Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Grootste probleem is dat ze het op de keuring zelf niet weten (of niet willen weten). Aan een volledige kvv verdienen ze ook meer...

Eigenlijk zou je gewapend moeten zijn met de juiste wettekst voor je naar daar gaat
    2.0 JTDm

Comment

• Nog minder, gewoon een 'visuele keuring' + controle of het wel om het voertuig van op de papieren gaat (chassis/motornummer)

In principe mogen ze zelfs geen enkele 'test' meer doen ALS je een geldig keuringsbewijs van een EU-land hebt dat minder dan 2 maanden oud is
      2.0 JTDm

Comment

• moet je dan ook nog aanschuiven en de garage binnenrijden, of komt er gewoon iemand naar de auto kijken (op de parking)

(dit kan nl 2 uur schelen....)

Teizman

Comment

• Bij ons is mijn vader gewoon naar binnen gegaan waar je betaald en 5min later was hij terug buiten. Niemand is naar de wagen komen kijken.
          -

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
            Bij ons is mijn vader gewoon naar binnen gegaan waar je betaald en 5min later was hij terug buiten. Niemand is naar de wagen komen kijken.
            Sterk, over welk keuringsstation gaat het hier ? Deze zijn dan blijkbaar wel goed geinformeerd..

Comment

• Ik ben van plan een bmw 1 te importeren en heb hier een vraag over. De verkoper van de wagen beweert dat je in zo'n kantoor met export platen enkel terecht kan als handelaar... En zijn voorstel is dat ik met zijn normale Duitse nummerplaten naar huis rijd en hem dan zo dus hier krijg.

is dit 'legaal'? Kan ik zware problemen krijgen? Kan ik hem gekeurd krijgen zo of moet ik dan eerst nog garage z platen regelen, en zoja, waar haal ik deze ?

is het ook een optie van gewoon een autohandelaar in de buurt te vragen naar zo'n export plaat? Misschien hebben ze er steeds wat op voorraad?

alvast bedankt!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vas Legas Bekijk Berichten
                Ik ben van plan een bmw 1 te importeren en heb hier een vraag over. De verkoper van de wagen beweert dat je in zo'n kantoor met export platen enkel terecht kan als handelaar... En zijn voorstel is dat ik met zijn normale Duitse nummerplaten naar huis rijd en hem dan zo dus hier krijg.

is dit 'legaal'? Kan ik zware problemen krijgen? Kan ik hem gekeurd krijgen zo of moet ik dan eerst nog garage z platen regelen, en zoja, waar haal ik deze ?

is het ook een optie van gewoon een autohandelaar in de buurt te vragen naar zo'n export plaat? Misschien hebben ze er steeds wat op voorraad?

alvast bedankt!
                Wat de verkoper beweert is volgens mij BS.
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                  Wat de verkoper beweert is volgens mij BS.
                  Dit vermoedde ik ook al... Maar weet je toevallig ook een antwoord op mijn daar op volgende vraag ivm rijden met Duitse nummerplaten? Kan ik hem zo thuis krijgen? Ik vind hier nergens info over... Het zou wel makkelijk zijn natuurlijk.

iets in mij zegt dat ik even goed mijn verzekering op de hoogte kan brengen en met mijn Belgische platen naar België rijden en dan hem thuis laten staan tot ik garage platen heb voor de keuring. Het is in Keulen te doen dus niet heel ver... Maar het blijft een risico :/ hoe kan ik de man aan zijn verstand brengen dat we gewoon naar dat kantoor moeten ? Of heeft iemand een andere suggestie? Misschien kan ik hem gewoon de wagen laten afmelden (is nodig voor die transit platen dacht ik ?) , en zien dat alle nodige documenten er zijn, op voorhand een deckungskarte regelen en dan zo naar dat kantoor voor transit platen. Of mis ik iets?

Comment

• Dat laatste lukt zeker.
                    Keuren op Duitse platen kan misschien ook maar daar durf ik mijn hand niet voor in t vuur steken.
                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

• Is t ne particulier?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                        Dat laatste lukt zeker.
                        Keuren op Duitse platen kan misschien ook maar daar durf ik mijn hand niet voor in t vuur steken.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                        Is t ne particulier?
                        Het is natuurlijk op die laatste manier wel veel meer gedoe, ipv gewoon platen verwisselen en naar huis rijden of zelfs de Duitse gewoon laten hangen...

Iemand dat weet of ik met die Duitse platen naar hier mag rijden en misschien zelfs kan laten keuren?

