Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door juweeltje Bekijk Berichten
    ik ben onlangs naar de keuring geweest met de rode Duitse transit platen en die stonden op mijn naam, maar de keuring heeft daar niet eens naar gekeken, ze hebben enkel de nummerplaat genoteerd als eerste referentie voor de keuring, mar niet gevraagd op wie of van wie….
    Kijk anders eens op deze site: http://www.duitse-auto-import.nl/auto_export.html
    Die beschrijft welke kentekenplaten je nodig hebt, waar je het krijgt en hoeveel die dingen kosten (met voorbeeld-foto's van de hele papierwinkel).

MvG

Comment

• Aangezien ze bij de douane zich baseren op de factuur (en factuur waarde voor de invoertaksen en btw) is het toch gemakkelijk om een lager factuur te vragen of kijken ze de waarde na bij import?
      Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

• Ben laatst nog naar Duitsland geweest om te kijken naar tweedehandswagen .
        Teleurgesteld terug gekomen .
        Prijzen zijn niet echt meer wat het vroeger geweest is naar mijn mening en opgebied van onderhandelen over de prijs valt er ook al nietveel meer te bereiken , tot zelfs niets .
        Overal kreeg ik te horen end price , final price .

Misschien als Duitser wel maar als buitenlander particulier ???

Er was wel één bij die vroeg exportprice ?

Waarom weet ik niet ?

Comment

• Over welke wagen gaat het? Momenteel is het gezien de prijzen toch zéér de moeite om er eentje te halen in DE.

Comment

• VW Golf VI TDI 136/140 Pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lex Bekijk Berichten
              Er was wel één bij die vroeg exportprice ?

Waarom weet ik niet ?
              Exportprijs is vrij duidelijk denk ik en je had JA moeten zeggen. Dan doen ze zeker nog 1000-2000euro af omdat ze dan geen garantie moeten geven.

Comment

• Bedoelen ze daar dan niet mee zonder BTW ??

Comment

• Het is aantrekkelijk en eenvoudig om als particulier zelf veilig een auto te importeren uit Duitsland. Bij welke instanties moet ik zijn, welke documenten heb ik nodig en wat zijn de kosten? Lees hier gratis wat de voordelen zijn en hoe je het aanpakt!
                  Volkswagen Golf IV 1.9 TDI 4Motion 150 pk (196 pk 413 Nm chiptuned)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Dit kan misschien interessant zijn voor dit topic: http://www.hln.be/hln/nl/927/Auto/ar...lidstaat.dhtml
                    hier de zaak voor de (j/p)uristen onder u:

(kies even Dutch als je Swahili ofzo als taal ziet)
                    Last edited by ; 17/01/2013, 21:47.

Comment

• Op http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/...et_buitenland/ las ik:

In het douanekantoor moet u de volgende documenten voorleggen:
                      • een aankoopfactuur of eventuele andere handelsdocumenten.
                      • een origineel buitenlands inschrijvingsbewijs als u dit gekregen heeft.
                      • de aanvraag tot inschrijving van een voertuig waarvan de rubriek T is ingevuld.

Dat laatste puntje: bij een Belgische wagen krijg je de aanvraag tot inschrijving van de keuring (om dan in te dienen bij het DIV) met alle gegevens van de auto erop.
                      1) Betekent dit bij een buitenlandse wagen dat je dit in het buitenland meekrijgt van de garage (of particulier) die dat van de locale keuringsinstantie gekregen heeft?
                      2) En de douane kleeft op de (buitenlands formulier) aanvraag tot inschrijving een vignet.
                      3) Met aanvraag tot inschrijving + vignet moet je dan naar de keuring in België.
                      4) Na de keuring kun je het inschrijvingsdocument eindelijk indienen bij het DIV.

Comment

• Bon, ik heb mn huiswerk (enigszins) gedaan. Dit topic grondig nagelezen. Maar vooraleer ik begin rond te bellen toch een paar kleine praktische vragen:

Kijken/kopen. De wagen die ik op het oog hebt bevindt zicht toch al snel 500km van thuis. Dus eerst oprijden om te gaan kijken, vervolgens huiswaarts keren en dan beslissen is niet echt interessant. Kan ik gewoon best op voorhand nog extra foto's vragen? En op basis hiervaan een bod uitbrengen op de wagen, en dit bij een bezoek ter plaatse nog bespreken/aanpassen?

