Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De auto is van 1992: je hebt sowieso een Belgisch gelijkvormigheidsattest nodig. Kan afgeleverd worden door Belgische Mazda invoerder of via de keuring (gelijkvormigheidsprocedure).

Elk voertuigtype dat gebouwd of ingevoerd wordt in België wordt gehomologeerd door de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer in een proces-verbaal van goedkeuring (PVG). Het Belgisch gelijkvormigheidsattest bekrachtigt dat het voertuig goed en wel beantwoordt aan de beschrijving van het PVG. Het Belgisch gelijkvormigheidsattest wordt afgeleverd door de constructeur of de officiële mandataris bij de aankoop van uw wagen. Daarom bestaat het document onder verscheidene vormen en kleuren naargelang het merk van het voertuig. Sinds januari 1999 is het Belgisch gelijkvormigheidsattest verplicht vervangen door het Europees gelijkvormigheidsattest (COC).
    Wat indien u niet beschikt over een gelijkvormigheidsattest ?
    Neem contact op met de invoerder of de officiële mandataris van uw voertuig om een aanvraag tot het bekomen van het gelijkvormigheidsattest te verkrijgen. U kunt ook in een keuringscentrum langsgaan om een gelijkvormigheidsprocedure te doorlopen. Een dossier zal er opgesteld worden dat naar de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer zal doorgestuurd worden, die, na goedkeuring, op zijn beurt een goedkeuringsattest zal overmaken als alternatief voor het vereiste gelijkvormigheidsattest.

Comment

• Ik denk er aan om een gebruikte maar jonge Porsche 911 van bij een officiële dealer uit Duitsland te importeren. Uiteraard kies ik een auto die méér dan 6m oud is en méér dan 6000km heeft.
      Los van verdere invoer formaliteiten vraag ik me nog het volgende af:
      - Wat met de taal in navi, display, boordcomputer? Deze staat uiteraard in het Duits. Is deze qua geschreven taal en spraak, via menu instellingen heel eenvoudig naar Nederlands te wijzigen? Of moeten daar andere onderdelen en/of software voor gemonteerd?
      - Zijn alle onderdelen van een Duitse Porsche gelijk aan die van een Porsche die van oorsprong bij de Belgische dealer wordt verkocht?
      (Ik vraag die niet zomaar. Een kennis kocht hier in België een Nissan bij een autosupermarkt. Toen hij een ongevalletje had moest er een nieuwe koplamp unit in. Tot hun grote verrassing ondervonden ze dat de units die voor dit model en type auto bij de Nissan dealer hier in de buurt in het magazijn liggen, niet pasten in zijn auto. Na navraag bleek dat zijn Nissan door de autosupermarkt (nieuw) ingevoerd was uit Spanje. En daar hadden ze dus andere koplamp units in … of toch op z’n minst andere bevestigingspunten)
      - Moet ik na invoer, voor eventuele garantie terug naar de dealer in Duitsland? Of kan een officiële Porsche dealer in België zo nodig ook de garantie (onderdelen + werkuren) afwerken?

Thx,,
      Last edited by ; 11/05/2016, 13:43.

Comment

• Taal is gewoon instellen, onderdelen dezelfde en garantie geldt in heel Europa.
        Veel plezier met de Porsche !

