Interessant om te weten is wanneer je een auto invoert met de rode zollkenzeichen de wagen voldoende heeft aan een administratieve keuring. Wagen moet helemaal geen volledige 2de hands keuring ondergaan, het kan, maar moet niet.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Heb afgelopen zaterdag een wagen gekocht in Keulen bij een BMW-dealer.
Ze vroegen echter 400 euro voor de zollkenzeichen (transitplaten met rode band)
Belachelijk veel dus, dus wil ik het zelf regelen.
Kan iemand me zeggen of volgende werkwijze zal werken?
1. Ik koop deze 'deckungskarte':
2. Ik rij naar Keulen met de deckungskarte en fahrzeugbrief (Teil 1 en 2) en het COC naar de Kfz-Zulassungsstelle. (Tüv is nog geldig, auto is nog maar 8 maanden oud, dus geen specifieke tuv-verslag, maar staat wel dat de tuv/HU geldig is op de fahrzeugbrief tot 04/2015)
3. Ik vraag daar de platen aan met de documenten
4. Ik rij met de platen naar de BMW-garage waar ik de platen op de wagen hang
5. Ik rij terug naar de Kfz-Zulassungsstelle met de wagen zodat zij het chassis-nummer kunnen controleren.
Gaat dit lukken of krijg je sowieso geen platen mee als je de auto niet meteen bij hebt?
Alvast bedankt voor de hulp!
Comment
-
Ik heb verleden week een nieuwe wagen met transitplaten geimporteerd. Ze controleren de chassisnummer voor je de platen mag laten aanmaken. Zonder auto krijg je de platen dus niet mee. De kosten waren bij mij : 96 euro voor verzekering (9 dagen) en transitplaten + 35 euro te betalen aan het SVA.
Comment
-
Voor vragen kunt u bellen 0049 40 60680920, mobil 0049172 3838183 of een email aan: vk@deckungskarten.eu.
Comment
-
Comment
-
Het ging in deze volgorde :
- met garageplaten naar het strassenverkehrsambt rijden.
- gele deckungskarte kopen bij de Schildermacher (meestal tegenover het SVA gelegen)
- met Deckungskarte , factuur , gelijkvormigheidsattest naar het SVA
- je krijgt nummer aan de balie
- je nummer wordt opgeroepen naar een loket
- papieren + paspoort + bankrekeningnummer en iban afgeven aan de bediende.
- een andere bediende gaat mee naar buiten om je chassisnummer te controleren
- je krijgt toestemming + formulier om de platen te laten maken bij de Schildermacher , eerst wel 35 euro gaan betalen aan kassa SVA.
- nummerplaten laten maken bij de Schildermacher
- met de platen terug naar het SVA , niet meer aanschuiven maar rechtstreeks naar de bediende die je daarnet heeft geholpen. Die plakt een rode stikker op de platen en daarna kan je vertrekken met de platen.
- Dit lijkt omslachtig maar gaat allemaal heel vlot vooruit. Op een uurtje is alles in orde.
Comment
-
Hoi,
ik overweeg binnen een aantal weken een wagen te kopen, mogenlijk (waarschijnlijk) in duitsland. Nu heb ik daar nog een aantal vragen rond:
1. ik las ergens dat de TVA/BTW duidelijk op de factuur vermeld moet staan. Is dit enkel bij aankoop van handelaar? Of ook bij aankoop van particulier? Hoe kan de particuliere verkoper dergelijke geldige factuur dan opstellen?
2. voor wagens bij de handelaar, sturen jullie al je vragen eerst door via mail? Of ga je op geluk ter plaatse kijken en daar pas beslissen?
3. Ik zal waarschijnlijk lenen voor de wagen, dan moet ik eerst een prijs overeenkomen met de handelaar waarna ik pas een cheque kan laten maken? Of nemen jullie altijd cash mee?
