was Dekra niet de Duitse vorm v VAB of Touring ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Om de discussie hier weer op gang te trekken
Vandaag in discussie met ne garagist:
De BTW-regel... je kan kiezen deze ofwel hier te betalen in België (21%) maar dat zal enkel lukken met een handelaar die je ginder goed kent...
ofwel en let goed op: betaal je de 16% BTW in Duitsland en de resterende 5% aan de douane En dat laatste is wel vrij nieuw volgens mij... op die manier zou je indien je op een Duitse tweedehandssite surft eerst maal 0,84 te doen (BTW eruithalen) om vervolgens maal 1,21 te doen om de werkelijke prijs ervan te kennen.
Quatsch of niet :Peugeot 307 Sw 1.4HDI
& BMW E36 318TDS Touring
Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg
Ode aan de eigen wagen!
Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!
Comment
-
misschien niet helemaal juist in dit topic, maar het heeft ook met importeren te maken.
Een vriend van ons, een Nederlander, heeft onlangs in Nederland een Bentley Continental gekocht en deze in België ingeschreven. Omdat hij in België geen eigendom meer heeft, heeft hij wel ff ergens int stad een bewijs moeten gaan halen dat hij hier in België ergens een adres heeft (dus bij ons ).
Nu, ik heb hem zelf nog niet gesproken, hij is voor de registratie niet in België geweest. Alles is via onze verzekeringsmakelaar gegaan. (Die heeft dus in Brussel mogen aanschuiven tss de andersgekleurden).
Wat ik me nu afvraag. Die auto kost in Nederland ongeveer de helft meer als in België (door die BPM taksen), maar je krijgt wel meer standaard. Plus de BTW is er 19%.
Volgens die Nederlander was het voor hem heel interessant die auto in Nederland te kopen en in België in te schrijven.
Nu komt de echte vraag: Moet je die extra taksen (BPM) dan niet meer betalen?
Want zo zou het wel erg handig zijn om in Nederland bvb een SL350 te kopen (die daar bijna uitgerust is als een SL500) en die hier in te schrijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbmanmisschien niet helemaal juist in dit topic, maar het heeft ook met importeren te maken.
Een vriend van ons, een Nederlander, heeft onlangs in Nederland een Bentley Continental gekocht en deze in België ingeschreven. Omdat hij in België geen eigendom meer heeft, heeft hij wel ff ergens int stad een bewijs moeten gaan halen dat hij hier in België ergens een adres heeft (dus bij ons ).
Nu, ik heb hem zelf nog niet gesproken, hij is voor de registratie niet in België geweest. Alles is via onze verzekeringsmakelaar gegaan. (Die heeft dus in Brussel mogen aanschuiven tss de andersgekleurden).
Wat ik me nu afvraag. Die auto kost in Nederland ongeveer de helft meer als in België (door die BPM taksen), maar je krijgt wel meer standaard. Plus de BTW is er 19%.
Volgens die Nederlander was het voor hem heel interessant die auto in Nederland te kopen en in België in te schrijven.
Nu komt de echte vraag: Moet je die extra taksen (BPM) dan niet meer betalen?
Want zo zou het wel erg handig zijn om in Nederland bvb een SL350 te kopen (die daar bijna uitgerust is als een SL500) en die hier in te schrijven.
Ik meen te zeggen dat je de BPM krijgt terugbetaald als je de wagen uitvoert binnen de 3maanden(dikke korting dus eigenlijk). Mijn garage en sleutelkameraad woont in Nederland en ik heb eens iets opgezocht enkele maanden geleden.
Comment
-
ff gekeken.
Standaard in Ndl en niet in België op bvb een SL350:
A20, leder: 1018.82
527: comand aps met navi: 2221.56
873: verwarmde zetels: 456.17
423: automatische versnellingsbak: 1098.82
673: batt met grotere capaciteit: 99.22
dus ongeveer een 5000 euro opties
standaardprijs in belgië, incl btw: 83000 + 5000 = 89000
in Ndl, incl btw, excl bpm: 85621
als we dan wat omrekenen met btw, komen we op 2000 euro profijt.
pff, das de moeite niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blink360Om de discussie hier weer op gang te trekken
Vandaag in discussie met ne garagist:
De BTW-regel... je kan kiezen deze ofwel hier te betalen in België (21%) maar dat zal enkel lukken met een handelaar die je ginder goed kent...
ofwel en let goed op: betaal je de 16% BTW in Duitsland en de resterende 5% aan de douane En dat laatste is wel vrij nieuw volgens mij... op die manier zou je indien je op een Duitse tweedehandssite surft eerst maal 0,84 te doen (BTW eruithalen) om vervolgens maal 1,21 te doen om de werkelijke prijs ervan te kennen.
Quatsch of niet :
Wat zou dan nog het voordeel zijn v in Duitsland te gaan kopen ?