Comment

• Enorm interessante vragen ... ik begrijp alleen niet waarom je die hier stelt en niet bij de verkoper ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
            Enorm interessante vragen ... ik begrijp alleen niet waarom je die hier stelt en niet bij de verkoper ?
            Beste post in dit topic in lange tijd.
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Enorm interessante vragen ... ik begrijp alleen niet waarom je die hier stelt en niet bij de verkoper ?
              Omdat verkopers de zaken meestal wat mooier voorstellen dan ze zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pecajust Bekijk Berichten
                Ik denk er aan om een gebruikte maar jonge Porsche 911 van bij een officiële dealer uit Duitsland te importeren. Uiteraard kies ik een auto die méér dan 6m oud is en méér dan 6000km heeft.
                Los van verdere invoer formaliteiten vraag ik me nog het volgende af:
                - Wat met de taal in navi, display, boordcomputer? Deze staat uiteraard in het Duits. Is deze qua geschreven taal en spraak, via menu instellingen heel eenvoudig naar Nederlands te wijzigen? Of moeten daar andere onderdelen en/of software voor gemonteerd?
                - Zijn alle onderdelen van een Duitse Porsche gelijk aan die van een Porsche die van oorsprong bij de Belgische dealer wordt verkocht?
                (Ik vraag die niet zomaar. Een kennis kocht hier in België een Nissan bij een autosupermarkt. Toen hij een ongevalletje had moest er een nieuwe koplamp unit in. Tot hun grote verrassing ondervonden ze dat de units die voor dit model en type auto bij de Nissan dealer hier in de buurt in het magazijn liggen, niet pasten in zijn auto. Na navraag bleek dat zijn Nissan door de autosupermarkt (nieuw) ingevoerd was uit Spanje. En daar hadden ze dus andere koplamp units in … of toch op z’n minst andere bevestigingspunten)
                - Moet ik na invoer, voor eventuele garantie terug naar de dealer in Duitsland? Of kan een officiële Porsche dealer in België zo nodig ook de garantie (onderdelen + werkuren) afwerken?

Thx,,
                Ik heb vroeger nog 2 Porsches ingevoerd uit Duitsland.
                Over software, onderdelen en garantie hoef je je geen zorgen te maken.
                Porsche Approved is zelfs goedkoper in DE en is in gans Europa geldig
                Heb je al een specifiek exemplaar/dealer geselecteerd?
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Omdat verkopers de zaken meestal wat mooier voorstellen dan ze zijn.
                  Dit.

Enige juiste antwoord dat je van een verkoper kan verwachten is de vraagprijs en de kleur van de wagen. Nee, dat laatste zelfs niet.

Comment

• Moet zo een jonge wagen zoals hierboven beschreven dan naar de keuring in Belgie?
                    http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Passiman Bekijk Berichten
                      Moet zo een jonge wagen zoals hierboven beschreven dan naar de keuring in Belgie?
                      Elke ingevoerde wagen moet naar de keuring, ongeacht km-stand of leeftijd.

Comment

• ok,tnx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Crockyy Bekijk Berichten
                          Elke ingevoerde wagen moet naar de keuring, ongeacht km-stand of leeftijd.
                          Interessante stelling.

Comment

"Ook de keuring van een ingevoerd voertuig beperkt zich tot een visuele keuring, op voorwaarde dat het voertuig beschikt over een keuringsbewijs uit een andere lidstaat dat minder dan twee maanden oud is."

Stelling klopt toch dan dat keuring altijd moet?
                            Last edited by Crockyy; 27/06/2016, 20:08.

Comment

• Beste, wat is de kostprijs voor het importeren van wagen?

Comment

• € 0,10
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Crockyy Bekijk Berichten
                                  "Ook de keuring van een ingevoerd voertuig beperkt zich tot een visuele keuring, op voorwaarde dat het voertuig beschikt over een keuringsbewijs uit een andere lidstaat dat minder dan twee maanden oud is."

Stelling klopt toch dan dat keuring altijd moet?
                                  Hoe zit het dan met een nieuwe wagen bv in Duitsland aangekocht?
                                  Die heeft toch geen keuringsbewijs.

Comment

• nieuwe wagen moet niet naar de keuring, enkel met je inschrijving documenten naar de duouane gaan.

Dan met die afgestempelde papieren + factuur naar DIV gaan en 2 dagen nadien heb je de nr plaat.

mvg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Passiman Bekijk Berichten
                                      Hoe zit het dan met een nieuwe wagen bv in Duitsland aangekocht?
                                      Die heeft toch geen keuringsbewijs.
                                      Nieuwe wagen (<6 maand oud of <6000 km) moet je wel 21% btw op betalen in België, niet vergeten!

Comment

• Maar geen BTW in DE.

Comment

• Ge zult toch eerst de btw in Duitsland moeten betalen tot ge het bewijs kunt voorleggen dat ge de btw in Belgie betaalt hebt.

Comment

Working...
                                          X