Oorspronkelijk geplaatst door ames
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Een 2e hands auto uit Duitsland importeren... hoe ?
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
duitse auto van particulier
hoi ik heb een mooie ford focus op het oog uit Duitsland, k heb hier es door da forum gelezen en heb toch nog wa vragen.
over da verkoopscontract ma hoe zit dat juist als ge de auto van een particulier en nie van garage wilt kopen kunt ge da zelf opstellen of zijn daar standaart papieren voor?
de verkoper zegt da er 1jaar garantie op is die in de EU geldig is bij een Forddealer, maar kan dat als hij niet door een garage wordt verkocht?
graag reactie hierop en alvast bedankt.
Comment
-
Dus even samenvatten als ik auto misschien zou importeren uit duitsland:
1. contact opnemen met de verkopen, zeggen dat je hem gaat kopen en een goeie koopovereenkomst sluiten dat hij bij eventuele probelem de auto terugneemt of prijs naar beneden doet etc.
2.Vragen aan de verkopen dat hij die platen aanvraagt zodat je naar belgie kan rijden.
3.Naar duitsland gaan, even testrijden, cash betalen (zo prijs wat naar beneden doen) en naar belgie rijden.
4. Naar de douane gaan een daar dat 705 formulier gaan ophalen + al die andere dingen die ze geven.
5. Naar de autokeuring gaan.
6. op site zetten om te verkopen en (hopelijk) wat winst hebben.
Die 'stappen' volgen of vergeet ik iets?
-> Dan nog vraagje: wie moet er die auto inschijven ik om 'mijn' koper?
-> Kan je die auto met transportfirma naar belgie laten overkomen?
Comment
-
als je een auto koopt die dateert voor 1999 moet je na de gelijkvormigheidskeuring , +-4-5weken wachten (zeggen ze , ik zit aan men tweede week) en dan nog eens teruggaan voor keuring tweedehandsverkoop (dikke geldklopperij want ze hebben hem al eens volledig van boven tot onder gekeurd(99euro)
Comment
-
FACTUURDATUM OF DATUM VAN INSCHRIJVING BELGIE
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDa's pure theorie, en de facto onjuist.
Eens je 'n tijdelijke Duitse nummerplaat hebt inclusief dekking, maakt 't niet uit of je veel rijdt of niet. Dus "zo weinig mogelijk rijden tot je 'm inschrijft hier" is ook fout, soms zelfs het tegenovergestelde is nodig : als je quasi nieuwe auto naar hier haalt is 't ons al gebeurt dat we 'm nog op een weekendje een kleine 1.000 km mochten rijden tot 'ie z'n vereiste kilometeraantal had om niét als "nieuwe wagen" te worden aangezien (zoniet mocht de inschrijver in België BTW betalen). En met een andere auto heeft m'n vader ooit nog een kleine drie maand op tijdelijke Duitse platen rondgereden (reden : de wagen moest ouder worden dan 6 maand om niet als "nieuw" te worden aangezien + 'ie wou wachten tot 't 1 januari was geworden omdat de auto dan voor 't eerst een jaartje later was ingeschreven en dus een jaartje jonger werd). Perfect legaal, nergens verboden. Alleen moet je dan wel tijdelijke platen voor 3 maand halen ginder, en die kosten deftig veel geld.
Afin. Theorie vs. realiteit.
Ik heb begrepen dat de factuurdatum telt en niet de datum van inschrijving
Ik heb een auto op het oog van 3 maand en +- 2000km en zoek enige zekerheid.
Thanks
Comment
-
Hello Guys
Ook ik heb via een verkoper in het Luikse een Duitse Mazda Mx5 gekocht. Hij heeft de wagen ingevoerd vanuit Duitsland en heeft hem hier laten keuren.
Ik dacht dat alles in orde was want ik kreeg een car-pass ,ook een gelijkvormigheids attest ( COC), de groen kaart van de keuring ( zonder opmerkingen) en ik kreeg in dubbel het roze formulier voor de nodige plaat aan te vragen aan een DIV loket. En in copy op 1 blad de Fahrzeugbrief en een Fahrzeugschein. En ook nog een soort verkoopsovereenkomst tussen hem en mij.
Ik dus met die papieren naar het plaatselijk DIV kantoor, daar laten ze me weten dat ze het orgineel Fahrzeugbrief en de Abmeldingsbrief nodig hebben vooralleer ze de wagen kunnen inschrijven. Deze heb ik dus niet.
Na een telefoontje naar een forumlid hier laat die mij weten dat ik dit moet gaan vragen aan de verkoper van de wagen in het Luikse.
Ik heb echter bang dat deze die papieren niet meer heeft, of dat hij zegt dat hij ze wel overhandigd heeft..... en dan ?????
Ik ga vandaag proberen de verkoper terug vast te krijgen. Ben benieuwd.
