Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ik wou nog ff iets toevoegen aan dit invoeringsproces aangezien ik enkele maanden geleden een mx-5 uit duitsland heb ingevoerd.
    Het is dus nie altijd zo dat het europees gelijkvormigheidsattest bij de wagen is. Dit komt omdat ze in Duitsland een Farzeugbrief hebben. En op de achterkant kan je zien of de wagen een europees gelijkvormigheid attest heeft. Hier staat dan een nummer met een E voor (als ge het tegoei wilt weten vraagt ge het maar, dan zal ik es zien op de oude Farzeugbrief). Met deze Farzeugbrief moet ge dan naar een garage van het gekochte merk gaan en daar vragen ze dan het Europees gelijkvormigheidsattest aan voor u. Kost wel iets van een 57€ dacht ik mij te herinneren. Daarna kan je pas met de wagen naar de keuring gaan.

    Indien de wagen geen Europees gelijkvormigheidsattest heeft (wagens gebouwd voor een bepaalde datum (weet er iemand welke datum?)), dan moet je naar de keuring bellen en een afspraak vragen voor een gelijkvormigheidskeuring. Dan doet men een uitgebreide keuring met je wagen, en als alles in orde is, krijg je ook je gelijkvormigheidsattest voor België.

    Ivm de douane... der zijn nogal eens mensen op de douane die kunnen wringen (zelf meegemaakt) Ge moet dus zorgen dat ge een geldige verkoopovereenkomst hebt (moet niet persé een factuur zijn) en zorg dat alles tegoei is ingevuld ook het chassisnummer (geen half nummer want ik ben kunnen teruggaan naar Duitsland ) Zorg ook dat de naam die op de verkoopovereenkomst staat, de naam is van degene die de wagen inschrijft. Kwestie dat alles wat vlotter verloopt.

    Naar't schijnt kan je in Duitsland bij de invoerder zelf ook je gelijkvormigheidsattest vragen, dit is vlugger dan het in België te halen bij de merkverdeler. Hoe dit juist in z'n werk gaat, weet ik niet, aangezien ik dit zelf nog niet heb gedaan.

    Comment


    • #22
      Ik ben zelf vollop bezig met het invoeren van een VW Polo uit Duitsland en stoot toch op wat problemen.

      Het is een Vw Polo van bouwjaar '93, hier zit geen Europees gelijkvormigheidsattest bij, dit bestaat pas vanaf '98 hebben ze mij vertelt.

      Eerste probleem was op de douane, daar moesten ze een bewijs hebben dat de auto was uitgeschreven in Duitsland. Na wat postwisseling met de verkoper in Duitsland (is zo'n 600km van hieraf, dus kon er niet ff naartoe rijden) had ik de nodige papieren.
      Hiermee naar de douane, geen enkel probleem meer.

      Volgende stap was de keuring.
      Ik had een afspraak gemaakt in het keuringsstation in Alken voor een invoeringskeuring. Dan wordt de auto opgemeten, gewogen, technisch gekeurd en worden de nodige papieren aangevraagd (gelijkvormigheidsattest, identificatieplaatje).
      Alles was in orde behalve dat de motorcode niet meer leesbaar was op de motor. Nu moet ik een attest van VW bekomen met de gegevens van de motor.
      Bij D'Ieteren kreeg ik het volgende te horen: "De keuring is de procedure tot invoeren begonnen dus moet de keuring het ook maar afmaken. Wij gaan nu geen half werk doen waaraan de keuring verdient. Ofwel doen we alles ofwel doen we niets."
      Ik vroeg toen of ik dan de procedure maar opnieuw moest starten via D'Ieteren maar dat ging niet meer omdat er voor dat chassisnummer al een procedure gestart was. Conclusie van D'Ieteren: "Trek uwe plan ermee".
      Terug gebeld naar de keuring en daar verbonden ze mij door met de verantwoordelijke voor invoer bij GOCA. Deze zeer vriendelijke mijnheer heeft voor mij contact opgenomen bij D'Ieteren en daar de gegevens opgevraagd, dinsdag mag ik hem terug contacteren om te horen hoe het verder verloopt.

      Comment


      • #23
        zoiets is wel typisch natuurlijk...invoerders wensen te verkopen via hun eigen dealernetwerk en zien niet graag consumenten naar Duitsland trekken om vandaar een wagen in te voeren en als er problemen opduiken krijg je meestal niet veel steun...
        Peugeot 307 Sw 1.4HDI
        & BMW E36 318TDS Touring

        Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
        http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg

        Ode aan de eigen wagen!
        Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!

        Comment


        • #24
          Awel Huff, ne kameraad van mij heeft just hetzelfde voorgehad met ne Sierra XR4i in te voeren vanuit Duitsland. Ook motornummer onleesbaar (waarschijnlijk nie meer origineel). Niemand kon hem toen helpen, maar in de Ford garage zeiden ze: gaat u van die beitelkes halen in nen autoshop met letterkes en nummerkes op, en klop het motornummer er zelf in. En dat hebben we ook gedaan en alles was in orde.