Moneymoneymoney. De wagen die wij op het oog hebben zal een kleine 13k€ kosten. Wat is een schappelijke bedrag om te vragen voor de wagen zonder de garantie? pakweg 1000€? Is het wijselijk een prijs af te spreken via de telefoon op basis van de beschrijving/foto's?

Betaling. Alles cash? Of een bankcheque voor het grootste deel en cash om bij te passen/ af te pingelen? Daar afhalen na sluiten overeenkomst?

Rijden. Het lijkt me het eenvoudigst om de handelaar de platen te laten aanvragen. Maar dan wel eens we ter plaatse zijn en besloten hebben de wagen te kopen. Indien de platen al op de wagen hangen vemoed ik dat het moeilijker zal zijn om nog een korting op de wagen te bedingen?

Thx in advance!

ps: Het is voor ne mini cooper vr de vrouw. Heb ne cooper S ook overwogen, maar de veelvuldige klachten mbt kettingspanners enz hebben me doen afhaken er eentje zonder enige vorm van garantie te kopen... Jammer, maarja

Comment

• Kan een Duitser met bv. een kopie van mijn identiteitskaart exportplaten aanvragen of is mijn aanwezigheid hiervoor vereist?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vezko Bekijk Berichten
                            Kan een Duitser met bv. een kopie van mijn identiteitskaart exportplaten aanvragen of is mijn aanwezigheid hiervoor vereist?
                            Dat kan hij.

Comment

• Duitsland is niet altijd interessant. De goed uitgeruste wagens kosten daar ook veel geld.
                              Als het verschil maar een 1000euro is koop ik hem liever in Belgie. Vanaf 2000euro voordeel zou ik daar ééntje halen.

Comment

• Ik ben mij ook zo een beetje aan het oriënteren op de Duitse markt en ik had graag een vraagje in de groep gegooid nl. Wat als de wagen ouder is dan 6 maanden maar minder dan 6000 km heeft, is er dan al of niet BTW verschuldigd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door klep Bekijk Berichten
                                  Ik ben mij ook zo een beetje aan het oriënteren op de Duitse markt en ik had graag een vraagje in de groep gegooid nl. Wat als de wagen ouder is dan 6 maanden maar minder dan 6000 km heeft, is er dan al of niet BTW verschuldigd?

F. Wat met de BTW, indien van toepassing.

1) Particulier: Aangezien de BTW in Duitsland goedkoper is dan in België zijnde 19%, betaal je best BTW in Duitsland.
                                  ⇨ Zorg dat er op je contract de vermelding staat dat de BTW in DE is voldaan!
                                  Zorg dat de auto ouder is dan 6 maand en meer dan 6000km heeft anders moet je zowel in BE als in DE BTW betalen

Comment

• Hallo,

even dit topic proberen te volgen en als laatste reactie zie ik bovenstaande weer staan... Dit punt F. Even wat opgezocht en ik vind toch iets anders. zie deze link http://www.eccbelgie.be/dubbele-bela...and-s45391.htm

Ik neem aan dat dit betrouwbare informatie is; het lijkt me alvast enorm straf dat men voor een wagen dubbele BTW dient te betalen. Via deze link kun je dan ook doorklikken naar de speciale brochure omtrent deze materie. Zoals ik het goed kan verstaan betaal je voor een nieuwe wagen de btw in België. Nu is Nieuw relatief. In deze topic kwam het ook al ter sprake ... op de gelinkte website praten ze welliswaar over 6000km op de teller OF 6 maanden oud. Die OF is een groot verschil indien er EN staat?

Graag jullie meningen AUB... Ik zou graag een auto kopen in duitsland maar de info over welke BTW dient te worden betaald is zeer onduidelijk.

MVG Steven M.
                                    Last edited by ; 27/01/2013, 18:27. Reden: typfout

Comment

• BTW bij nieuwe wagen of jonger dan 6 maand of <6000km betaal je enkel in Belgie niet in Duitsland.

Comment

• Gisteren naar een wagen gaan kijken en 'k was meteen verkocht. Donderdag ga 'k hem ophalen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vezko Bekijk Berichten
                                          Gisteren naar een wagen gaan kijken en 'k was meteen verkocht. Donderdag ga 'k hem ophalen
                                          Welke heb je gekocht als ik mag vragen? Bij professioneel of particulier?

Comment

Working...
                                          X