Ter plaatse zelf regelen is ook makkelijk te doen. Op een uurtje is alles geregeld.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Wat ik me nog afvroeg, je moet het voertuig voorrijden om een Ausfuhrkennzeichen aan te vragen maar hoe doe je dat met een uitgeschreven voertuig?Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenMet Duitse garageplaten die je van de verkoper mee krijgt.
Waar laat je eigenlijk de transitplaten maken?
Comment
-
Het is het Verkehrsamt dat de platen maakt en voro zover ik op verschillende sites gelezen heb moet het voertuig daarvoor aanwezig zijn.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenHet is het Verkehrsamt dat de platen maakt en voro zover ik op verschillende sites gelezen heb moet het voertuig daarvoor aanwezig zijn.
Ik bedoel, een handelaar opbellen, zeggen dat je bijv "morgen al" de wagen komt bekijken en je hem evt ter plekke zou kopen waarbij alles wel voorhanden moet zijn om hem in België in te voeren. Dus kan die handelaar die platen op 1 dag regelen of op de dag zelf dat je komt kijken?
En verder, als dat lukt dan moeten de volgende zaken geregeld worden?
1) naar de douane ermee in België voor stempel op papier ...
2) dan naar keuring met wagen en alle papieren
3) dan naar DIV met keuringsbewijs en verzekeringsformulier
Klopt dit allemaal?
Comment
-
Je moet eerst en vooral zorgen dat je een verzekering hebt en daarvoor heb je de papieren nodig.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenJe moet eerst en vooral zorgen dat je een verzekering hebt en daarvoor heb je de papieren nodig.
Maar is dat dan verzekering op die importplaten (verzekering enkele dagen geldig) of al verzekering voor Belgische nr plaat (maar die heb je pas na DIV en na keuringbewijs).
'k Ben ff in de war wat volgt op wat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenWat ik me nog afvroeg, je moet het voertuig voorrijden om een Ausfuhrkennzeichen aan te vragen maar hoe doe je dat met een uitgeschreven voertuig?
Als je koopt bij een garage, inderdaad de garageplaten.
Comment
-
Tijdelijke verzekering, die heb je nodig om aan exportplaten te geraken.
Ik denk dat je die verzekering ook in Duitsland moet aanvragen.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk BerichtenBest is om deze vooraf te kopen bijv. via deckungskarten.eu of nondos, zo deed ik het vroeger altijd.
Ter plaatse kopen is een stuk duurder. Vooral Adac zijn dieven.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Ik nam altijd een maand of zelfs 3 maanden, dan scheelt het wel een hap.
Vroeger moest je ook nog geen rijtaks betalen voor exportplaten, sinds een paar jaar wel, enfin t is allemaal een stuk minder interessant geworden dan vroeger.2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
vignet 705 kun je in alle douanekantoren voor terecht he
http://www.goudengids.be/qn/business/advanced/what/douanekantoren/2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Euh nope.
Van de week gebeld naar Lommel en daar verwees men naar Geel en/of Genk.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
Comment