Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Re: invoer auto

Oorspronkelijk geplaatst door haike
    Als ik de nieuw prijs vergelijk van een opel vivaro 1900 dti dan ligt die in duitsland toch beduidend hoger waarom zou ik die dan daar kopen :
    Waarom zou je een opel vivaro kopen vind ik een betere vraag Duitsland is vooral aantrekkelijk voor personenwagens van Duitse makelij, over bestelwagens enzo weet ik niet, maar als ie hier goedkoper is zou je hem best hier kopen (tenzij er verschillen zijn in motorisatie en afwerking)

Comment

Ik zou graag binnen een aantal weken een auto (1 jaar oud) importeren vanuit Duitsland (van een particulier)?
      En ik zit met een boel vragen…
      (Dit is mijn eerste wagen… ben een beetje in de war met alle formulieren…)

• Welke papieren zijn belangrijk voor het ganse import proces? En welke zijn verplicht bij te hebben in de wagen?

• Hoe kom ik aan het roze formulier? Waarvoor dient het?
      Moet ik dat misschien op voorhand bij de verzekering aanvragen?

• Ik dacht dat er in België (vlak voor een verkoop) de wagen altijd gekeurd moet zijn…. Is dat in Duitsland ook zo?
      En zo ja? Moet hij dan ook nog eens onmiddellijk in België gekeurd worden?

• Hoe zit het bijvoorbeeld aan de grens? (Ik passeer bijvoorbeeld zowel de grens met NEDERLAND als DUITSLAND) Moet er dan 2 keer de procedure gevolgd worden voor het importeren?

• Hoe zit dat met BTW? Ik koop van een particulier…. Dien ik daar überhaupt rekening mee te houden?

• Wat is het PVG formulier?

• Stappen :

Op voorhand:
      - Nummerplaat (van vader) meenemen en overplaatsen op specificaties van de nieuwe. (Waar moet ik dat aanvragen?)
      - Verzekering (van vader) overplaatsen voor 1 dag.

Bij de verkoop:
      - Gelijkvormigheidattest vragen aan de verkoper

Bij de douane:
      - Groene sticker (vignet 705) halen bij de douane (Welke formulieren zijn daarvoor nodig?)
      Gaat dat ook zonder aankoopcontract? (Ik koop van particulier)

Terug in België:
      - Keuring: met roze formulier, groen formulier (?), keuringsattest en gelijkvormigheidattest
      - DIV: met roze formulier, groen formulier (?), keuringsattest en gelijkvormigheidattest
      - Verzekering nemen

Comment

Ik kom gewoon ff melden dat de invoer van mijn Polo nu pas in orde is geraakt.

Terug in deze topic kan je de rest van het verhaal nog lezen, veel miserie maar eindelijk kan ik er mee rijden

@ Optimist,

Voor je auto in te voeren, alle Duitse papieren meenemen, zien dat de wagen in Duitsland uitgeschreven is. Ook een verkoopsovereenkomst laten opmaken, dit heb je nodig bij de douane.
        Dan naar de douane (in Belgïe) met de papieren, je moet de auto zelf niet meenemen.
        Daarna naar de keuring, dit is een gewone tweedehandskeuring (omdat de wagen nog maar 1 jaar oud is)
        Dan een verzekering aanvragen en dan naar DIV voor de inschrijving.

Het roze formulier krijg je bij de keuring.
        De wagen moet in Duitsland niet opnieuw gekeurd worden, maar wel gekeurd zijn als je hem naar Belgïe wilt rijden.
        Je moet niet direct als je de auto het land binnenbrengt naar de douane, ik heb dit zelf ook een paar dagen later pas gedaan.
        Van particulier naar particulier moet je geen BTW betalen als de auto meer dan 6500 km heeft en meer dan 6 maanden oud is (ik weet niet of de cijfers exact zijn )

Veel succes

Comment

Effe naar boven halen.

Comment

Ik heb hier een paar vergelijking gemaakt tussen de beide tweedehands sites van bmw voor coupe E46. Veel verschil tss Duitsland en België is er volgens mij toch niet meer nu.
            Of ben ik mis?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Modena
              Ik heb hier een paar vergelijking gemaakt tussen de beide tweedehands sites van bmw voor coupe E46. Veel verschil tss Duitsland en België is er volgens mij toch niet meer nu.
              Of ben ik mis?
              Ik heb me gisteren een e39 touring 525d(bj 10/2001) gekocht in Duitsland voor 17900€.
              100000km,xenon,pdc,enz enz...
              Als je dezelfde hier koopt zul je toch wel een kleine 23000€ neertellen.En dan heb je wss niet eens zoveel opties.
              You do the math.Ik weet niet hoe dit zit met andere modellen en merken, maar mijn ondervinding is dat de occassies gemiddeld 15% goedkoper zijn.En veel beter uitgerust.Maar je moet de moeite doen en de nodige tijd er in steken om al die sites en zoekertjes uit te pluizen.
              Ik doe dit nu al 4 maanden en heb nu pas eentje gekocht.
              Maar ik vind dat ik een "koopje" heb gedaan.
              Veel geluk nog met je zoektocht.