Alvast bedankt
Comment
-
Bij mij hebben ze dat ter plaatse geregeld.. Was op een uurtje gepiept..
Een particulier kan geen btw/factuur opstellen.
Lenen voor een wagen in Duitsland zal niet gaan denk ik, tenzij een consumentenkrediet maar dan zou je Wel dom zikn
Sent from my iPhone using Tapatalkprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenBij mij hebben ze dat ter plaatse geregeld.. Was op een uurtje gepiept..
Lenen voor een wagen in Duitsland zal niet gaan denk ik, tenzij een consumentenkrediet maar dan zou je Wel dom zijn.
Een handelaar gaat (normaal) geen cash aanvaarden.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalkprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fromalk Bekijk BerichtenHoi,
ik overweeg binnen een aantal weken een wagen te kopen, mogenlijk (waarschijnlijk) in duitsland. Nu heb ik daar nog een aantal vragen rond:
1. ik las ergens dat de TVA/BTW duidelijk op de factuur vermeld moet staan. Is dit enkel bij aankoop van handelaar? Of ook bij aankoop van particulier? Hoe kan de particuliere verkoper dergelijke geldige factuur dan opstellen?
2. voor wagens bij de handelaar, sturen jullie al je vragen eerst door via mail? Of ga je op geluk ter plaatse kijken en daar pas beslissen?
3. Ik zal waarschijnlijk lenen voor de wagen, dan moet ik eerst een prijs overeenkomen met de handelaar waarna ik pas een cheque kan laten maken? Of nemen jullie altijd cash mee?
Alvast bedankt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk BerichtenBij mij hebben ze dat ter plaatse geregeld.. Was op een uurtje gepiept..
Lenen voor een wagen in Duitsland zal niet gaan denk ik, tenzij een consumentenkrediet maar dan zou je Wel dom zikn
Een handelaar gaat (normaal) geen cash aanvaarden.
Wel als zelfstandige.
Was geen enkel probleem bij BNP Paribas.
Maar waarom zou een particulier het niet kunnen?
Garage waar ik mijn wagen kocht aanvaardde ook cash. En dan samen naar hun bank om alles direct op de rekening te storten nadat ik de auto had goedgekeurd.2012 Volkswagen Golf R
Comment
-
Net een deel van de pagina's gelezen maar heb toch nog enkele vragen
Komende zondag gaan we kijken naar een Audi in Duitsland en de kans is zeer groot dat we tot een aankoop overgaan.
Kan iemand even checken of ik alles volledig heb of wat er nog moet gebeuren?
Documenten die ik nodig heb van de verkoper:
1) Gelijkvormigheidsattest
2) Origineel Duits inschrijvingsbewijs
⇨ Equivalent van roze kaart(Teil 1 und 2)
3) Keuringsbewijs (Tüv)
4) Factuur (Dit is de originele aankoopfactuur vermoed ik?)
Te doen in Duitsland:
1) Transitplaat met rode band (Zollkennzeichen)
Verzekering te hebben (Deckungskarte) via http://www.deckungskarten.eu
Duitse DIV antenne (Zulassungsstelle) bezoeken, hiervoor nodig:
1. Identiteitskaart (enkel die van mij of ook verkoper?)
2. Verzekeringsbewijs (Deckungskarte online bestellen)
3. Keuringsbewijs (Tüv)
4. Duitse Roze kaart (Zulassungsbescheinigung)
5. Aankoopfactuur (originele?)
6. Geld
7. Vergewis je dat de vorige eigenaar het voertuig reeds uitgeschreven heeft (Abgemeldet). Anders geen transitplaat.
Bijkomende vragen:
- Moet de auto mee naar de Duitse DIV antenne? Eventueel ter controle van chassisn°...
- Heb ik een kopie nodig van de ID-kaart van de verkoper? Voor in Duitsland of in België bij keuring?
Tips/advies is welkom!!
Bedankt
Comment
Comment