Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• PM.

Oorspronkelijk geplaatst door Kiki
    Is het interressant om een nieuwe wagen (Audi) uit Duitsland in te voeren? De aankoopprijs ligt veel lager, maar wat zijn de bijkomende kosten? BTW, Luxetaks, Invoerrechten,...
    Luxetax, invoerrechten? Luxetax bestaat (onder een andere noemer) enkel nog in Nederland (dacht ik), in Duitsland had je die vroeger maar die is afgeschaft. In Nederland staat die tax trouwens ook ter discussie onder druk van Europese regelgeving.
    Sinds de EU zijn in- en uitvoerrechten binnen de EU trouwens verleden tijd, da's net één van de uitgangspunten van de EU.

Er is een uitzondering op 't (Europees) BTW-regime dat je de BTW mag voldoen waar je wil in de EU (dus b.v. in 't land van aankoop BTW betalen, dan hoef je geen BTW meer te betalen in 't land van invoer), en dat is voor "nieuwe" auto's. Een nieuwe auto is een auto die minder dan 6 maanden oud is of minder dan 6.000 km op de teller heeft.
    Voor die auto's moet je in het land van inschrijving BTW betalen, maakt niet uit of je BTW hebt betaald in 't land van aankoop.
    Aangezien je in Duitsland (nog altijd) 16% BTW hebt (stijgt vanaf 1/1/07 naar 19%), en aangezien de gemiddelde aankoopprijs in Duitsland zo'n 1 tot 1,5% goedkoper ligt (soms zelfs duurder), is de nettoprijs dus een 3,5 tot 4% hoger daar.
    Als je dus een nieuwe auto netto koopt ginder, en hier BTW (21%) betaalt, ben je duurder af.

Dus : neen. Niet doen, totaal oninteressant.

Greetz !

Gilles
    Last edited by ; 07/11/2006, 15:14.

Comment

• Is het mogelijk om de papieren te veranderen van een auto uit het buitenland
      Ik bedoel van 125KW 170PK NAAR 120KW 163PK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thompson Bekijk Berichten
        Is het mogelijk om de papieren te veranderen van een auto uit het buitenland
        Ik bedoel van 125KW 170PK NAAR 120KW 163PK

Moeilijke opdracht denk ik..
        http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Comment

• Ok, ik ben hier dus ook over aan het nadenken...

'k Heb het nu wel vrij druk, maar bij wijze van spreken tegen de tijd dat ik op de kaart gekekeken + mijn mail opgesteld heb, is de auto al verkocht, en dat is nu al den 3de keer!

Heb ik toevallig pech of moet je er echt mega-rap bijzijn? Het gaat om www.mobile.de

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vyper Bekijk Berichten
            Ok, ik ben hier dus ook over aan het nadenken...

'k Heb het nu wel vrij druk, maar bij wijze van spreken tegen de tijd dat ik op de kaart gekekeken + mijn mail opgesteld heb, is de auto al verkocht, en dat is nu al den 3de keer!

Heb ik toevallig pech of moet je er echt mega-rap bijzijn? Het gaat om www.mobile.de
            Ik kwam deze week net hetzelfde tegen
            Ik had een BMW 320i 6cl 163pk van 2003 zien staan ging er normaal gezien zaterdag naar kijken was ondertussen al weg daar gaat mijn dreamcar.

die 320i 's zijn in belgie moeilijk te vinden. in duitsland zijn er in overvloed daarom is mijn vraag ook: kan je van 125 kw 170 pk naar 120 kw 163 pk veranderen ??
            ik hoop het wel

Comment

• Iemand ervaring (of nog beter expert) ivm 2de hands Audi uit Duitsland?

Het gaat om een wagen bij een officiële Audi-dealer en hij biedt 12 maand "perfect car" garantie ofzoiets... Iemand daar al van gehoord, zit ik dan betrekkelijk safe?

Comment

• Auto's "halen" in Duitsland...

Ben vorige week nog een Audi gaan halen, is niet zo gecompliceerd, al moet je wel met een aantal zaken rekening houden ...

Pics zie bijlage...
                Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Indien iemand meer info of details wil weten over het hoe en wat, pm mij dan aub !

Oorspronkelijk geplaatst door Suus Bekijk Berichten
                  Graag dringend advies hierover nodig!! Heb uiteindelijk wagen in Duitsland gekocht en wil deze dit weekend ophalen. Heb verkoper uitgelegd dat ik zijn originele duitse plaat wil behouden, anders kan deze hier niet gekeurd worden.

