Klopt , ik moest 2 euro verkeersbelasting betalen. Dat gaat automatisch van je rekening die je verplicht moet opgeven bij de Zulassungsstelle. Ik was er op een half uurke buiten.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ik ben ook van zins om in Duitsland eens rond te kijlken voor een Golf 6 met niet al teveel km en een automatic!! Denk dat ik daar meer keuze ga vinden, alleen heb ik wat schrik om een wagen in het buitenland te kopen wan daar is geen carpass enz aanwezig dus is er mss meer mogelijkheden om te "sjoemelen" met de km's .... want wil geen wagen kopen met meer dan 90.000 km's dus dan is de keuze ook weer wat beperkter ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenKopen bij officiële dealer. Dan hebt ge toch wat meer zekerheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door fiestaboyke Bekijk BerichtenIk ben ook van zins om in Duitsland eens rond te kijlken voor een Golf 6 met niet al teveel km en een automatic!! Denk dat ik daar meer keuze ga vinden, alleen heb ik wat schrik om een wagen in het buitenland te kopen wan daar is geen carpass enz aanwezig dus is er mss meer mogelijkheden om te "sjoemelen" met de km's .... want wil geen wagen kopen met meer dan 90.000 km's dus dan is de keuze ook weer wat beperkter ...
Zorgen dat er een volledige onderhoudshistorie van een officiële VW garage bij is. Geeft ook geen 100% zekerheid maar toch al meer dan iets anders. Mocht je iemand met VCDS kennen dan zijn er ook manieren om daarmee te zien of een wagen teruggedraaid is.
Comment
-
Hoe is het om een auto uit Oostenrijk te importeren, zijn daar ook transitplaten waarmee je de auto kan halen ofzo?Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Hey mannen,
Vanaf 1mei 2014 is er wel een wijziging in de wetgeving voor het aanmelden van een niet ingeschreven voertuig ter keuring. bron: Fidea verzekeringen.
KEURING VAN TWEEDEHANDS VOERTUIG MOGELIJK MET NUMMERPLAAT VAN DE KOPER SINDS 1 MEI 2014
28 MEI 2014
Situatie vóór 1 mei 2014
Bij de verkoop van een voertuig moest dit worden aangeboden voor een niet-periodieke keuring onder het kentekenbewijs van de verkoper. Als de verkoper zijn voertuig niet had aangeboden bij de keuring, kon de koper niet anders dan zich te wenden tot een professional uit de autowereld (bijvoorbeeld een garagist) om het voertuig te kunnen aanbieden bij de keuring onder een commercieel kentekenbewijs.
Situatie sinds 1 mei 2014
Sinds 1 mei 2014 kan een persoon die een niet-gekeurde tweedehandswagen aankoopt, deze zelf laten keuren voor verkoop onder zijn eigen nummerplaat. Bij de keuring dient de koper het inschrijvingsbewijs van zijn huidig voertuig voor te leggen, ter controle dat de nummerplaat op het aangeboden te keuren voertuig wel degelijk op naam is van de persoon die zich aanbiedt. Na de controle zal de technische keuringsdienst het aanvraagformulier tot inschrijving van een voertuig invullen met de naam van de houder van die nummerplaat.
Meer informatie vindt u via onderstaande links:
Comment
-
Zaterdag ga ik een wagen in Duitsland halen, 3 jaar oud en 22.000 km. Nu merk ik echter op de bestelbon dat %Ust. niet ingevuld is. Bij de prijs stond wel "MwSt. nicht ausweisbar". Ik heb de verkoper hierover gemaild en hij zegt omdat zij de wagen van een privépersoon hebben gekocht waardoor ze geen factuur met BTW kunnen opmaken. Klopt dit verhaal of kom ik in de problemen aan de douane? Moet op het factuur dan weergegeven worden dat de BTW niet aftrekbaar was?Last edited by Crockyy; 22/04/2015, 15:11.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenIk neem aan dat ge de wagen particulier koopt? Vermits hij ouder is dan 6 maanden en meer dan 6000km gereden heeft is in België geen BTW meer te betalen.Last edited by Crockyy; 22/04/2015, 20:32.
Comment
-
Hallo,
Ik heb het hele onderwerp bijna doorlopen maar vind geen sluitend antwoord.
Ik zou volgende week een wagen gaan halen in Berlijn in een Mercedes-garage.
Nu stelde de verkoper voor om transitplaten te regelen, 200 euro inclusief verzekering. op zich niet goedkoop maar wel minder geregel...
Maar kan hij dit? moeten deze platen niet op mijn naam staan en heeft hij daarvoor niet mijn paspoort nodig?
alvast bedankt!
MVG Nic Baert
Comment
-
Dat is geen probleem.
De transitplaat en verzekering mag evengoed op naam van de verkoper ingeschreven worden.
Zo was het bij de mijne vorige maand ook en die is ondertussen zonder problemen ingeschreven.
Je betaalt misschien €50 te veel maar het scheelt je wel enorm veel geloop en geregel.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nic baert Bekijk BerichtenHallo,
Ik heb het hele onderwerp bijna doorlopen maar vind geen sluitend antwoord.
Ik zou volgende week een wagen gaan halen in Berlijn in een Mercedes-garage.
Nu stelde de verkoper voor om transitplaten te regelen, 200 euro inclusief verzekering. op zich niet goedkoop maar wel minder geregel...
Maar kan hij dit? moeten deze platen niet op mijn naam staan en heeft hij daarvoor niet mijn paspoort nodig?
alvast bedankt!
MVG Nic Baert
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Crockyy Bekijk BerichtenIk heb het volgende document ingevuld en afgegeven samen met een kopie van mijn paspoort: http://www.ausfuhrkennzeichen-deutsc.../vollmacht.pdf
Vraag wel aan de verkoper voor hij lang hij hem inschrijft/verzekerd. 15 dagen zijn zo om, zeker als je wat langer ter plaatse blijft en achteraf nog naar de douane en zo moet.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
Comment