Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraagje voor kenners;
    onlangs een e90 gekocht in duitsland,wagen bij de douane ingevoerd,gekeurd.Bij men verzekeraar alle documenten bezorgd die hij naar de div in brussel ging sturen.Ikzelf was van plan om naar de div-antenne in oostende te gaan(met douane erbij) en zo alles in orde te brengen.Maar verzekeraar vertelde me dat dit niet meer mogelijk was en alles opgestuurd diende te worden naar div brussel.

Ondertussen ongeduldig zitten wachten op men platen...
    Vandaag een bericht gekregen van de div dat ze de originele fahrzeugbrieg(2delen) nodig hebben en geen kopie zoals men verzekeraar erbij gestoken heeft...
    Nu heb ik zo het idee dat men verzekeraar de ballen kent van wagens invoeren en vermoed ik dat ik wel degelijk nog in oostende terecht kan om daar alles in orde te brengen??
    Iemand die weet of dit wel degelijk zo is???
    Mvg

Comment

• Uw verzekeraar kent er iedereen geen ballen van ! Je kan nog gewoon naar Oostende of een andere Div antenne gaan op een dag dat de douane aanwezig is. Een dag later heb je je nummerplaten. Ik zou je aanraden om een andere , bekwame , makelaar te zoeken.

Comment

• Ik denk dat ik er idd maar beter eens werk van maak...,Merci spitsmuis!!

Comment

• Inderdaad.

Gewoon met heel je papierwinkel zelf naar de DIV gaan als de douane er is.
          2012 Volkswagen Golf R

Comment

• Wat als je een origineel Nederlandse wagen invoert die momenteel in Duitsland is ingeschreven? bj 2001.

Comment

• Kan je nog met de Duitse transitplaten rijden nadat je bij de douane geweest bent?
              http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Passiman Bekijk Berichten
                Kan je nog met de Duitse transitplaten rijden nadat je bij de douane geweest bent?

Ja, want anders is het vrij moeilijk om er nog weg te raken...

Officieel mag je niet met transitplaten rijden, maar er is een gedoogbeleid.
                Hier kan je onder verstaan: Zijn je platen een maand geldig en word je halverwege die maand tegengehouden met heel je papierwinkel en kan je rustig uitleggen aan nonkel agent dat je dit en dat aan het doen bent voor BE plaaten, dan is er geen probleem.
                Zijn je platen 1j geldig en word je na 11 maanden tegengehouden terwijl je het aan het uithangen bent op de weg, dan is er wel een probleem.
                2012 Volkswagen Golf R

Comment

• Tnx

En moet ik in Belgie naar de keuring als het laatst TÜV bericht nog geen maand oud is?
                  Last edited by Passiman; 08/02/2016, 22:22.
                  http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Comment

• Even een vraagje,

Ik heb een tweedehands BMW F30 op het oog met weinig km's die bij een Duitse handelaar staat.
                    Echter heeft deze wagen blijkbaar Litouwse papieren.

Is dit betrouwbaar?

Comment

• Ik zou het niet doen, er staan er genoeg te koop he

Binnengekomen in EU via Litouwen wil vaak zeggen niet-EU oorsprong. Is daarom niet per definitie slecht maar toch...
                      2021 Taycan 4S
                      2021 Lexus UX250h

Comment

• Na controle van het Vin nr blijkt inderdaad dat het een US model is.

Blijf ik beter van weg om problemen te vermijden (garantie,enz..)

Thx voor de hulp

Comment

• graag zou ik hier even op willen inpikken

ik ben ook aan het rondkijken om een auto van uit Duitsland te importeren en weet ondertussen hoe het zit met de papieren en de exportplaat
                          mijn vraag, kan je met deze export platen ook naar de auto keuring in Belgie of moet je via 'een bevriende garagist' met garage platen?

alvast mijn dank voor de reacties

Comment

• Duitse transitplaten kunnen, staat al meerdere keren vermeld.

Comment

• enkel de rode weliswaar

Comment

• Met een Kurzzeitkennzeichen (geel strookje) mag je inderdaad niet over de grens, da's ook geen transitplaat / exportplaat.

Comment

• Welke papieren hebt ge juist nodig om een Duitse MX-5 van 1992 te importeren? DRINGEND

Is voor een neefje van mij.

Comment

• A. Verkoper dient te bezorgen

1) Gelijkvormigheidsattest = Europees Certificaat van Overeenstemming afgekort COC = (Übereinstimmungsbescheinigung) = Certifacte of Conformity.

2) Origineel Duits inschrijvingsbewijs = Zulassungsbescheinigung = Fahrzeugbrief
                                    ? Equivalent van roze kaart, bestaat uit twee delen (Teil 1 und 2)

3) Keuringsbewijs (Tüv)

4) Factuur

Comment

• Bij het importeren van mijn wagen heb ik volgende stappen gevolgd:

1. aankoop met alle papieren zoals Gillio hierboven vermeld, zorg zeker dat dit in orde is, ander kan het wel eens lang duren
                                      2. met exportplaten (RODE band) naar België rijden, vraag aan de verkoper om die exportplaten in orde te brengen en wijs hem erop dat het de rode moeten zijn, de gele durven ze ook wel eens geven... Belangrijk is ook dat bij de exportplaat een verzekering moet zitten met de vermelding van de nummerplaat etc.
                                      3. bezoek aan de douane met al uw papieren, hier betaal je €0,15 en krijg je een groen formulier
                                      4. met het groen formulier naar mijn verzekeraar geweest om een sticker
                                      5. bezoek de keuring voor verkoop met groen formulier met sticker & alle papieren, auto voorzien van de exportplaten
                                      6. breng een bezoek aan de DIV, ikzelf ben van Gent en ben naar Brussel gereden, Gent is een ramp en in Brussel zit er altijd een douanier

In mijn geval had ik mijn wagen opgepikt in Duitsland op donderdag, vrijdagavond was alles reeds in orde gebracht en kon ik rondrijden met mijn Belgische platen, ik had geen nieuwe platen opgevraagd, mijn vorige opnieuw kunnen gebruiken.

Comment

• Verkoopster heeft geen COC omdat de auto van 92 is.

Ze kan wel een Bescheinigung der U?bereinstimmungen aanvragen.

Comment

• COC niet meer nodig in België voor een personenwagen ouder dan het jaar 2000.

Comment

Working...
                                          X