Ik wou nog ff iets toevoegen aan dit invoeringsproces aangezien ik enkele maanden geleden een mx-5 uit duitsland heb ingevoerd.
Het is dus nie altijd zo dat het europees gelijkvormigheidsattest bij de wagen is. Dit komt omdat ze in Duitsland een Farzeugbrief hebben. En op de achterkant kan je zien of de wagen een europees gelijkvormigheid attest heeft. Hier staat dan een nummer met een E voor (als ge het tegoei wilt weten vraagt ge het maar, dan zal ik es zien op de oude Farzeugbrief). Met deze Farzeugbrief moet ge dan naar een garage van het gekochte merk gaan en daar vragen ze dan het Europees gelijkvormigheidsattest aan voor u. Kost wel iets van een 57€ dacht ik mij te herinneren. Daarna kan je pas met de wagen naar de keuring gaan.
Indien de wagen geen Europees gelijkvormigheidsattest heeft (wagens gebouwd voor een bepaalde datum (weet er iemand welke datum?)), dan moet je naar de keuring bellen en een afspraak vragen voor een gelijkvormigheidskeuring. Dan doet men een uitgebreide keuring met je wagen, en als alles in orde is, krijg je ook je gelijkvormigheidsattest voor België.
Ivm de douane... der zijn nogal eens mensen op de douane die kunnen wringen (zelf meegemaakt) Ge moet dus zorgen dat ge een geldige verkoopovereenkomst hebt (moet niet persé een factuur zijn) en zorg dat alles tegoei is ingevuld ook het chassisnummer (geen half nummer want ik ben kunnen teruggaan naar Duitsland ) Zorg ook dat de naam die op de verkoopovereenkomst staat, de naam is van degene die de wagen inschrijft. Kwestie dat alles wat vlotter verloopt.
Naar't schijnt kan je in Duitsland bij de invoerder zelf ook je gelijkvormigheidsattest vragen, dit is vlugger dan het in België te halen bij de merkverdeler. Hoe dit juist in z'n werk gaat, weet ik niet, aangezien ik dit zelf nog niet heb gedaan.
Het is dus nie altijd zo dat het europees gelijkvormigheidsattest bij de wagen is. Dit komt omdat ze in Duitsland een Farzeugbrief hebben. En op de achterkant kan je zien of de wagen een europees gelijkvormigheid attest heeft. Hier staat dan een nummer met een E voor (als ge het tegoei wilt weten vraagt ge het maar, dan zal ik es zien op de oude Farzeugbrief). Met deze Farzeugbrief moet ge dan naar een garage van het gekochte merk gaan en daar vragen ze dan het Europees gelijkvormigheidsattest aan voor u. Kost wel iets van een 57€ dacht ik mij te herinneren. Daarna kan je pas met de wagen naar de keuring gaan.
Indien de wagen geen Europees gelijkvormigheidsattest heeft (wagens gebouwd voor een bepaalde datum (weet er iemand welke datum?)), dan moet je naar de keuring bellen en een afspraak vragen voor een gelijkvormigheidskeuring. Dan doet men een uitgebreide keuring met je wagen, en als alles in orde is, krijg je ook je gelijkvormigheidsattest voor België.
Ivm de douane... der zijn nogal eens mensen op de douane die kunnen wringen (zelf meegemaakt) Ge moet dus zorgen dat ge een geldige verkoopovereenkomst hebt (moet niet persé een factuur zijn) en zorg dat alles tegoei is ingevuld ook het chassisnummer (geen half nummer want ik ben kunnen teruggaan naar Duitsland ) Zorg ook dat de naam die op de verkoopovereenkomst staat, de naam is van degene die de wagen inschrijft. Kwestie dat alles wat vlotter verloopt.
Naar't schijnt kan je in Duitsland bij de invoerder zelf ook je gelijkvormigheidsattest vragen, dit is vlugger dan het in België te halen bij de merkverdeler. Hoe dit juist in z'n werk gaat, weet ik niet, aangezien ik dit zelf nog niet heb gedaan.
Comment