Maar hij is nu bang, want denkt dat als ik onderweg een aanrijding heb, zijn verzekering moet betalen. Hij heeft gezegd dat hij vandaag zijn auto zal uitschrijven.......maar op mijn bezwaren, want heb toch autofahrzeugbrief en autofahrschein nodig voor inschrijving hier, zei hij dat ik die ook wel krijg.

Ik ben helemaal in de war! Kan ik met een uitgeschreven duitse wagen, toch met die platen hier laten keuren en inschrijven? AUB Help!

PS, heb al wel de auto tijdelijk laten verzekeren, maar blijkt alleen weer met belgische platen te kunnen.

Comment

• Ten eerste, ivm de auto

Ten tweede you've got PM

Comment

• Invoer auto wanneer 6 mnd voor douane?

Bij aankoop van een auto uit duitsland (8500Km, op 6 dec 6 mnd na 1e inschrijving)word verteld dat de auto kan worden ingevoerd in belgie als zijnde 2e handswagen. (officiele garage hoofdzetel mercedes)Op de bestelovereenkomst staat de "EZ" 1e ingebruikstelling op 06/12/2006 gedateerd, bij nazicht op de boorddokumenten echter staat 26/06/2006 als EZ gedateerd. De factuur werd opgemaakt op 26/11/2006. en vermeld een leveringsdatum van 26/11/2006. (Stomiteit van mercedes?)Hoe kan de wagen als 2ehands worden ingeschreven nu blijkt dat deze nog geen 6 mnd oud is? Op welke dokumenten basseert de douane zich om de ouderdom van de wagen te bepalen (+6 mnd)? Is er verhaal mogelijk tegenover mercedes, gezien de fouten in de dokumenten, en de mondelinge overeenkomst een wagen van min 6 mnd oud te kopen? kan iemand hierop antwoord geven?
                      Thx,

Comment

• Weet er iemand buiten Mobile.de nog een goede site waar ik 2de hands opels kan vinden?
                        Om eerlijk te zijn ben ik aan het rondkijekn voor een Meriva die je in België niet kan vinden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AstraJuke Bekijk Berichten
                          Weet er iemand buiten Mobile.de nog een goede site waar ik 2de hands opels kan vinden?
                          Om eerlijk te zijn ben ik aan het rondkijekn voor een Meriva die je in België niet kan vinden
                          www.autoscout24.de

?

Comment

Weet er iemand buiten Mobile.de nog een goede site waar ik 2de hands opels kan vinden?

OPC??

Oorspronkelijk geplaatst door STA911 Bekijk Berichten

ge kunt ook bij www.autoscout.be zoeken in Duitsland.
                            Last edited by ; 29/03/2007, 14:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                              OPC??
                              Yup idd Opel Meriva OPC

Comment

Yup idd Opel Meriva OPC

Super! Kopen, en direct hier op 't fourm zetten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
                                  Super! Kopen, en direct hier op 't fourm zetten!
                                  Zijn nog iets te duur naar m'n zin
                                  Zal wel eens horen bij familie die in duisland woont, of die eens uit kunnen kijken.... Zou het liefst van al bij een particulier kopen

Comment

Zijn nog iets te duur naar m'n zin
                                    Zal wel eens horen bij familie die in duisland woont, of die eens uit kunnen kijken.... Zou het liefst van al bij een particulier kopen

Spijtig! Maar als je'm hebt,...

Comment

• Hoe zit het trouwen met het aankopen van een nieuwe wagen in duisland???
                                      Moet ik die ginder dan zonder btw kopen en dan hier de btw betalen???

Greetz Jurgen

Comment

Hoe zit het trouwen met het aankopen van een nieuwe wagen in duisland???
                                        Moet ik die ginder dan zonder btw kopen en dan hier de btw betalen???

Greetz Jurgen
                                        Je koopt die ginder inclusief de duitse BTW, 16% nog momenteel tot het einde van het jaar en dan moet je de BTW nog is hier betalen van 21%

Enkel en alleen als je wagen 6 maanden of meer oud is moet je de BTW hier niet betalen...
                                        Zo denk ik toch dat het in mekaar zit.

Comment

• NEE, klopt niet! Je koopt hem daar zonder BTW en hier voer je hem in en betaald 21% BTW.

2dehands = 6maand en meer dan 6000km daar betaal je de BTW in het land van aankoop.

Oorspronkelijk geplaatst door Pablo Govaerts Bekijk Berichten
                                          Je koopt die ginder inclusief de duitse BTW, 16% nog momenteel tot het einde van het jaar en dan moet je de BTW nog is hier betalen van 21%

Enkel en alleen als je wagen 6 maanden of meer oud is moet je de BTW hier niet betalen...
                                          Zo denk ik toch dat het in mekaar zit.

Comment

Working...
                                          X