          Comment


          • #25
            Dat had ik ook al gedacht maar iemand zei me dat dat nu te laat is.
            Op het keuringformulier dat ik nu heb (t'is een groen dus eigenlijk is hij goedgekeurd) staat da vermeld, ik moet dus een attest hebben

            Comment


            • #26
              Aan gta:

              Ik ben van plan een BMW M3 te kopen en zag op de site van bmw duitsland verscheidene jonge okkazies staan (jahreswagen etc..) anderzijds heb ik ook gehoord dat auto's in Denemarken goedkoop te kopen zijin nieuw

              Of ik koop zo'n jong okkazie

              Of ik koop een nieuwe in Denemarken

              Kan je kort schetsen voor beide gevallen waar ik rekening mee moet houden en wat kan en wat niet en of het wel zo interssant is?

              Thnx

              Comment


              • #27
                Schop !!!

                Comment


                • #28
                  ja, ik ga mij aan dit avontuurtje wagen

                  Comment


                  • #31
                    Awel Gta ge zijt verdoeme hard bedankt. Ik ben al enkele weken aant rondzoeken om ne 520d in te voeren van 2001(facelift). Ma kbleef met veel vragen zitten.Die zijn nu zo ongeveer wel allemaal beantwoord. Als het zo ver is zou ik dan eens contact met u kunnen opnemen ? Nogmaals mercikes voor uwen duidelijke uitleg.Huske.

                    Comment


                    • #32
                      Hier staat ook nuttige info over wat je moet doen en weten om een voertuig uit een ander EU-land in te voeren en de inschrijvingsprocedure's :

                      oude link :


                      nieuwere links:

                      evz.be is beschikbaar voor de verkoop, vraag vandaag een vrijblijvende prijsopgave aan.
                      Vul het onderstaande formulier in en ontvang een gratis prijsopgave.





                      Een wagen kopen in de Europese Unie
                      Om de brochure te ontvangen, stuur ons uw naam en adres door per e-mail: info@cec-ecc.be
                      Last edited by ; 16/03/2005, 21:19. Reden: link is gewijzigd

                      Comment


                      • #33
                        Hallo, ik heb nog een vraag.
                        Ik heb een auto gevonden in Duitsland (particulier), maar ik twijfel hoe ik de auto naar hier moet halen. Kan ik hier ergens een nummerplaat verkrijgen waarmee ik de auto mag naar hier halen?
                        Normaal gebruik ik ook de nummerplaten van een bestaand voertuig, maar dat risico (bij ongeval of controle) wil ik liever niet meer nemen.
                        Groetjes...

                        Comment


                        • #34
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ridge
                          Hallo, ik heb nog een vraag.
                          Ik heb een auto gevonden in Duitsland (particulier), maar ik twijfel hoe ik de auto naar hier moet halen. Kan ik hier ergens een nummerplaat verkrijgen waarmee ik de auto mag naar hier halen?
                          Normaal gebruik ik ook de nummerplaten van een bestaand voertuig, maar dat risico (bij ongeval of controle) wil ik liever niet meer nemen.
                          Groetjes...
                          transitplaten he, maar of dat dan duitse of belgische moeten zijn zou ik niet weten.

                          Comment


                          • #35
                            Duitse transitplaten... en die bekomt ge in een centra die de Duitse nummerplaten uitreikt. Indien niet particulier kan je bij een garagehouder terecht maar dan zit ge natuurlijk opgescheept met de BTW...

                            Ik vermoed dat Gta hier wel meer over weet te vertellen (stuur hem anders pm of mail )
                            Peugeot 307 Sw 1.4HDI
                            & BMW E36 318TDS Touring

                            Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
                            http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg

                            Ode aan de eigen wagen!
                            Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!

                            Comment


                            • #36
                              Waar kan ik op het net een "erkende" dealer vinden die 2dehands Mini's verkoopt?

                              Comment


                              • #37
                                Oorspronkelijk geplaatst door optimist
                                Waar kan ik op het net een "erkende" dealer vinden die 2dehands Mini's verkoopt?
                                www.mini.be?
                                Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                Comment


                                • #38
                                  En in Duitsland?

                                  Comment


                                  • #39
                                    Oorspronkelijk geplaatst door optimist
                                    En in Duitsland?
                                    www.mini.de?

                                    www.autoscout24.de is natuurlijk één van de grootsten.
                                    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                                    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                                    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                                    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                                    Comment


                                    • #40
                                      invoer auto

                                      Als ik de nieuw prijs vergelijk van een opel vivaro 1900 dti dan ligt die in duitsland toch beduidend hoger waarom zou ik die dan daar kopen :

                                      Comment

                                      Working...
                                      X