Oorspronkelijk geplaatst door stco
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ik heb een vraagje.
Ben ook aan het zien voor een auto te kopen in Duitsland of Italie.
Uiteraard wil ik zo weinig mogelijk betalen.
Als ik van een particulier koop kan deze toch geen prijs maken incl btw (zodat ik deze niet meer hoef te betalen in België)?
Veel handelaars hebben goede prijzen, uiteraard als ik er de 21% bij reken komt dit veel minder leuk uit.
Sommige garages verkopen zonder btw moet ik dan toch nog 21% betalen hier in belgië? .
Ik zou particulier kopen...
Enige tips??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The Wale Bekijk BerichtenAls je als particulier een auto koopt in Duitsland, moet je de BTW ginder betalen, niet in België.
Maat niet uit of je de auto koopt van particulier of handelaar.
Als ik van een particulier koop kan deze toch niet op de verkoopsovereenkomst zetten dat de btw inbegrepen is. Dus moet ik bij het invoeren ook op dat bedrag btw betalen... toch?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GregOrgy Bekijk BerichtenDus als ik in duitsland of italie een auto koop waarvan op de advertentie btw niet aftrekbaar (en dus btw niet inbegrepen) staat, moet ik bovenop dat bedrag dan nog btw betalen...
Als ik van een particulier koop kan deze toch niet op de verkoopsovereenkomst zetten dat de btw inbegrepen is. Dus moet ik bij het invoeren ook op dat bedrag btw betalen... toch?
Nee je betaal GEEN btw op een wagen van een particulier als hij ouder dan 6 maand is en meer dan 6000 km heeft, dat doe je trouwens ook niet als je in belgie koopt van een particulier, je moet alleen zien dat in je koopcontact staat dat de eigenaar particulier is en de kilometerstand van meer dan 6000 km
lees mijn thread hieronder: in de eerste post staat link naar de informatiebrochure daar staat het allemaal netjes in .
Comment
-
de rode transitplaten heel onduidelijk
Hallo iedereen,
Ik heb een auto gekocht in Duitsland en ben die donderdag gaan halen , ik heb die wagen nu al 3 dagen tot gisteren, de politie heeft m'n transitplaten in beslag genomen en gaan mij een pv opsturen.... zonder mijn verklaring af te nemen, wat er nu gaat gebeuren weet ik niet???
Ik mag er blijkbaar niet mee rijden, alhoewel op de moment van de feiten stond mijn wagen gewoon geparkeerd (ietjes verder van mijn huis) en de transitplaten zijn geldig tot 19/01 , ik snap er niks van.
Bel ernet naar de politie om inlichtingen te hebben over de transitplaten, ik mag daar niet meer mee rijden en als ik die voor de rrest nog in orde moet brengen ,zoals Douane, keuring, etc, moet ik er met een takeldienst mee gaan.
jeeezes zeg wat een gedoe
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nesecik Bekijk BerichtenHallo iedereen,
Ik heb een auto gekocht in Duitsland en ben die donderdag gaan halen , ik heb die wagen nu al 3 dagen tot gisteren, de politie heeft m'n transitplaten in beslag genomen en gaan mij een pv opsturen.... zonder mijn verklaring af te nemen, wat er nu gaat gebeuren weet ik niet???
Ik mag er blijkbaar niet mee rijden, alhoewel op de moment van de feiten stond mijn wagen gewoon geparkeerd (ietjes verder van mijn huis) en de transitplaten zijn geldig tot 19/01 , ik snap er niks van.
Bel ernet naar de politie om inlichtingen te hebben over de transitplaten, ik mag daar niet meer mee rijden en als ik die voor de rrest nog in orde moet brengen ,zoals Douane, keuring, etc, moet ik er met een takeldienst mee gaan.
jeeezes zeg wat een gedoe2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Roger BMW Bekijk BerichtenRode of gele platen?2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk
http://www.fabrieksbanden.nl
http://www.originelevelgen.be
Comment
-
Uw rechten als consument stoppen niet aan de grens. Schakel ECC België in voor gratis advies en bemiddeling.
Je zult lezen dat e.e.a. erg tegenstrijdig is. Ik denk dat je helaas pech hebt en te maken hebt met dienders die niets van een gedoogbeleid willen weten...
Hun uitleg zou kunnen zijn dat je, juist omdat hij geparkeerd stond, deze platen langer gebruikt dan waar deze eigenlijk voor gedoogd worden. Het direct naar de douane en keuring rijden.
Succes hier mee.2010 BMW 118d Edition Lifestyle 143pk
2010 BMW 520dA Touring Edition Sport 177pk (verkocht)
2012 BMW 320dA F30 ModernLine 184pk (verkocht)
2014 BMW 520XdA LCi F11 M-pack 184pk
http://www.fabrieksbanden.nl
http://www.originelevelgen.be
Comment
-
...daarom hebben verschillende parketten beslist een gedoogbeleid in te voeren, om op die manier bepaalde ritten met uw auto voorzien van de Duitse exportplaat mogelijk te maken. Hieronder vallen de verplaatsingen m.b.t. invoer vanuit Duitsland naar de woonplaats + de inschrijvingsprocedure(garage, douanekantoor, autokeuring).
Puur theoretisch ben je dus in overtreding, maar de procureur des Konings zal niet tot vervolging overgaan. Informeer u best bij de plaatselijke politie naar de richtlijnen in uw streek.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk BerichtenVolgens mij luidt de titel: "de rode transitplaten....."2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -
Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...