Het is inderdaad een particulier

Comment

• Dit vind ik op de site van autoveiligheid.be, één van de erkende keuringsorganisaties:
                          Oorspronkelijk geplaatst door autoveiligheid.be
                          Een officiële kentekenplaat:
                          Hetzij de Belgische kentekenplaat waaronder het voertuig ingeschreven is of laatst ingeschreven was.
                          Hetzij de -al dan niet tijdelijke- (*)kenteken nummerplaat die vermeld staat op het buitenlandse inschrijvingsbewijs van het ingevoerde voertuig.
                          Hetzij een Belgische handelaars- of proefrittenplaat.
                          Hetzij een kentekenplaat van de toekomstige eigenaar op voorwaarde dat de titularis van deze kentekenplaat dezelfde is als deze waarop het voertuig zal worden ingeschreven.
                          Gewone Duitse plaat mag dus volgens mij, alleen zien dat ze zeker niet afgemeld is.
                          En misschien best voor de veiligheid morgen eens bellen naar het keuringsstation in jouw buurt.

Comment

• Regel gewoon transitplaten.
                            Die met de rode band, Zollkennzeichen.
                            Plus verzekering hiervoor.

Dat is het makkelijkste.
                            Je kan dit perfect zelf regelen in Duitsland.

Wettelijk gezien mag je met die platen niet rond rijden in België, maar de politie knijpt een oogje dicht.
                            Natuurlijk, die platen kan je voor een bepaalde tijd kopen. Dus als men je tegenhoudt en je bent er al 3maanden mee in België aan het rondcrossen, dan gaan ze moeilijk doen.
                            Maar max paar dagen na de invoer met je hele papierwinkel bij je (douane, keuring,...) dan is het bijna altijd ok.

Je kan met die platen naar de keuring.
                            2012 Volkswagen Golf R

Comment

• Die mens vertrouwt u wel ver dat hij je met zijn platen op pad wil sturen. Heeft hij dan gevraagd om ze terug te sturen?

In principe kun je met afgemelde platen niet meer rijden in Duitsland want bij 'Abmeldung' moet je die ineens ook fysiek inleveren
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vas Legas Bekijk Berichten
                                Ik ben van plan een bmw 1 te importeren en heb hier een vraag over. De verkoper van de wagen beweert dat je in zo'n kantoor met export platen enkel terecht kan als handelaar... En zijn voorstel is dat ik met zijn normale Duitse nummerplaten naar huis rijd en hem dan zo dus hier krijg.

alvast bedankt!
                                Vandaag mijn andere wagen gaan ophalen in Hamburg, met de oude eigenaar naar zo een kantoor gegaan en in een half uur was alles geregeld.
                                Auto uitgeschreven op zijn naam, verzekering + exportplaten geregeld voor 14 dagen op mijn naam. Heeft me ongeveer 150 euro gekost.

Comment

• Transitplaten zijn inderdaad snel geregeld . Op een uurtje is alles in orde.Kost ongeveer 150 euro alles bij mekaar.

Comment

• Hoe zit het nu met keuring? Moet een recente wagen uit Duitsland hier in Belgie bij inschrijving de volledige keuring doorlopen of niet?
                                    2011 Porsche Boxster S Black Edition

Comment

• Deze voormiddag gaan keuren. Ik heb inderdaad de volledige keuring moeten doorlopen.
                                      De vriendelijke man zei dat de dingen die op het Duitse inschrijvingsbewijs vermeld staan, geaccepteerd worden op de Belgische keuring (verlaging e.d.),
                                      iets wat enkel op het TUV vermeld staat word niet geaccepteerd.

Comment

• edit wrong topic
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DC2 Bekijk Berichten
                                          Deze voormiddag gaan keuren. Ik heb inderdaad de volledige keuring moeten doorlopen.
                                          De vriendelijke man zei dat de dingen die op het Duitse inschrijvingsbewijs vermeld staan, geaccepteerd worden op de Belgische keuring (verlaging e.d.),
                                          iets wat enkel op het TUV vermeld staat word niet geaccepteerd.
                                          Had je een recente Duitse keuring bij (HU en AU)? In principe moet de keuring dan beperkt worden tot een "visuele keuring".
                                          Toen ik een jaar geleden in As mijn Duitse wagen liet keuren, wilden ze me ook eerst een volledige keuring laten doorlopen. Nadat ik de stationschef erbij had geroepen en op de datum van de Duitse keuring had gewezen, was hij akkoord voor een visuele keuring ("Ja, mijnheer, ik kan al die Duitse papieren ook niet kennen, he").
                                          Hoewel ik niet veel visueel aan die visuele keuring vond: de wagen heeft de ganse riedel (lichten, remmen, ophanging, brug, ...) doorlopen, buiten roetmeting.

Comment

Working...
                                          X