Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oh oke, ik twijfelde dat het mss enkel was bij +6k km/6maand oud.

Dat scheelt dan wel een serieus smak geld. De wagen die ik wil, staat met 5 km op de teller in duitsland voor 24k. Hier kost die nieuw (zonder korting weliswaar) 31,5k (en dan nog eens lange levertermijn).

Bedankt voor de info!
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Waar ik me nu wel wat zorgen over maak:
      Ik ga dan aan de garage vragen om transit platen voor me te regelen voor 5 dagen. Maar daarmee is de wagen enkel BA verzekerd... Garage is 600+ km ver dus het moest maar eens gebeuren dat er een ongeval gebeurt met mij in fout, of dat ik in slaap van ofzo?

Daarom leek met het idee om hem in Belgie te laten inschrijven en met de Belgische nummerplaten naar Duitsland te rijden, op de wagen te hangen en terug te rijden een goed idee...

Iemand een idee of je de wagen ook omnium kan laten verzekeren via die transit platen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ma: Bekijk Berichten
        Waar ik me nu wel wat zorgen over maak:
        Ik ga dan aan de garage vragen om transit platen voor me te regelen voor 5 dagen. Maar daarmee is de wagen enkel BA verzekerd... Garage is 600+ km ver dus het moest maar eens gebeuren dat er een ongeval gebeurt met mij in fout, of dat ik in slaap van ofzo?

Daarom leek met het idee om hem in Belgie te laten inschrijven en met de Belgische nummerplaten naar Duitsland te rijden, op de wagen te hangen en terug te rijden een goed idee...

Iemand een idee of je de wagen ook omnium kan laten verzekeren via die transit platen?
        Dat lijkt me bijzonder moeilijk. Ik denk dat uw verzekering enkel op chassisnummer zal verzekeren, en niet via die platen?
        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten

Dat lijkt me bijzonder moeilijk. Ik denk dat uw verzekering enkel op chassisnummer zal verzekeren, en niet via die platen?
          Dat zou toch moeten terug te vinden zijn op het origineel Duits inschrijvingsbewijs (Zulassungsbescheinigung). Enige is dat de wagen op dat moment nog niet gekeurd is in Belgie en om de wagen in Belgie in te schrijven het roze formulier nodig (dat ik enkel krijg wanneer de wagen in Belgie naar de technische keuring is geweest en ik bij de duane gepasseerd ben.

Het zou me toch een geruster gevoel geven mocht ik (mits meerprijs) ook een omnium van een week kunnen nemen op die transit platen... Het moest maar eens gebeuren dat je iets tegenkomt...
          Last edited by ma:; 14/04/2017, 15:35.

Comment

• Ja idd, t kan soms in de kleine dingen zitten.

Bel eens naar uw makelaar, die weet het wss

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ma:

Dat zou toch moeten terug te vinden zijn op het origineel Duits inschrijvingsbewijs (Zulassungsbescheinigung). Enige is dat de wagen op dat moment nog niet gekeurd is in Belgie en om de wagen in Belgie in te schrijven het roze formulier nodig (dat ik enkel krijg wanneer de wagen in Belgie naar de technische keuring is geweest en ik bij de duane gepasseerd ben.

Het zou me toch een geruster gevoel geven mocht ik (mits meerprijs) ook een omnium van een week kunnen nemen op die transit platen... Het moest maar eens gebeuren dat je iets tegenkomt...
              En in België kom je dan een ANPR camera tegen en je auto is verbeurd verklaard.

Op chasis verzekeren is 1 ding, met nummerplaten rijden die niet op de auto horen is een ander.

Ik heb 700km met transits gereden, gewoon zoals altijd voorzichtig zijn op de baan

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten

en wat als je een btw nummer hebt?

BTW betalen in duitsland en dan ook bij invoer in België?

Maar die duitse BTW krijg je niet terug, of wel?
                neen enkel de Belgische

Ze checken alleen of je over een geldig btw-nr. beschikt
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ma: Bekijk Berichten

Ja dat kan maar het is wel pokke-duur

Ausfuhrkennzeichen Versicherungen (Zollkennzeichen) für alle Fahrzeugarten mit Schutzbrief mit 15 bis 360 Tagen Versicherungsschutz

(omnium = volkasko)
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

• Een gerust gevoel is onbetaalbaar.

Comment

• Voor die prijs kun je even goed een trailer huren.
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Kan iemand mij betrouwbare importeurs bezorgen?

