Bij BMW wel.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door vezko Bekijk BerichtenRond de €25 normaal gezien.2.0 JTDm
Comment
-
Ik was blijkbaar verkeerd. Ik dacht dat enkele de rode goed waren maar volgens hun is dat niet zo. Nu ben 'k juist thuis, weliswaar met exportplaten met gele band. Ik moest ook een tijdelijke verzekering nemen omdat wij als Belgen geen adres op onze identiteitskaart hebben staan. Terwijl 'k een geldig verzekeringsbewijs bij hadLast edited by vezko; 31/01/2013, 23:58.Volkswagen Golf IV 1.9 TDI 4Motion 150 pk (196 pk 413 Nm chiptuned)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vezko Bekijk BerichtenIk was blijkbaar verkeerd. Ik dacht dat enkele de rode goed waren maar volgens hun is dat niet zo. Nu ben ik juist thuis, weliswaar met exportplaten met gele band. Ik moest ook een tijdelijke verzekering nemen omdat wij als Belgen geen adres op onze identiteitskaart hebben staan. Terwijl ik een geldig verzekeringsbewijs bij had
Zie => http://www.wegcode.be/pdf/COL/COL02-2012.pdf
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vezko Bekijk BerichtenIk was blijkbaar verkeerd. Ik dacht dat enkele de rode goed waren maar volgens hun is dat niet zo. Nu ben ik juist thuis, weliswaar met exportplaten met gele band. Ik moest ook een tijdelijke verzekering nemen omdat wij als Belgen geen adres op onze identiteitskaart hebben staan. Terwijl ik een geldig verzekeringsbewijs bij had
Kost natuurlijk wat geld, maar het zal niet duurder uitkomen dan platen met een rode band in DE te kopen.-
Comment
-
Ja 'k heb alles nog maar eens opgezocht en 'k had inderdaad gelijk! Nu zit ik hier wel schoon met die gele platen. Die mannen bleven volhouden dat die rode niet geldig waren en ik de gele MOEST hebbenLast edited by vezko; 31/01/2013, 23:58.Volkswagen Golf IV 1.9 TDI 4Motion 150 pk (196 pk 413 Nm chiptuned)
Comment
-
€150 voor die gele brol + €50 voor Z-platen = €200, ongeveer evenveel als de rode platen zouden kosten inderdaad
Het kost mij wel meer moeite én het risico om tegen gehouden te worden...Volkswagen Golf IV 1.9 TDI 4Motion 150 pk (196 pk 413 Nm chiptuned)
Comment
-
Volgens mij is dat jaar garantie wettelijk bepaald en kan daar niet van worden afgezien.
Eigen ervaring heeft me geleerd dat Duitse handelaren minder korting-gezind zijn maar wel makkelijker extra uitrusting aanbieden.
Een gratis winterset, bluetooth, of een andere optie inbouwen die de auto niet heeft, om maar een aantal voorbeelden te geven.
Als je duidelijk maakt dat je wil onderhandelen, heb je al gauw een antwoord. Ik heb het nu wel over de (semi-)officiële dealernetwerken.
Comment
-
Graag een laatste medewerking gevraagd m.b.t.import. Een maand geleden ben ik aan een intensieve zoektocht begonnen om een nieuwe Skoda Yeti aan te kopen. Eerst de Belgische dealer een autosalonprijs laten maken (met de "tot 21% korting" in het achterhoofd) maar dat bleek een lachertje.
Na een intensieve zoektocht ben ik in Tjechië terecht gekomen. En daar dus eenYeti in stock aangekocht bij een plaatselijke Skodadealer. De wagen bracht ik met transitplaten naar België. Het gelijkvormigheidsattest heb ik gisteren aangetekend ontvangen. Mijn ervaring zonder te veralgemenen is dat Tjechen serieus zijn, dat in mijn geval het profijt ongeveer 2500€ is, de exportplaten duurder zijn dan in Duitsland, het beter is aan te kopen na de winter (winterbanden verplicht maar goedkoop, dus heb ik maar meteen 4 winterbanden bijbesteld, Nokian 225/50/17, 74€/stuk), dat het een niet-euroland betreft, dus extra kosten voor wisselkoers en dat de taal een probleem is (zij hebben een achterstand wat betreft andere talen).
Nu mijn vraag: ik ga asap met factuur en gelijkvormigheidsattest naar de douane,ik betaal de btw, ik ontvang het roze formulier "aanvraag tot inschrijving"en ga naar mijn verzekeringsagent. Klopt dit scenario volledig en moet de wagen voorgereden worden bij de douane?
Ik ben nog in het bezit van een nummerplaat van mijn recent verkochte wagen.
Kan ik de wagen laten inschrijven via WEBDIV? Indien niet, bij een Div-antenne?Of moet ik mij aanbieden bij Div in Brussel?
Alvast een dikke merci voor de antwoorden.Last edited by klep; 05/03/2013, 11:05.
Comment
-
Na het betalen van de BTW moet ge ook nog naar de keuring. Ge hoeft niet naar Brussel maar kunt naar de lokale DIV-antenne. Bel wel vooraf om te weten wanneer iemand van de douane daar aanwezig is of ge zijt voor niks tot daar gereden.
En ge moet de wagen ook voorrijden bij de douane. Officieel dan toch. Heb zelf nog nooit voorgehad dat ze effectief kijken of de wagen er staat.Last edited by David67; 05/03/2013, 11:10.
Comment
Comment