Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2 auto's gekocht in Duitsland
    - één bij een gewone handelaar -> 1500EUR eraf
    - één bij een Seat dealer -> Niks (Auto stond wel al best scherp, maar je kant maar probere, )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ducky Bekijk Berichten
      als reactie gekregen dat er enkel ter plaatse over de prijs gesproken kon worden met een van de verkopers.
      Dat is de logische gang van zaken, ja.

Comment

• Korting gekregen, platen worden geregeld en nog een optie die geretrofit wordt: ben tevreden.

Comment

• Even snel een onnozele vraag denk ik.
          Als ik de volgende wagen prive aankoop. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/de...er=1&scopeId=C

meer als 6 maand oud en meer dan 6000km dan betaal ik zowel in DE als in Be geen btw ofwel? Het lijkt bijna te mooi om waar te zijn een touran aan 22 000euro.

Comment

• Je betaalt 22303+21% Belgische BTW = 26986,63
            2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
              Je betaalt 22303+21% Belgische BTW = 26986,63
              Aha ik dacht dat je nergens meer btw moest betalen omdat de wagen meer als 6 maand oud is en meer als 6000 km heeft. verkeerd begrepen. Jammer.
              Als die dan nog geen 6 maand oud is en minder dan 6000km betaal je dan btw in DE en in Be of alleen in DE ?

Comment

• BTW is als particulier nooit aftrekbaar.
                Als zelfstandige met een BTW-nummer (eenmanszaak of via vennootschap speelt geen rol) kan je wel een deel van de BTW recupereren. Hoeveel precies hangt af van in welke mate je de wagen beroepsmatig gebruikt.
                2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichten

Als die dan nog geen 6 maand oud is en minder dan 6000km betaal je dan btw in DE en in Be of alleen in DE ?
                  In eerste instantie beide: Duitse bij aankoop en nog eens Belgische bij invoer. Klinkt misschien absurd maar het is wel zo. Bij bewijs van inschrijving in België kun je de Duitse BTW recupereren.

2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten

In eerste instantie beide: Duitse bij aankoop en nog eens Belgische bij invoer. Klinkt misschien absurd maar het is wel zo. Bij bewijs van inschrijving in België kun je de Duitse BTW recupereren.

Nu ben ik helemaal mee. Bedankt. Jammer dat je hier 21% moet betalen ;-) Het klonk al te mooi om waar te zijn. Tegen het zover is toch eens bekijken of het niet voordeliger is een in het buitenland te kopen. Ik blijf volgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichten
                      meer als 6 maand oud en meer dan 6000km dan betaal ik zowel in DE als in Be geen btw ofwel?
                      Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                      Je betaalt 22303+21% Belgische BTW = 26986,63

Je betaalt enkel BTW in Duitsland !

Comment

• Mijn antwoord was op de vraag <6000km/6m = nieuwe wagen
                        2.0 JTDm

Comment

• Met een geïmporteerde wagen moet je nog steeds naar het merk om een Europees attest te bekomen, begrijp ik. Heeft iemand ervaring hoe dat gaat voor een Audi, dus D'Ieteren? Prijs? Bij Mercedes is het 100 euro. Het gaat om een auto van 1992.

Comment

• Antwoord zelf gevonden: dieteren vraagt 170 euro!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartgo Bekijk Berichten
                              Met een geïmporteerde wagen moet je nog steeds naar het merk om een Europees attest te bekomen, begrijp ik.
                              Nope ... bij import met Europese goedkeuring heb je geen Europees attest meer nodig.

Comment

• Packard, klopt, maar helaas hebben oldtimers of auto's van voor 1998 nog vaak een landelijke goedkeuring en geen Europese. Dan moet je alsnog langs de kassa passeren van het merk.

Comment

• Klopt, maar je had het over een Europees attest en dat is niet meer vereist in voorkomend geval.

Comment

• Hoe betalen de autohandelaars hier hun in Duitsland aangekochte auto's in feite?
                                    http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Comment

• Dekra treedt op als tussenpersoon ...

Comment

• hmm snap em niet
                                        http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Comment

• Hier ook maar even vragen. Ik heb interesse in een auto uit 1995, staat momenteel in Nederland te koop maar is een Duitse wagen. Auto is nooit geregistreerd geweest in Nederland. Duitse papieren zijn erbij, echter geen gelijkvormigheidsattest en geen papieren van laatste keuring. Is dit mogelijk in te voeren in België zonder problemen, of ga ik gegarandeerd last krijgen hiermee?

En na dat die bij de douane is gepasseerd zou die eerst een grondige opknapbeurt moeten krijgen eer die naar de keuring kan, is dit een probleem?

Ik hoop dat iemand mij kan verder helpen met deze vragen
                                          1988 renault super 5 baccara (weekend oldie)
                                          1987 volvo 340 GL (daily oldie)
                                          2006 seat altea (daily)

Comment

Working...
                                          X