Te zien van verkoper tot verkoper. Die van de mx5 was enkel cash of overschrijving, geen cheque's.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Een bankcheque gaat niet werken. Of contant betalen bij afhalen, of vooraf het geld overmaken. Google eens op "Automotiveimport Blog", een partij in Nederland die een hoop informatie op internet plaatst over het kopen van een auto in Duitsland.
Ik heb het bij mijn auto zo gedaan:
Afspraak voor een proefrit gemaakt bij een BMW dealer in München. Proefrit gemaakt + prijs onderhandeling gedaan + contract getekend
Weer naar huis, de verkoper had 4 dagen nodig om de auto een beurt te geven en rijklaar te maken.
Na een week het geld overgemaakt, en naar München gevlogen en direct de auto weer teruggereden. Dit is de meest veilige manier denk ik.
Ik doe zelf alleen zaken met officiële dealers omdat er ook in Duitsland veel onbetrouwbare handelaren actief zijn. Ik betaal liever iets meer voor zekerheid van kwaliteit :-).
Success!
Comment
-
Ik haal dit uit de 1e post;
1) Particulier: Aangezien de BTW in Duitsland goedkoper is dan in België zijnde 19%, betaal je best BTW in Duitsland.
⇨ Zorg dat er op je contract de vermelding staat dat de BTW in DE is voldaan!
⇨ Zorg dat de auto ouder is dan 6 maand en meer dan 6000km heeft anders moet je zowel in BE als in DE BTW betalen
Comment
-
Ik heb het volgende gedaan bij het afhalen van mijn 6 in Oberhausen. Ik heb mijn bank gevraagd 's morgens een versnelde internationale overschrijving te doen naar de Mazdadealer.(kost iets van 10€ extra) Dat duurt max. 3h tot ze het geld op hun rekening hebben. Na bericht van betaling vertrokken en auto opgehaald.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk BerichtenIk haal dit uit de 1e post;
Klopt dat laatste nog altijd ivm die 6 maand en 6000km? Het plan was om een compleet nieuwe stockwagen te importeren uit DE, maar als ik met dubbele BTW zit bedank ik daar wel voor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenGe krijgt de Duitse btw wel terugbetaald.
Comment
-
Vroeger kreeg je in DE de auto mee zonder BTW als hij jonger dan 6 maanden en 6000km had. Daar is echter serieus mee gefoefeld door kopers omdat ze de btw niet betaalden in hun eigen land waardoor de dealers alsnog de Duitse btw moesten betalen en zo een ferme verliespost hadden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenIk heb het volgende gedaan bij het afhalen van mijn 6 in Oberhausen. Ik heb mijn bank gevraagd 's morgens een versnelde internationale overschrijving te doen naar de Mazdadealer.(kost iets van 10€ extra) Dat duurt max. 3h tot ze het geld op hun rekening hebben. Na bericht van betaling vertrokken en auto opgehaald.-
Comment
-
Voor zover ik weet mag je zonder probleem met cash in Duitsland rondlopen (in Frankrijk bijvoorbeeld is de limiet 15.000; in Nederland heb je geen limiet maar gaan de nekharen overeind als je met cash afkomt).
België doet moeilijk met betalingen (aan een handelaar) boven de 3000€ of >10%. Iets met de Belgische nationale sport. Een gelijkaardige regeling tref je in de betrouwbare landen zoals Italië, Griekenland...
Tussen particulieren mag je in België trouwens wel zoveel cash betalen als je wilt.
Dus ja, door misbruik doen ze hier extra moeilijk, begrijpelijk maar wel stom.
Cash is ideaal als je op een dag alles wilt regelen. Als je voor een auto meermaals naar Duitsland reist dan kan je evengoed overschrijven.
edit: handige website voor intracommunautaire aankopen: http://www.europe-consommateurs.eu/e...t-limitations/
Comment
-
mss ben ik een angsthaas in zo'n zaken of denk ik er te veel over na omdat het toch veel geld is om kwijt te spelen als je dat in je zakken hebt zitten
als ik 4000 ballen op zak heb, ben ik al nerveus, ik ben natuurlijk wel geen zelfstandige
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten2) Transitplaat met rode band (Zollkennzeichen)
a. Vraag aan de verkoper dat hij hiervoor zorgt dan moet je zelf niet zorgen voor een verzekeringsbewijs (=Deckungskarte) om vervolgens naar een Duitse DIV antenne te gaan (=Zulassungsstelle)
Ik lees hier wel dat je het Zollkenzeichen online kan aanvragen, iemand dat al gedaan?Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenC. Welkom in België → ga naar de douane
1) Waar is het dichtstbijzijnde douanekantoor? http://ec.europa.eu/taxation_customs...g=NL&Country=%Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenDat lijkt me onmogelijk aangezien je het identiteitsbewijs van de nieuwe eigenaar moet hebben.
Kopie doorsturen? Meestal werkt zoiets wel hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenDat lijkt me onmogelijk aangezien je het identiteitsbewijs van de nieuwe eigenaar moet hebben.
Ik lees hier wel dat je het Zollkenzeichen online kan aanvragen, iemand dat al gedaan?
Ik heb de verkoper een copie van mij pas gegeven en een volmacht , en dat gaat perfect2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenIk lees hier wel dat je het Zollkenzeichen online kan aanvragen, iemand dat al gedaan?
Echter moet je blijkbaar hierbij de originele documenten en dergelijke opsturen wat op zich al redelijk wat tijd kost.
Simpelste lijkt me nog steeds om een dag verlof te nemen en dan dat op een dag dat ginder regelen.
Althans, ik zie niet echt een andere mogelijkheid...
Comment
Comment