... en dan krijgt ge de Duitse BTW teruggestort door de Duitse autohandelaar. En ze vragen bijna altijd ook het bewijs van inschrijving.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Heb een auto op het oog in Duitsland ingeschreven begin 2016 met 100km op de teller.
Mensen hebben de auto gewonnen,vraag is nu hoe dat zit met de btw?
Of maakt dat geen verschil voor de belgische staat?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenMinder dan 6000km op de teller dus BTW moet ook in België betaald worden.
Is het dan eigenlijk mogelijk de MwSt in Duitsland terug te krijgen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenMinder dan 6000km op de teller dus BTW moet ook in België betaald worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Keuk Bekijk BerichtenIs het niet of 6 maand oud of 6000 km?
Neen beide.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Passiman Bekijk BerichtenIs het dan eigenlijk mogelijk de MwSt in Duitsland terug te krijgen?Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenNeen beide.
Een wagen van 10 jaar oud en 4000km wordt als een nieuwe beschouwd.
En één van 3 maanden oud met 10000KM ook.
Voor de leeftijd wordt trouwens de eerste inschrijvingsdatum gehanteerd.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Crockyy Bekijk BerichtenElke ingevoerde wagen moet naar de keuring, ongeacht km-stand of leeftijd.
Comment
-
Ik heb een vraagje.
Ik heb een wagen op het oog van 2012 met +-70dkm op de teller. De wagen staat bij een officiele dealer en is een leasing wagen geweest.
Nu zegt de dealer dat ik de 19% VAT trek na het bewijs van invoeren van de wagen.
Nu is mijn vraag kan dit? En ga ik dan geen btw in Belgie moeten betalen?
Geeft de Duitse financiele instelling dit niet door aan de Belgische?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Shameboy2 Bekijk BerichtenIk heb een vraagje.
Ik heb een wagen op het oog van 2012 met +-70dkm op de teller. De wagen staat bij een officiele dealer en is een leasing wagen geweest.
Nu zegt de dealer dat ik de 19% VAT trek na het bewijs van invoeren van de wagen.
Nu is mijn vraag kan dit? En ga ik dan geen btw in Belgie moeten betalen?
Geeft de Duitse financiele instelling dit niet door aan de Belgische?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door robinb Bekijk BerichtenParticulier of BTW-nummer ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenAls particulier koopt ge de wagen in Duitsland incl. Duitse btw. In België hoeft gij geen btw meer te betalen.
Op de aankoopfactuur zou beschreven staan dat de btw betaald werd, maar onderling word afgesproken dat de btw word terug gevordert.
Comment
-
Dus wat gij wilt is de wagen kopen incl. Duitse btw, hem importeren in België en vervolgens de Duitse btw terugvorderen en met een btwloze wagen in België rondrijden. Keep on dreaming.
Ten eerste : een autohandelaar die dit voorstel doet is malafide.
Ten tweede : gij kunt geen Duitse btw terugvorderen zonder bewijs dat de btw in België betaald is en de wagen hier is ingeschreven.
Maw, die kerel maakt uw iets wijs. Die wil gewoon dat gij de btw hier ook nog eens betaald en dan de Duitse btw terugvordert. Dan is hij in orde met z'n administratie.
Wat gij dus moet doen is de wagen gewoon kopen in Duitsland INCLUSIEF Duitse btw. Hoe hij vervolgens alles regelt is zijn probleem.
Comment
-
-
Misschien moet ik een aparte thread maken, maar het gaat om een wat gelijkwaardig probleem. Ik heb een BMW Z4 Coupé E86 op het oog die in Luxemburg staat. Nu op zich is de procedure iets of wat hetzelfde, export plaat bij de lokale DIV afhalen, naar hier rijden, douane, keuring en dan Belgische plaat erop. Maar nu volgens dit: http://www.snca.lu/content/view/119/216/lang,french/ moet er natuurlijk ook een Luxemburgse verzekering zijn. Voor duitsland is dit makkelijk online te regelen maar voor Luxemburg kan ik hier niets over terugvinden. Iemand die hier ervaring met heeft? Voor zover ik zie is een Belgische verzekering op chassis niet genoeg.
Comment
Comment