Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • voila met de RODE kentekenlaten, duidelijke uitleg!

    Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichten
    terug van duistland met wagen en rode kentekenplaten voor een maand , naar de douane geweest met de juiste duitse formilieren teil 1 en 2 en gelijkvormigheidattest en factuur op naam , 1 euro betaald en alles dik ok , direct naar de auto keuring gereden van hasselt douane naar alken met de extr , wagen in orde en alle papieren meegekregen en carpass , naar verzekerings agent gereden en morgen vroeg plaat aanvragen , dat was mooi snel en simpel .
    Last edited by ; 13/11/2012, 14:26.

    Comment


    • 'k heb een wagen gezien die heel erg naar m'n zin is, maar dit is bijna 700 km over de grens en alsook particulier... dat doet me toch serieus twijfelen
      Volkswagen Golf IV 1.9 TDI 4Motion 150 pk (196 pk 413 Nm chiptuned)

      Comment


      • Vrij dringende vraag vanop mij gsm;

        Ik heb een wagen in Duitsland op het oog, maar deze staat niet origineel;
        HR veren, zimmerman remschijven, luchtfilter, ...

        De verkoper heeft geen originele onderdelen meer.
        volgens hem is alles "registered" en is dit geen probleem, maar krijg ik deze wagen ook daadwerkelijk ingevoerd/gekeurd in belgie? Gaat om een 335D.
        Merci
        Last edited by ; 16/11/2012, 15:23.

        Comment


        • tja is een twijfelgeval he...
          een getunde wagen laten keuren vanuit een ander land,die dus nog nooit in België gekeurd is geweest....
          kan erop of eronder worden....
          ik zou daar in ieder geval vanaf blijven, zeker als je de wagen nog niet gezien hebt....
          invoeren gaat wel lukken, maar als hij niet gekeurd geraakt...dan sta je daar he "met je pis in de wind " lol

          Comment


          • 1 euro betaald ? hohoho ze hebben U liggen had zunne !
            ik ben gisteren geweest , en welgeteld 0.03 euro moeten betalen.....
            ze hadden waarschijnlijk geld nodig voor de snoepautomaat

            Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichten
            terug van duistland met wagen en rode kentekenplaten voor een maand , naar de douane geweest met de juiste duitse formilieren teil 1 en 2 en gelijkvormigheidattest en factuur op naam , 1 euro betaald en alles dik ok , direct naar de auto keuring gereden van hasselt douane naar alken met de extr , wagen in orde en alle papieren meegekregen en carpass , naar verzekerings agent gereden en morgen vroeg plaat aanvragen , dat was mooi snel en simpel .

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door juweeltje Bekijk Berichten
              tja is een twijfelgeval he...
              een getunde wagen laten keuren vanuit een ander land,die dus nog nooit in België gekeurd is geweest....
              kan erop of eronder worden....
              ik zou daar in ieder geval vanaf blijven, zeker als je de wagen nog niet gezien hebt....
              invoeren gaat wel lukken, maar als hij niet gekeurd geraakt...dan sta je daar he "met je pis in de wind " lol
              Goca heeft terug gemaild, die zeiden dat het geen probleem was de wagen in Duitsland in die staat gekeurd is.

              Comment


              • Als er interesse voor is wil ik de lange mail wel even hier posten

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten
                  Als er interesse voor is wil ik de lange mail wel even hier posten
                  Dat wil ik wel eens graag lezen wat GOCA daar over te vertellen heeft.

                  Comment


                  • Hoi,

                    Had graag nog een verduidelijking omtrent de geadverteerde prijs.

                    Deze vermeldt :

                    -MwSt. nicht ausweisbar

                    of

                    -Mehrwertsteuer:nicht ausweisbar

                    Wat betekent dit. Is de BTW inbegrepen in deze prijs of dien ik deze er nog bij te rekenen?

                    Dankuwel

                    Comment


                    • Dat betekent dat de verkoper een privé verkoper is en de BTW dus niet recupereerbaar is.
                      Is dus BTW in maar als je met een vennootschap aankoopt kan je deze dus niet terug trekken.
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                      Comment


                      • dank :-)

                        Comment


                        • Om welke wagen gaat het? Let er wel op dat de wagen min. 6 maanden ingeschreven is geweest en min. 6000km heeft gereden. Anders moet er in Belgie ook nog eens btw betaald worden.

                          Comment


                          • Klein detail dat niet te vergeten is: als laatste stap moet je naar de DIV gaan. Je moet echter eerst een sticker aanvragen bij je verzekeringsmakelaar die je op je aanvraag tot inschrijving moet kleven.

                            Als je naar de DIV gaat moet je er zeker van zijn dat er ook iemand van de douane aanwezig is. Dit is meestal slechts 3 halve dagen per week, zorg dus dat je er op tijd staat om niet voor niets een halve dag aan te schuiven en dan alsnog net niet bediend te worden.
                            Honda S2000 2002
                            BMW E30 318is 1990

                            VW Polo 1.9TDI 2006

                            Comment


                            • is niet nodig, maar het is niet omdat hij in Duitsland gekeurd is, dat hij in België gekeurd geraakt, niet?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door T190 Bekijk Berichten
                                terug van duistland met wagen en rode kentekenplaten voor een maand , naar de douane geweest met de juiste duitse formilieren teil 1 en 2 en gelijkvormigheidattest en factuur op naam , 1 euro betaald en alles dik ok , direct naar de auto keuring gereden van hasselt douane naar alken met de extr , wagen in orde en alle papieren meegekregen en carpass , naar verzekerings agent gereden en morgen vroeg plaat aanvragen , dat was mooi snel en simpel .
                                heb nog enkele vraagjes!
                                moeten die rode platen op uwen eigen naam staan voor de keuring, en wat zijn de kosten daarvan. hoe zit dat met de verzekering daarvoor. hoe lang is de tijdsduur van deze platen want wil een schadewagen kopen bij een privat persoon