Ik loop misschien een beetje te hard van stapel maar wat als hij die papieren niet meer heeft weet iemand dan juist welke stappen ik moet ondernemen ??? Om aan een origineel paier te geraken van Fahrzeugbrief en Fahrzeugschein en Abmeldungsbrief ?
Mvg Davy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door firebiker Bekijk BerichtenHello Guys
Ook ik heb via een verkoper in het Luikse een Duitse Mazda Mx5 gekocht. Hij heeft de wagen ingevoerd vanuit Duitsland en heeft hem hier laten keuren.
Ik dacht dat alles in orde was want ik kreeg een car-pass ,ook een gelijkvormigheids attest ( COC), de groen kaart van de keuring ( zonder opmerkingen) en ik kreeg in dubbel het roze formulier voor de nodige plaat aan te vragen aan een DIV loket. En in copy op 1 blad de Fahrzeugbrief en een Fahrzeugschein. En ook nog een soort verkoopsovereenkomst tussen hem en mij.
Ik dus met die papieren naar het plaatselijk DIV kantoor, daar laten ze me weten dat ze het orgineel Fahrzeugbrief en de Abmeldingsbrief nodig hebben vooralleer ze de wagen kunnen inschrijven. Deze heb ik dus niet.
Na een telefoontje naar een forumlid hier laat die mij weten dat ik dit moet gaan vragen aan de verkoper van de wagen in het Luikse.
Ik heb echter bang dat deze die papieren niet meer heeft, of dat hij zegt dat hij ze wel overhandigd heeft..... en dan ?????
Ik ga vandaag proberen de verkoper terug vast te krijgen. Ben benieuwd.
Ik loop misschien een beetje te hard van stapel maar wat als hij die papieren niet meer heeft weet iemand dan juist welke stappen ik moet ondernemen ??? Om aan een origineel paier te geraken van Fahrzeugbrief en Fahrzeugschein en Abmeldungsbrief ?
Mvg Davy
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichtenaangifte doen bij Duitse politie van 'verlies' en via invoerder een nieuw origineel aanvragen; ik denk maar luidop hoor en ben geen specialist terzake...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door firebiker Bekijk BerichtenHet is toch allemaal in orde gekomen. De verkoper heeft de papieren overhandigd en ik heb gisteren alles aangetekend opgestuurd naar het DIV. Nu wachten op de plaat.
Comment
-
invoeren van buitenlandse auto
hé,
ik wou even eens iets vragen,
ben van aalst en heb en camionet uit nederland gaan halen.
ben bij de douane daar geweest om de oude plaaten met de eigenaar daar af te geven.
nu zou ik hier naar de douane moeten achter en vignet 705.
en dan naar de div.
dat zeg thij allemaal nu hoopen dat het zo is ik ga morgen langs naar de douane hier en ik hoop dat alles goed komt.
het is en lichte vracht uit holland.
ik heb wel geen roze formilier?
dat is daar anders zei hij.
hopelijk weet er iemand wat meer want dat is alles wat hij me zij.
Comment
-
Ik ben waarschijnlijk van plan een auto in Duitsland te kopen. Heb al heel deze thread doorlezen, maar toch nog wat vraagjes.
Een vriend van me heeft dit al eens gedaan en vertelde me dat hij de transitplaat terplekke heeft aangevraagd. Dus toen hij om de wagen ging, zijn ze samen naar de een of andere dienst gegaan waar alle papieren voor de plaat in orde gemaakt werden en de plaat zelf gemaakt werd. Hij had het geluk dat die dienst daar dichtbij was en ze dus niet ver moesten rijden.
Maar waar vind je nu een lijst waar al die diensten zijn? Ik veronderstel dat ze dat in de meeste grote steden zullen hebben, maar toch zou ik het liever zeker zijn.
Ik zou graag eerst de auto zien vooraleer ik geld uitgeef voor de transitplaat.
Hoeveel kost zo een transitplaat juist. 2 weken is voor mij normaal genoeg. Ik heb nog niet veel gevonden, maar volgens mij is het ergens rond 100€.
Nu nog een specifiek probleempje. Ben ik 'verplicht' om de wagen direct in te voeren? Ik zou de wagen liefst naar België rijden en hem dan in een garage zetten zodat ik hem om mijn gemak kan opknappen.
Als hij dan in de staat is dat ik goed vind wil ik hem dan invoeren en inschrijven. Nu, dat kan een week, maand, jaar duren hé :p
Is dit een probleem? Want volgens mij is de wagen dan 'onbestaande' aangezien hij is uitgeschreven in duitsland (als de transit plaat vervalt) en nog niet ingeschreven in België.
Ik veronderstel niet dat dat een probleem is, maar ik vraag mij af of ze het bij de invoering niet erg gaan vinden omdat de datum van verkoop al zo lang geleden is.
Kan iemand mij hierbij helpen?
Comment
Comment