar nu wil 't toeval dat ik afgelopen woensdag mijn "nieuwe" wagen uit duitsland ben gaan halen.En heb deze idd particulier gekocht.
                                        Er was wel degelijk een(gigantisch)prijsverschil,maar zal ermee te maken hebben dat dit een zwaarder model betreft(V70T6AWD)
                                        Ik ben zaterdag langs Rutten geweest om te vragen de BC in 't nederlands te zetten(software)en een nederlands instructieboekej(leest net iets lekkerder )
                                        Die vertelde mij 't volgende,voor deze auto in Belgie(in deze staat en kms)betaal je normaal bijna 't dubbele,dus daar kan je wel een ritje voor maken.

gr,walter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door O.P.S. Bekijk Berichten
                                          Dat is alles ja , verkoopsovereenkomst is evengoed als factuur .
                                          Als je met een andere particulier handelt, moet er bepaalde zaken dan zeker opstaan? Chassisnummer ofzo?

Comment

Working...
                                          X