Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heeft iemand ooit al problemen gehad met de keuring en Duitse exportplaten met rode band?

Klopt het dat alle garanties vervallen? Zelfs Europlus bij BMW bijvoorbeeld?

Comment

• Wat heeft garantie nu te maken met platen?
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• @KdF - Zijn gewoon twee aparte vragen. Ik dacht dat je vragen mocht combineren op een forum ;-).

Comment

• Van mij mag dat ja

Ik kan alleen op je eerste vraag met zekerheid antwoorden: neen, je mag daar geen problemen mee hebben
          Print anders dit document uit, markeer de passage op p.8 onderaan (OPGELET:...) en leg dit in je wagen om te tonen voor het geval je een onbekwame politieambtenaar moest treffen
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• @KdF, dat bestandje had ik al ontdekt. Ik bedoelde in het keuringsstation zelf. Ervaring mee?
            Alvast bedankt voor de hulp!

Op de tweede vraag kan iemand anders mij misschien morgen mee verder helpen.

Comment

• Met een junge Sterne garantie (Mercedes) hebt ge in heel Europa garantie.

Comment

• Je moet altijd opletten bij een garantie of deze uitgaat van de constructeur, de invoerder of de garagist.
                Eerste is in heel Europa geldig, tweede enkel in land van 1ste inschrijving en de derde spreekt voor zich.

Dus jij gaat eens moeten nakijken tot welke categorie die Europlus behoort.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                  Je moet altijd opletten bij een garantie of deze uitgaat van de constructeur, de invoerder of de garagist.
                  Eerste is in heel Europa geldig, tweede enkel in land van 1ste inschrijving en de derde spreekt voor zich.

Dus jij gaat eens moeten nakijken tot welke categorie die Europlus behoort.
                  Europlus is de in heel Europa geldende garantieregeling van BMW zelf. Die moet je dus zeker nemen als je een auto invoert vanuit Duitsland! Hier vragen ze meestal wel een meerprijs voor.
                  Greetz,
                  Canonball

Comment

• Kan iemand mij enkele betrouwbare dealers aanraden voor aankoop van een BMW of Audi in Duitsland? Cheers!
                    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door landroverboy Bekijk Berichten
                      Als je in Duitsland een BTW (Mwst) wagen koopt (zoals steeds het geval is bij een professioneel aanbieder), dan krijg je de BTW terug omdat de wagen wordt uitgevoerd? Ik las het hier precies tussen de lijnen door maar wil het toch even verifiëren bij jullie.
                      Danku
                      Neen.
                      Als particulier zou je er voor kunnen kiezen om geen BTW te betalen in Duitsland maar dan betaal je die bij invoering in België én betaal je meer (21 vs 19%).
                      Als zelfstandige of op de zaak moet je de BTW sowieso in België betalen (en eventueel inbrengen).
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                        Kan iemand mij enkele betrouwbare dealers aanraden voor aankoop van een BMW of Audi in Duitsland? Cheers!
                        Mijn auto komt van bij Drexl & Ziegler en die waren correct.
                        Hebben permanent ook een behoorlijk grote stock.

Ik denk dat je met officiele dealers weinig mis kan doen en die hebben meestal wel de gewoonte om met buitenlanders zaken te doen (zo ook om dan de papierwinkel mee te helpen regelen).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                          (en eventueel inbrengen).
                          wat bedoel je hiermee? BTW in Duitsland én België?

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Neen.
                            Als particulier zou je er voor kunnen kiezen om geen BTW te betalen in Duitsland maar dan betaal je die bij invoering in België én betaal je meer (21 vs 19%).
                            Als zelfstandige of op de zaak moet je de BTW sowieso in België betalen (en eventueel inbrengen).
                            Doen ze niet meer voor particulieren. Als een auto jonger is dan 6 maanden of minder dan 6.000kms gereden heeft moet ge in DE BTW betalen, dan ook in BE en vervolgens betaald de Duitse garage u de Duitse BTW terug na het voorleggen van het bewijs dat ge in BE de BTW voldaan hebt bij de douane en soms ook het inschrijvingsbewijs. Voor wagens ouder dan 6 maanden met meer dan 6.000kms geldt dit uiteraard niet.

Comment

wat bedoel je hiermee? BTW in Duitsland én België?
                              Neenee, ik bedoel dat je als zelfstandige of vennootschap de BTW in België betaalt.
                              Het is ook die BTW die je deels (50% voor een personenwagen dacht ik?) als onkosten kan inbrengen op de vennootschapsbelastingaangifte.
                              Net zoals met alle goederen of diensten betaal je eerst de volle pot BTW (in België dus) waarvan je een deel kan inbrengen als onkosten en die wordt afgezet tegen de BTW die ontvangt voor je BTW rekening.
                              Eigenlijk niet anders dan bij goederen of diensten die je in België aankoopt, met als enige verschil dat de leverancier de BTW niet mee aanrekent (intracommunautaire levering).
                              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                Doen ze niet meer voor particulieren. Als een auto jonger is dan 6 maanden of minder dan 6.000kms gereden heeft moet ge in DE BTW betalen, dan ook in BE en vervolgens betaald de Duitse garage u de Duitse BTW terug na het voorleggen van het bewijs dat ge in BE de BTW voldaan hebt bij de douane en soms ook het inschrijvingsbewijs.
                                Weer wat bijgeleerd, thanks!

Comment

Neenee, ik bedoel dat je als zelfstandige of vennootschap de BTW in België betaalt.
                                  Het is ook die BTW die je deels (50% voor een personenwagen dacht ik?) als onkosten kan inbrengen op de vennootschapsbelastingaangifte.
                                  Net zoals met alle goederen of diensten betaal je eerst de volle pot BTW (in België dus) waarvan je een deel kan inbrengen als onkosten en die wordt afgezet tegen de BTW die ontvangt voor je BTW rekening.
                                  Eigenlijk niet anders dan bij goederen of diensten die je in België aankoopt, met als enige verschil dat de leverancier de BTW niet mee aanrekent (intracommunautaire levering).
                                  Dus ik moet dan geen BTW betalen in DE?

Comment

Dus ik moet dan geen BTW betalen in DE?
                                    Als je op een BTW-nummer koopt niet.
                                    Kan wel zijn dat ze documenten vragen om te staven dat je rechtsgeldig mag tekenen voor de zaak.

Comment

Als je op een BTW-nummer koopt niet.
                                      Kan wel zijn dat ze documenten vragen om te staven dat je rechtsgeldig mag tekenen voor de zaak.
                                      Merci!

Comment

• Een kameraad van mij is op zoek naar een tweedehands Bmw 1 (F20) en bij het zoeken in Duitsland heeft hij er eentje gevonden bij een Bmw dealer die helemaal zijn ding is. Nu staat die bij een garage redelijk ver in het zuiden en ziet hij er dus tegen op op helemaal tot ginder te gaan. Nu vroegen we ons af of het mogelijk is om naar een Bmw dealer te gaan dicht bij de grens en daar te vragen die wagen over te laten komen. Of worden wagens niet tussen verschillende filialen uitgewisseld?

Comment

• Ja, dit heet Lieferservice

2.0 JTDm

Comment

Working...
                                          X