Comment
-
import bmw.de
Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk BerichtenIk ben aan het rondzien om een E91 uit DE te importeren.
http://ecom.bmw.de/ecom32gahp/DE-GAH...p?process=uvse
Als de auto meer dan 6 maand oud is en meer dan 6000km op de teller heeft, wordt hij als "tweedehands" aanzien en kan je hem als particulier makkelijk zelf importeren en in München zelf ophalen. Wil je dat niet, kan eender welke BMW-dealer je auto afleveren, dus ook in België. Dat staat ergens op die site te lezen. Check eens bij een dealer in je buurt. Ik neem aan dat die dat niet gratis zal doen, maar een mogelijke piste.
Er zijn verschillende soorten tweedehands van de fabriek:
- "Jahreswagen" zijn auto's die op basis van jouw criteria door een BMW-medewerker besteld wordt en waar hij/zij tussen 6 en 18 maand mee rijdt. Financierbaar door BMW Financial. Voordeel: je koopt tweedehands precies de auto met de opties en in de kleur die jij wil.
- "Geschäftsfahrzeuge" zijn auto's die door BMW of grote fleetklanten als rentauto gebruikt zijn. tussen 4 en 12 maanden oud als ze op de markt komen. Financierbaar of leasebaar door BMW Financial.
- "Vorführwagen" zijn auto's uit de testvloot van BMW en BMW-dealers, niet ingeschreven geweest en tussen 2 & 10 maand oud. Financierbaar en btw aftrekbaar.
- "Gebrauchtwagen" zijn gewone tweedehandse BMW's. Meestal iets ouder en in minder goede conditie dan bovengaande (meer km etc).
Deze categorieën kan je dan verfijnen met de zoekmotor op 'premium selection', 'europlus garantie' en 'lieferservice' (afleverservice). Lijkt me een uitstekend aanbod om betrouwbaar en makkelijk tweedehands te kopen. Toen ik in 2007 voor mijn Lexus aan't zien was, kon ik een BMW 130i met M-sport kit, 18", leer, open dak en trekhaak voor 29000€ vinden. 6 maand oud en 10000km op de klok. Hier vond je ze toen nog niet tweedehands.
Succes!
Comment
-
rode transitplaat wat houdt dat in eigenlijk???
Ik heb ene auto onlangs gekocht in duitsland en heb die geiporteerd en na 2 dagen stond de politie aan ons wagen en nam de rode transitplaten in beslag , m'n mag daarmee nergens mee parken of rondrijden blijkbaar staat dat ergens in de wet. Ze hebben nu een pv opgemaakt en naar parket gestuurd ? weet iemand hiier meer over is dit correct.
ik heb naar www.eccbelgie.be gebeld en die zeggen mij dat het mag, voor wat dienen anders transitplaten voor , om die te importeren en om zo dan de nodige documenten in orde te brengen. Die nummerplaat + inclu verzekering is geldig tot en met 19/01...
Ik weet het niet meer , wie heeft er gelijk wie niet? is mij hier heel onduidlijk, kan iemand mij hie rverder mee helpen ...
alvast bedankt
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Baarsje Bekijk BerichtenMisschien "helpen" onderstaande links je iets verder:
Uw rechten als consument stoppen niet aan de grens. Schakel ECC België in voor gratis advies en bemiddeling.
Je zult lezen dat e.e.a. erg tegenstrijdig is. Ik denk dat je helaas pech hebt en te maken hebt met dienders die niets van een gedoogbeleid willen weten...
Hun uitleg zou kunnen zijn dat je, juist omdat hij geparkeerd stond, deze platen langer gebruikt dan waar deze eigenlijk voor gedoogd worden. Het direct naar de douane en keuring rijden.
Succes hier mee.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door golf16v Bekijk Berichtentuurlijk mogen die niet gebruikt worden tot de vervaldatum (dit komt soms wel raar over omdat je platen/verzekering in buitenland betaald hebt tot die datum op de plaat)
ergens geparkeerd staan valt niet in bovenstaande paragraaf en dan zit je inderdaad met problemen
Comment
-
Ik zit met volgende vraag:
Door de regeling van Dirupo & co ben ik eens aan het kijken of ik me geen (jonge 2de hands) wagen kan aanschaffen van uit duitsland.
Sinds kort weten we dat de VAA voor een 2de hands berekend wordt op de factuurprijs en dus niet de catalogusprijs zoals voor nieuwe wagens
Stel dat ik hier in belgie een 2de hands wagen koop voor 20.000€ incl btw, dan is die 20.000 de factuurprijs en dus de basis voor de VAA.
Wanneer ik dezelfde wagen koop in duitsland 20.000 incl 19% btw, dan betaal ik het bedrag excl. btw aan de dealer en bij aankomst in belgie aan de duoane de belgische BTW.
dus 20.000€ -19% = 16200€
vraag:
ik veronderstel dat de dealer mij een factuur maakt van 16200euro ? maar is dit dan ook de basis van de VAA of moet de btw erbij geteld worden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thibaut Bekijk BerichtenIk zit met volgende vraag:
Door de regeling van Dirupo & co ben ik eens aan het kijken of ik me geen (jonge 2de hands) wagen kan aanschaffen van uit duitsland.
Sinds kort weten we dat de VAA voor een 2de hands berekend wordt op de factuurprijs en dus niet de catalogusprijs zoals voor nieuwe wagens
Stel dat ik hier in belgie een 2de hands wagen koop voor 20.000€ incl btw, dan is die 20.000 de factuurprijs en dus de basis voor de VAA.
Wanneer ik dezelfde wagen koop in duitsland 20.000 incl 19% btw, dan betaal ik het bedrag excl. btw aan de dealer en bij aankomst in belgie aan de duoane de belgische BTW.
dus 20.000€ -19% = 16200€
vraag:
ik veronderstel dat de dealer mij een factuur maakt van 16200euro ? maar is dit dan ook de basis van de VAA of moet de btw erbij geteld worden?
Comment
Comment