Comment
-
Qoute :
Bij aankoop van een nieuwe auto of een niet nieuwe auto moet u steeds formaliteiten vervullen op een Belgisch douanekantoor (naar keuze). Als het gaat om een nieuwe auto moet u verder een bijzondere BTW-aangifte(446) indienen. Bij de aankoop van een niet nieuwe wagen moet u geen aangifte doen maar moet u zich toch naar het douanekantoor begeven. Dit laatste is vereist om het vignet 705 te verkrijgen dat de douane op de aanvraag tot inschrijving kleeft. Aangezien het gaat om een intracommunautaire verwerving moet u geen rechten bij invoer betalen. In België is de BTW slechts verschuldigd indien het gaat om een nieuwe auto. Tenslotte merken we nog op dat het begrip nieuwe auto kan verschillen naar gelang de wetgeving die van toepassing is.
.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoostOorspronkelijk geplaatst door Blink360Om de discussie hier weer op gang te trekken
Vandaag in discussie met ne garagist:
De BTW-regel... je kan kiezen deze ofwel hier te betalen in België (21%) maar dat zal enkel lukken met een handelaar die je ginder goed kent...
ofwel en let goed op: betaal je de 16% BTW in Duitsland en de resterende 5% aan de douane En dat laatste is wel vrij nieuw volgens mij... op die manier zou je indien je op een Duitse tweedehandssite surft eerst maal 0,84 te doen (BTW eruithalen) om vervolgens maal 1,21 te doen om de werkelijke prijs ervan te kennen.
Quatsch of niet :
Wat zou dan nog het voordeel zijn v in Duitsland te gaan kopen ?Peugeot 307 Sw 1.4HDI
& BMW E36 318TDS Touring
Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg
Ode aan de eigen wagen!
Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!
Comment
-
Naar 't schijnt is het nu een stuk moeilijker geworden eer je een auto kunt invoeren... Nu ja, moeilijker. Het duurt langer zo schijnt het. Stel dat je je nu een 2de hands auto aanschaft in Duitsland zou je 3 - 4 weken daadwerkelijk moeten wachten eer je nu kunt rondrijden.. Ik weet niet of dat waar is, maar toen mijne baas me dat toenstraks zei moest ik eventjes aan dit topic denken...
Blijkbaar is het nog maar sinds kort zo. Heel kort.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RoughneckNaar 't schijnt is het nu een stuk moeilijker geworden eer je een auto kunt invoeren... Nu ja, moeilijker. Het duurt langer zo schijnt het. Stel dat je je nu een 2de hands auto aanschaft in Duitsland zou je 3 - 4 weken daadwerkelijk moeten wachten eer je nu kunt rondrijden.. Ik weet niet of dat waar is, maar toen mijne baas me dat toenstraks zei moest ik eventjes aan dit topic denken...
Blijkbaar is het nog maar sinds kort zo. Heel kort.BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door snowman265Transitplaten gaat niet omdat ie nu gekeurd moet worden met de platen die er op hangen oftewel met garageplaten.....
BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door snowman265Transitplaten gaat niet omdat ie nu gekeurd moet worden met de platen die er op hangen oftewel met garageplaten.....
Peugeot 307 Sw 1.4HDI
& BMW E36 318TDS Touring
Wanna hear&see some fantastic cars ? It's the Gumball:
http://www.passion-gt.com/video/GumB..._PassionGT.mpg
Ode aan de eigen wagen!
Terroristen bombarderen enkel openbaar vervoer!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Blink360Oorspronkelijk geplaatst door snowman265Transitplaten gaat niet omdat ie nu gekeurd moet worden met de platen die er op hangen oftewel met garageplaten.....
Comment
-
Heb gebeld op keuring.
Alleen de platen waar het voertuig mee ingeschreven was mogen (dus duitse platen niet want de auto moet eerst afgemeld zijn in Duitsland voor men het roze formulier krijgt uit voor de keuring !!! ????)
Of garageplaten.
Transitplaten mag niet volgens de stationschef.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door snowman265Heb gebeld op keuring.
Alleen de platen waar het voertuig mee ingeschreven was mogen (dus duitse platen niet want de auto moet eerst afgemeld zijn in Duitsland voor men het roze formulier krijgt uit voor de keuring !!! ????)
Of garageplaten.
Transitplaten mag niet volgens de stationschef.
Als je een transitplaat hebt, dan is de wagen nog steeds ingeschreven in Duitsland, verzekerd en alles erop en eraan. Het is dus een geldige plaat, waarvan bijvoorbeeld een Belg eigenaar is. Het roze formulier kan perfect ingevuld worden terwijl je nog ingeschreven bent in Duitsland, aangezien dat slechts een formulierke is, meer niet. Pas de dag dat je ermee werkelijk naar den DIV gaat om een Belgische nummerplaat aan te vragen, moet uw wagen afgemeld zijn in Duitsland (transitplaten verlopen dus), anders ben je natuurlijk ingeschreven in 2 landen.
En als ze moeilijk blijven doen, gewoon een aangetekend briefke zenden naar Brussel, 't was dan rap geregeld. Hebben dat ook moeten doen voor onze Chevy die volgens de stationschef niet kon ingeschreven worden om allerlei belachelijke redenen.BMW E46 318d '05
VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13
Comment
Comment