Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Dat is geen probleem.
    De transitplaat en verzekering mag evengoed op naam van de verkoper ingeschreven worden.
    Zo was het bij de mijne vorige maand ook en die is ondertussen zonder problemen ingeschreven.
    Ben jij met die Zollkenzeichens hier naar de keuring geweest en maakten ze daar geen problemen dat die platen niet op jouw naam stonden?
    Ik dacht dat je alleen met Zollkenzeichen op eigen naam je auto mocht aanbieden op de keuiring?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door drxkz Bekijk Berichten
      Ben jij met die Zollkenzeichens hier naar de keuring geweest en maakten ze daar geen problemen dat die platen niet op jouw naam stonden?
      Ik dacht dat je alleen met Zollkenzeichen op eigen naam je auto mocht aanbieden op de keuiring?
      Dat was hier inderdaad geen enkel probleem.
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• 'Aanvraag tot inschrijving van een voertuig waarvan de rubrieken T behoorlijk zijn ingevuld', heeft de douane dit formulier liggen of moet ik hier zelf voor zorgen (verzekering, DIV,...)?

Comment

• Krijg je van de douane met een sticker op en kost je een paar eurocent.

Comment

• Bij mij was het drie cent vorige maand. Best gepast geld meenemen want ze kunnen niet teruggeven op €50.
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Ik heb net een factuur van de Duitse douane ontvangen om de Duitse wegentaks (vermoed ik) te betalen van mijn transitplaten. Is dit normaal? Ik dacht dat dit in de prijs van de platen zat.

Comment

• ja, is al sinds 2010 zo en neen, zit niet in de platen verrekend, normaal moet je dit zelfs onmiddellijk betalen
                Wat staat er juist op? Kfz-Steuer?
                2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                  ja, is al sinds 2010 zo en neen, zit niet in de platen verrekend, normaal moet je dit zelfs onmiddellijk betalen
                  Wat staat er juist op? Kfz-Steuer?
                  Inderdaad, Steuer voor mijn platen. Waarschijnlijk heeft de verkoper ervoor gekozen om de wegentaks niet meteen te betalen. Dan zullen we de Duitse staat maar eens wat sponsoren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Crockyy Bekijk Berichten
                    Ik heb net een factuur van de Duitse douane ontvangen om de Duitse wegentaks (vermoed ik) te betalen van mijn transitplaten. Is dit normaal? Ik dacht dat dit in de prijs van de platen zat.
                    Ik heb dit ook achteraf ontvangen maar omdat het bedrag zo klein was hebben ze het gereduceerd naar 0 euro

Comment

• Is altijd minstens 1 maand zeker?
                      Tot 2010 moest je maar verkeersbelasting betalen vanaf de vierde maand.
                      Je had dan van die slimmeriken die telkens transitplaten voor 3 maanden kochten, auto daarna doorverkochten in het buitenland en weer een andere gingen halen en dus nergens belastingen betaalden
                      2.0 JTDm

Comment

• Inderdaad 1 maand minimaal, moet 13 euro betalen.

Comment

• Ik heb een auto in Duitsland op het oog, deze is 3cm verlaagd en ook zo TUV gekeurd volgens de eigenaar.
                          Moet ik de originele veren terug gaan steken voor de keuring hier of is dit geen probleem omdat de verlaging in Duitsland erkend was ?

Comment

• Ik denk dat t sowieso het beste is om de originele veren terug te monteren, TUV gekeurd telt hier niet meen ik.
                            sigpic

Comment

• Niks zeggen en mss zien ze het niet eens.

Comment

• Als de veren zwart zien er gewoon voor gaan.

Hoelang duurt het eer transitplaten beschikbaar zijn?
                                Voorbeeld, ik koop nu zaterdag een auto, zijn die platen direct beschikbaar of moet ik de week erna terug gaan?

Comment

• Nja het is -3.5mm, zal het maar proberen zeker

Comment

• Als die wagen in Duitsland gekeurd is heb je hier genoeg aan een administratieve keuring. Je moet geen volledige 2de handskeuring doorlopen.
                                    -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                                      Als die wagen in Duitsland gekeurd is heb je hier genoeg aan een administratieve keuring. Je moet geen volledige 2de handskeuring doorlopen.
                                      Waarom lees ik dan overal dat er een volledige tweedehandskeuring gebeurt ?

Comment

• Omdat bijna niemand weet dat een administratieve voldoende is. Bij onze laatste ingevoerde wagen wist men ons te vertellen dat een administratieve keuring voldoende was.
                                        -

Comment

• Wat houdt een dergelijke 'administratieve keuring' dan in?

is dit de gewone, periodieke keuring, of is het nog simpeler?

teizman

Comment

Working...
                                          X