Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ga toch ook nog maar eens wat vragen stellen, misschien zijn ze al wel beantwoord, maar verscheidene dingen vind ik niet zo goed op de Duitse websites.
    Wagen staat op 5u rijden van hier, dus liefst alles in 1 of 2 keer regelen
    Bvb:
    - ik ga kijken, sluit verkoop
    - ga naar huis
    - verkoper schrijft uit
    - ik vraag transitplaten aan vanuit mijn luie zetel
    - ik ga terug, reken af en rij terug naar huis met de transitplaten

Het gaat om een oldtimer (Honda Prelude 1991) die ik toch op gewone platen wil zetten om genoeg mee te kunnen rijden.
    Iemand ervaringen met het aanvragen van Belgisch of EU gelijkvormigheidsattest bij Honda?

Wagen ophalen
    - Moet de verkoper speciale dingen doen om de wagen uit te schrijven?
    - Hoe moet ik juist de transitplaten + verzekering aanvragen? Kan dat online? Verkoper niet voor nodig?
    - Ik kan dan ook met die transitplaten naar de keuring? (misschien eerst oldtimer om geen problemen te hebben met gelijkvormigheidsattest)

Comment

• Ik heb dus gisteren een voertuig uit Duitsland gehaald en mij hoofdzakelijk gebaseerd op wat in de intropost staat van deze thread. Echter bij het kantoor waar ik het papierwerk ging regelen gooide men een nieuw element op tafel. Toen ik telefonisch mijn afspraak gemaakt had werden me twee dingen gemeld waar ik nog niet van gehoord had:
      - enerzijds MOEST ik met de wagen ter plaatse komen omdat men het chassisnummer ging controleren
      - anderzijds moest ik ook een factuur meebrengen van electriciteit of gas zodat men mijn adres kon ingeven in het systeem. Wat uiteraard logisch is; stel dat ik geflitst wordt dan moet de boete bij mij komen uiteraard.

Een week later kom ik daar aan bij dat kantoor, wordt alles geregeld zoals ik voor ogen had. Maar dan gaf de vrouw te kennen dat ze iemand in Duitsland moeten hebben die een document moet ondertekenen om akkoord te zijn met het feit dat post bij hun moet aankomen (snelheidsovertreding, parkeerboete,...)?!? Houdt uiteraard geen steek, want men verwacht dus dat die persoon dan de brieven moet doorsturen naar mij.
      God zij dank had die verkoper net zoals mij een dag verlof genomen dus kon die afzakken naar dat kantoor.

En naar het chassisnummer hebben ze uiteraard niet gekeken. Kreeg de indruk dat uitvoerplaten daar maar zeer zelden voorkwam. De persoon die de platen moest maken wist namelijk ook niet meer welk kleur deze moesten hebben; rood of geel.

Comment

Working...
      X