Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nee die vervallen automatisch. Geldigheidsduur staat in het rode gedeelte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
      Verkoopster heeft geen COC omdat de auto van 92 is.

Ze kan wel een Bescheinigung der U?bereinstimmungen aanvragen.
      Hoe is dit ondertussen afgelopen? Zit een beetje in hetzelfde schuitje. Heb een Duitse MX-5 gekocht zonder gelijkvormigheidsattest, deze morgen langs geweest bij een (lokale, Belgische) mazda dealer maar deze zegt dat het gelijkvormigheidsattest dient aangevraagd te worden in het land van herkomst, Duitsland dus, en ik dit dus niet via de Belgische mazda dealers kan bekomen...
      Heeft deze dealer mij afgewimpeld of had hij gelijk?

Comment

• De dealer heeft u afgewimpeld. Kunt ge aanvragen bij Mazda België en kost iets van een 300€.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pieter H Bekijk Berichten
          Heb een Duitse MX-5 gekocht zonder gelijkvormigheidsattest
          Van welk jaar is jouw MX-5 ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pieter H Bekijk Berichten
            Hoe is dit ondertussen afgelopen? Zit een beetje in hetzelfde schuitje. Heb een Duitse MX-5 gekocht zonder gelijkvormigheidsattest, deze morgen langs geweest bij een (lokale, Belgische) mazda dealer maar deze zegt dat het gelijkvormigheidsattest dient aangevraagd te worden in het land van herkomst, Duitsland dus, en ik dit dus niet via de Belgische mazda dealers kan bekomen...
            Heeft deze dealer mij afgewimpeld of had hij gelijk?
            Gelijkvormigheidsattest is niet nodig, mijn A4 heeft dat ook niet.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              De dealer heeft u afgewimpeld. Kunt ge aanvragen bij Mazda België en kost iets van een 300€.
              Ik dacht al zoiets... €300, amai das er niet naast gerekend! Bij welke dealer zijn jullie hiervoor geweest? Alvast bedankt.

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
              Van welk jaar is jouw MX-5 ?
              1990

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Gelijkvormigheidsattest is niet nodig, mijn A4 heeft dat ook niet.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
              Ik dacht dat Packard een paar paginas geleden uitgelegd heeft dat je voor autos van voor 1999 wel één nodig had?

Comment

• Zo is dat.

Hoe ga jij je MX-5 inschrijven, met een O-plaat (oldtimer) of met een gewone plaat (normale inschrijving) ?

Schrijf je hem in met een O-plaat dan heb je geen gelijkvormigheidsattest nodig, ga je voor een normale inschrijving dan heb je wel degelijk een gelijkvormigheidsattest nodig.

Voor alle niet-Europees goedgekeurde voertuigen hebt u bijkomend ook een Belgisch gelijkvormigheidsattest nodig. Dit attest kan u bekomen bij de officiële invoerder of na een bijzondere keuring van gelijkvormigheid.
                Bron.

Comment

• Aangevraagd bij Lemmens te Elen. Auto is van '92. Had hem de raad gegeven om verder te kijken naar eentje van 90 of 91 om de kosten te drukken. Niet gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                    Zo is dat.

Hoe ga jij je MX-5 inschrijven, met een O-plaat (oldtimer) of met een gewone plaat (normale inschrijving) ?

Schrijf je hem in met een O-plaat dan heb je geen gelijkvormigheidsattest nodig, ga je voor een normale inschrijving dan heb je wel degelijk een gelijkvormigheidsattest nodig.

Bron.
                    Het is inderdaad de bedoeling om hem in te schrijven als oldtimer, bedankt om me erop te wijzen dat ik dan geen gelijkvormigheidsattest nodig heb!
                    Afspraak gemaakt op de keuring voor donderdag, fingers crossed...

Comment

• Auto is ondertussen gekeurd. Keuring was bijna een formaliteit, en inderdaad geen coc nodig gehad aangezien oldtimer...
                      Ondertussen ingeschreven en verzekerd, nu nog een grote beurt en we kunnen nog snel even proberen te genieten van het laatste beetje zomer dat ons nog rest!
                      Bedankt iedereen voor de hulp!

Comment

• Vraagje, is het nog mogelijk om naar de douane te gaan in Gent? Op site staat enkel nog Brussel? Bij de rest staat geen douane meer sinds 01/09/2016?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cokeske Bekijk Berichten
                          Vraagje, is het nog mogelijk om naar de douane te gaan in Gent? Op site staat enkel nog Brussel? Bij de rest staat geen douane meer sinds 01/09/2016?

Vorig jaar in September kon het nog, maar enkel in de voormiddag. Voor de zekerheid eens bellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                            Vorig jaar in September kon het nog, maar enkel in de voormiddag. Voor de zekerheid eens bellen
                            Tegenwoordig gaat het in elk kantoor gewoon tijdens de openingsuren.
                            Papieren worden ingescand en meteen naar Brussel gestuurd en 2 dagen later heb je je plaat.
                            2014 F11 BMW 520dA Touring

Comment

• hallo, ik heb een mooie SLC180 gezien in duitsland van juni 2016 met 4200KM. die ik partikulier wil kopen. maar de duitse garage wil niet netto verkopen enkel met btw. Wat nu?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gatorali Bekijk Berichten
                                hallo, ik heb een mooie SLC180 gezien in duitsland van juni 2016 met 4200KM. die ik partikulier wil kopen. maar de duitse garage wil niet netto verkopen enkel met btw. Wat nu?
                                Heb je een BTW nummer?

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gatorali Bekijk Berichten
                                  hallo, ik heb een mooie SLC180 gezien in duitsland van juni 2016 met 4200KM. die ik partikulier wil kopen. maar de duitse garage wil niet netto verkopen enkel met btw. Wat nu?
                                  2 keer btw betalen (DE+BE) en daarna 1 keer terugvorderen (BE)
                                  2021 Taycan 4S
                                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Dus concreet: betalen aan den Duits (19%) , betalen bij invoer hier (21% op basisbedrag) en dan die 19% terugvorderen bij den Duits. (dit in de veronderstelling dat je als privaat persoon koopt)
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

• nee ik heb geen btw nummer. Dat terugvorderen in duitsland moet je dat op voorhand afspreken en met welke papieren ?

Comment

• Kopie van uw Belgisch inschrijvingsbewijs opsturen naar de verkoper volstaat meestal. Na een paar dagen krijg je dan de BTW terug. Duitse verkoper moet zeker zijn dat het een intracommunautaire transactie is. In het verleden werd daar al eens mee gesjoemeld
                                        2021 Taycan 4S
                                        2021 Lexus UX250h

Comment

• Wat bedoel je met 'intracommunautaire transactie'

Comment

Working...
                                          X