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door *Mercenary* Bekijk Berichten
                                  Dat wil ik wel eens graag lezen wat GOCA daar over te vertellen heeft.
                                  In verband met de aangebrachte wijzigingen is het belangrijk om na te gaan of de huidige Duitse eigenaar de aangebrachte wijzigingen heeft laten verifiëren door de Duitse keuringsinstanties. Indien hij dit heeft laten doen staan deze wijzigingen immers aangegeven op de Fahrzeugbrief (Het Duitse inschrijvingsbewijs.) Daarom zal ik mijn antwoord later opsplitsen naargelang dit al dan niet gedaan is.

                                  U kan in ieder geval perfect de wagen aankopen en invoeren (Dus de douaneformaliteiten doorlopen, dan bijvoorbeeld terug originele onderdelen monteren, en daarna het voertuig laten keuren en zo de aanvraag tot inschrijving bekomen.)
                                  1. Modificaties aanwezig op Fahrzeugbrief:
                                  - Veren: De verlaagde ingevoerde voertuigen waarvoor op het buitenlands inschrijvingsbewijs (in dit geval de Fahrzeugbrief) de beschrijving van de verlagingskit vermeld staat vallen niet onder het toepassingsgebied van de dienstnota in verband met verlaagde voertuigen, en hebben dus geen Validatieverslag of montageattest nodig. Bij de eerste keuring, en automatisch bij elke volgende keuring zal de volgende melding op het keuringsbewijs gezet worden: “Verlaagd voertuig ingevoerd met vermelding van de verlaging op het buitenlands inschrijvingsbewijs”.
                                  - Remblokken: Geen probleem, deze hebben normalerwijze trouwens gewoon een Europees goedkeuringsnummer.
                                  - Remschijven: Geen probleem indien aanwezig op de Fahrzeugbrief, en voor zover het Tüv-document aanwezig is zodat nagekeken lkan worden dat het effectief de gemonteerde schijven betreft.


                                  B) Modificaties NIET aanwezig op Fahrzeugbrief:
                                  - Veren: U dient een Validatieverslag voor deze set aan te vragen via de Belgische importeur van H&R, namelijk :
                                  DVR bvba
                                  Ambachtslaan 1-3
                                  3800 Sint-Truiden

                                  Tel : 011/58.40.40
                                  Web :http://www.dvr.be/

                                  U dient ook een montageattest te bekomen. Dit kan u laten opstellen door elke garage/bandencentrale die een controle van de wielgeometrie kan uitvoeren. (vergeet ook geen rekening te houden met de minimale bodemvrijheid waarbij het voertuig over een lat van 9cm moet kunnen rijden zonder deze te raken met vaste onderdelen.)
                                  - Remblokken: Geen probleem
                                  - Remschijven: In dit geval dient de fabrikant een attest af te leveren dat bevestigt dat de schijven voldoen aan de Europese verordening 1400/2002 (Een verordening die stelt dat vervangonderdelen van dezelfde of betere kwaliteit moeten zijn dan de originele onderdelen. Ook dient er een lijst aanwezig te zijn waarop aangegeven is op welk merk en type voertuig deze schijven gebruikt kunnen worden. (Dit laatste staat normalerwijze aangegeven op het Tüv-document.)


                                  Als bijkomende tip kan ik u aanraden om voor aankoop van het voertuig na te gaan of het Europees gelijkvormigheidsattest (COC) wel degelijk meegeleverd is bij het voertuig. Dit document is noodzakelijk om het voertuig in te kunnen schrijven in België, en dient anders nog aangevraagd te worden bij BMW Duitsland.

                                  Comment


                                  • Heb een vraagje ivm met de aankoopfactuur. Het is de verkoper die dat moet regelen toch? Maar wat moet er op staan? Ik las ergens van BTW en dergelijke en wss zal het ook in het Duits zijn, als je het duits niet machtig bent hoe moet je weten wat er op staat?

                                    Comment


                                    • Als het een verkoop van particulier betreft en het voertuig is meer dan 6 maanden ingeschreven geweest én heeft meer dan 6000km op de teller is er van BTW geen sprake.
                                      Het enige wat dan op de factuur moet staan zijn eventueel de gegevens van verkoper en koper en vooral van het voertuig. En de prijs.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                      Comment


                                      • Is er één of andere manier hoe je erachter kan komen of de km's al dan niet zijn teruggedraaid bij auto's in Duitsland?
                                        Volkswagen Golf IV 1.9 TDI 4Motion 150 pk (196 pk 413 Nm chiptuned)

                                        Comment


                                        • ik ben onlangs naar de keuring geweest met de rode Duitse transit platen en die stonden op mijn naam, maar de keuring heeft daar niet eens naar gekeken, ze hebben enkel de nummerplaat genoteerd als eerste referentie voor de keuring, mar niet gevraagd op wie of van wie….

                                          Oorspronkelijk geplaatst door patrick.20 Bekijk Berichten
                                          heb nog enkele vraagjes!
                                          moeten die rode platen op uwen eigen naam staan voor de keuring, en wat zijn de kosten daarvan. hoe zit dat met de verzekering daarvoor. hoe lang is de tijdsduur van deze platen want wil een schadewagen kopen bij een privat persoon

                                          Comment

                                          Working...
                                          X