Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk BerichtenUpdate:
Voor import van een voertuig is de procedure nu als volgt
1. je mailt naar het desbetreffende douanekantoor alle gegevens in PDF: aankoopbewijs, ID-kaart, papieren voertuig.
2. je krijgt (normaal gezien) vrij snel een bevestiging dat het Vignet E 705 OK is. => is enkel nog maar elektronisch, geen papier meer halen bij de douane!
3. pre-registratie doen online bij DIV (gegevens van het voertuig invullen)
4. naar keuring gaan: zij checken het kentekenbewijs nogmaals alsook de ingevulde gegevens van het voertuig
5. bij groene kaart => inschrijven.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
ah, recent veranderd dan ?Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
jup, net gebeurd. Vanavond eens pre-reg doen via DIV. zal de bevindingen hier wel posten. ziet er nog niet zo simpel uit.
Comment
-
maar precies wel minder over- en weergeloop. DIV is aan het moderniseren :-)
Enige issue is wel die pre-registratie en het ingeven van de juiste info. Dat dit moet voor moderne wagens snap ik, maar waarom men dit ook vraagt voor oldtimers is een raadsel. Sommige gegevens zijn gewoon lastig te achterhalen.
Bon vanavond probeer ik het eens voor een '65 Mustang Cabrio, we zien wel hoe het loopt.Classic cars on demand
www.californiadream.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichtenhet is inderdaad een verbetering dat het vignet nu elektronisch is en pas meegegeven wordt bij de keuring.
Enige issue is wel die pre-registratie en het ingeven van de juiste info. Dat dit moet voor moderne wagens snap ik, maar waarom men dit ook vraagt voor oldtimers is een raadsel. Sommige gegevens zijn gewoon lastig te achterhalen.
Bon vanavond probeer ik het eens voor een '65 Mustang Cabrio, we zien wel hoe het loopt.
Comment
-
success ermee !
Gemaild naar DIV wat ik moet doen: zeiden dat ik geen pre-registratie moet doen.
ik denk dus dat dit niet moet voor oldtimers en/of auto's zonder e- typegoedkeuring.
Was alleszins niet simpel, de handleiding trekt op niks.
Voorbeeld: welk type voertuig heeft u: AA, AB, AC,AD, AE,... staat nergens uitgelegd welke code welk type voertuig is, dus is altijd wat zoeken.Classic cars on demand
www.californiadream.be
Comment
-
tja... goeie software ontwikkelen is niet makkelijk :-)
Ik moet een auto herinschrijven en blijkbaar gaat dat ook niet via Webdiv, moet je een afspraak voor maken en er zijn er daar veel in verlof bij DIV voor 't moment dus wachten op iets wat ik dacht dat maar een dag ging duren :-(
Comment
-
Hallo,
Ik heb juist een voertuig gekocht in Duitsland, ik heb online al de 705 aangevraagd (via myminfin) niet via email?. Maar waar kan ik de pre registratie van div doen? Kun je dit zelf doen als particulier? Het betreft een tweedehands wagen uit Duitsland 2017.
Alvast bedankt!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk BerichtenUpdate:
Voor import van een voertuig is de procedure nu als volgt
1. je mailt naar het desbetreffende douanekantoor alle gegevens in PDF: aankoopbewijs, ID-kaart, papieren voertuig.
2. je krijgt (normaal gezien) vrij snel een bevestiging dat het Vignet E 705 OK is. => is enkel nog maar elektronisch, geen papier meer halen bij de douane!
3. pre-registratie doen online bij DIV (gegevens van het voertuig invullen)
4. naar keuring gaan: zij checken het kentekenbewijs nogmaals alsook de ingevulde gegevens van het voertuig
5. bij groene kaart => inschrijven.
2. was idd binnen het uur ok
3. heb ik niet gedaan...
4. gekeurd en roze formulier
dus die preregistratie, moet ik dit nu nog doen want heb al roze formulier...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Outrigger Bekijk Berichten
1. Ik deed het deze via myMinFIn online
2. was idd binnen het uur ok
3. heb ik niet gedaan...
4. gekeurd en roze formulier
dus die preregistratie, moet ik dit nu nog doen want heb al roze formulier...
Denk zodra hij gekeurd is, dat je wel kan inschrijven?Classic cars on demand
www.californiadream.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
mij leek de uitleg dat je niet kon keuren zonder pre-reg bij DIV. Dat is dus ook al niet waar.
Denk zodra hij gekeurd is, dat je wel kan inschrijven?
Misschien dat daar het addertje nog zit m.b.t. pre-registratie. Ik zal het laten weten als ik mijn verzekeraar heb gesproken vandaag.
Comment
-
Ik sta op het punt om in januari een VW Golf VII facelift 1.5 TSI highline uit Duitsland te importeren. Ik weet hoe alles in zijn werk gaat, via mijn job als adviseur verzekeringen. Maar ik vroeg me af wat de "veiligste" manier is om de wagen te betalen? Handelaars vragen cash of overschrijving. Een bankcheque zoals in België wordt niet aanvaard. Normaal koop ik in België altijd wagens met een bankcheque.
Hoe doen jullie dit? Ik ga namelijk naar een groot "Autohaus" (officiële garage) die meerdere voertuigen heeft staan die aan mijn wensen voldoen. Ik wil ter plekke kiezen, betalen en vertrekken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenGe moogt officieel maar max. 3000€ op zak hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk BerichtenEcht ? is dat een regel binnen europa ?
Als u tussen een andere EU-lidstaat en België reist, moet u dat niet spontaan aangeven. Bij controle kan de Douane u wel vragen of u grote bedragen cash vervoert. Als u op dat moment 10.000 euro of meer in cash bij heeft, moet u het aangifteformulier invullen. (2)
De aangifteplicht voor grote bedragen in cash geld draagt bij tot de bestrijding van witwaspraktijken en de financiering van terreur of criminaliteit.
Dus, voor bedragen vanaf 10000€ moet dat aangegeven worden.
Comment
-
Heb contact genomen met mijn bank. Zij zeggen dat overschrijving de beste optie is. We kunnen een instantoverschrijving doen, dit hangt af van de bank van de begunstigde, het type rekening van de begunstigde en of die bank dus instantoverschrijvingen ondersteunen. Er kan ook gewerkt worden met een "dringende Europese overschrijving" maar daarvoor moet ik in het kantoor zelf zijn, dus geen optie. Er bestaat ook een buitenlandse bankcheque, maar dan moet de verkoper daarvoor open staan en moet je op voorhand natuurlijk het juiste bedrag weten... Ik ben enkel van plan om bij officiële VW verdeler te kopen.
Ik kan natuurlijk ook afreizen, de wagen bezichtigen, kiezen en tekenen, thuis de overschrijving laten doen, en een week later de wagen afhalen met transitplaten. Maar aangezien ik het allemaal nog niet gedaan heb en hier mensen zijn die het al wel meer gedaan hebben, vroeg ik me af wat in de praktijk het gemakkelijkste is en minst rompslomp.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenIk doe dat met een versnelde overschrijving. Ik ga niet met zoveel geld op zak rondrijden. Stel dat er u iets overkomt, of ge per toeval gecontroleerd wordt aan de grens. Ge moogt officieel maar max. 3000€ op zak hebben.
Comment
Comment