Het zit namelijk zo dat ik niet echt geneigd ben om een wagen te gaan bezichtigen tegen pakweg de Oostenrijkse of Poolse grens en op dan nadien nog eens terug te gaan om te aankoop te voltooien.

Comment

• Auto staat intussen op de oprit. Alles verbazend vlot gegaan, zowel bij de douane als de technische controle. Achteraf gezien niets om tegenop te zien.
                          Vignet bij de douane is zelfs gratis geworden...
                          Last edited by ma:; 11/05/2017, 10:57.

Comment

• Mannen, is er iets veranderd voor het invoeren van een auto uit Duitsland? Ik heb namelijk een 1 reeks gevonden met 70k km, bouwjaar 2012.

Mijn onkel verteld mij dat ge moet opletten omdat niet altijd alles in orde is met die auto's uit Duitsland. Die vertelde ook dat er van alles veranderd is met de wet ivm invoeren? Volgens hem kan het zelfs 6 maand duren vooraleer ge met uw auto dan kunt rijden...?

Comment

• ik sou er niet aan peginnen
                              uw onkel heefd gelijk
                              2.0 JTDm

Comment

• Je moet ginds alert zijn voor kilometerfraude, aanbiedingen van particulieren en handelaars-alle-merken laat ik sowieso links liggen.

Bij standaard auto's is het er zelfs eenvoudiger op geworden: het Europees gelijkvormigheidsattest dat vroeger verplicht was, heb je nu zelfs niet meer nodig.

Comment

• Van plan om binnenkort naar Duitsland te gaan en paar wagens te gaan bezichtigen. Vraag me alleen af, hoeveel marge er op vraagprijzen zit. En zeker als Belg. Sommige wagens staan echt diep in Duitsland en de handelaar weet dan ook dat je vrij lang onderweg bent geweest om de wagen te bezichtigen. Gaat die dan niet gemakkelijk voet bij stuk houden, omdat hij weet dat je zo ver hebt gereden om de wagen te komen bekijken en dus de kans groot is dat je hem toch zal nemen? Iemand ervaring en eventueel tips?

Comment

• Niemand?

Comment

• Niemand en dat lijkt me vrij normaal te zijn met zo'n vraag ... neem contact op met de verkoper en stel de vraag aan hem als je daar een antwoord op wil of probeer het anders hier eens ? ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ducky Bekijk Berichten
                                        Niemand?
                                        2x een auto gekocht in Duitsland
                                        Vraagprijs was 2x niet onderhandelbaar.
                                        Dit was ook logisch, aangezien ik wist dat de prijzen, reeds bij de laagste waren (vlgs, jaar, km, uitrusting, goede staat)

Op www.Mobile.de kan je goed de prijs vergelijken

Als “service” vroeg ik wel 2x dat de handelaars met mij meegingen naar “KFZ-Zulassungsstelle” en daar alles regelden (verzekering + rode nr-plaat). Dit was nooit een probleem, want intussen regelden ze zelf de administratie voor andere auto’s. (en ik was op +/- 1 uur terug buiten)

Afspraak maakte ik telkens, bij mijn eerste bezoek (proefrit 20 min +voorschot), de week nadien verliep alles telkens naar wens.

Bij mijn eerste aankoop, maakte ik zelfs de afspraak dat men mij aan het station kwam afhalen, zo diende we niet met 2 auto’s terug naar België te rijden. Nadien met deze Opels (benzine) nooit een defect gehad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis

2x een auto gekocht in Duitsland
                                          Vraagprijs was 2x niet onderhandelbaar.
                                          Dit was ook logisch, aangezien ik wist dat de prijzen, reeds bij de laagste waren (vlgs, jaar, km, uitrusting, goede staat)

...

Bij mijn eerste aankoop, maakte ik zelfs de afspraak dat men mij aan het station kwam afhalen, zo diende we niet met 2 auto’s terug naar België te rijden. Nadien met deze Opels (benzine) nooit een defect gehad.
                                          Oké super. Bedankt!

Vreesde er al beetje voor dat er niet veel marge op zou zitten. Was in ieder geval ook van plan te vragen of zij de platen konden regelen.

Heb al gemaild en als reactie gekregen dat er enkel ter plaatse over de prijs gesproken kon worden met een van de verkopers. Doet me toch wat hopen dat er nog iets af kan. We zullen zien.

Comment

Working...
                                          X