Comment

O ja , voor ik het vergeet , nog even een dankwoordje voor gta die me met zijn duidelijke uitleg beestig goed heeft geholpen.Nu zaterdag ga ik de uitleg van hierboven in praktijk omzetten.Daarnet een verzekeringetje voor 3 dagen afgesloten en morgen om 8 uur zit ik" on the road" to Germany. Heerlijk gevoel toch he, als je weet dat je binnen 2 dagen je droomauto mag gaan afhalen.

Comment

@Huske: heb je die gekocht bij officiele verdeler?

Comment

@ Huske : een héérlijk gemeende proficiat !!

Comment

Merci merci.
                      Da is bij nen handelaar, maar die heeft zijn auto's op verschillende plaatsen staan.Ik zal straks hieronder de link eens zetten dan kunde hem eens zien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Huske
                        Neat !!

staalblauw metallic
                        stof grijs
                        glanzende grijs metallic interieurlijsten
                        M-Technic sportstuur
                        mooie BMW 17"
                        xenon
                        ...

Jammer van de zwarte BMW-telefoonconsole. Je kon/kan die ook in 't grijs krijgen, zodat 't beter past bij 't interieur. Nu ja. Details.

Enkel nog witte pinkertjes, en klaar.

Knap !! Complimenten.

Comment

Lekkerste velgen voor op een E39!
                          Knappe wagen!

Proficiat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door phille
                            Lekkerste velgen voor op een E39!
                            Knappe wagen!

Proficiat!
                            bwaah... der zijn er mooier vind ik!! Ik heb nog knappe M-5 velgen liggen van op mijn stahlblaue 525d touring
                            2014 Bmw 118d Estorill //M
                            2000 Bmw 320d
                            2008 Bmw 335i touring Alpinweiss //M Sport 361pk 541 Nm by BR Performance
                            2011 Bmw 1M Coupé (Verkocht, dank u wel Di Rupo.)
                            https://www.facebook.com/Food-Factory-486630784806254/

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
                            Gelieve volgende link eens te lezen,het kost je maar een minuutje...
                            http://www.autoforum.be/showthread.p...-met-de-wereld
                            Rekening nummer: Lieve Van Hove BE26 3770 7528 0929

Comment

Hoeveel nog nu ?

Comment

Ps: Wagen gaat zalig.
                                Wat een verschil met alles wat ik ervoor heb gehad.Heb gisteren de top al getest op de Duitse autobahn.
                                235 op teller , wel lichtjes bergaf op de baan richting Trier.
                                Maar nogmaals, zalige bak, raar toch hoe snel het went.
                                daarstraks moest ik de vorige op de inrit verplaatsen en dan denk je toch zo van : what the fuck is this?"Haha Heb ik daar ooit mee gereden?
                                Ik ben nu al verliefd.Sorry voor alles maar ik ben momenteel nog in een euforische stemming.

Comment

als ik van u was zou ik de pinkers vervangen door witte zoals bij die van mij vroeger

[img]http://groups.msn.com/_Secure/0SAATA5AVQRXysYHVvuwBKfQw!U0lfp1Me*NUvWD7g7mMbScjG qlx8Z09JT2O0*xoLGA1mScLAwfsFeL7sUmER0!ePFsrqD0x1wa IFgqV8qwzAAAAynJtAg/bmw%20ebay.jpg?dc=4675475379443060666[/img]
                                  [img]http://groups.msn.com/_Secure/0QwDtAuoT7KKrxaCFxrqEeBPuMkFkNRqHKc7CQnEiDB4ZYVqa* ZAdzvjypN3gmlvF0aBN2Ysz8oIExbNqVN757PXjICaGr1OiSge TjmyYqyI/beem1.bmp?dc=4675475379500104195[/img]
                                  [img]http://groups.msn.com/_Secure/0TAAAACoV5wcucVB5ZvJ!igHjDm4LjYXehqA0vhvNl7gnfpbHT 1HY!QZnantjHMFx0jIEkUAmbRgNFqIMkqGsVvbpMLqyxelDMQG cPTEKyaT4bt*w1OVyqQ/IMAGE0015.JPG0.JPG?dc=4675475379563017512[/img]
                                  2000 Bmw 320d

Comment

hier se, den oude en de nieuwe bij elkaar.

Comment

ja, den oude is de knapste hé
                                      2000 Bmw 320d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dragon
                                        ja, den oude is de knapste hé
                                        bwah, ik weet niet...

Ze zijn beide zeer prachtig! Wa vindt ge zelf...? is uwen '5' knapper dan de X5? waart ge contenter met uwen 5 dan uwen X5....?

Comment

Working...
                                        X