Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Richtprijs Volvo XC 90 V8 Executive

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Richtprijs Volvo XC 90 V8 Executive

    Nu de levering van de x5 3.0sd aanstaande is, is de tijd aangebroken dat de Volvo Xc90 4.4i V8 Summun Executive weg kan. Ik heb al op verschillende sites gekeken in België mah vind niet echt een richtprijs voor de verkoop van deze toch uitstekende wagen (spijtig genoeg te zware moterisatie voor België).

    De wagen is dezelfde kleur en dezelfde opties als deze in onderstaande link:


    Hij is van 05/2005 en heeft 87.000km op de teller en heeft als extra nog een set 20" Heico Velgen met zomerbanden (banden zijn wel aan vervanging toe en velgen mogen apart weg). Het bedrag in bovenstaande link zullen we ook nooit ontvangen voor onze wagen en het bedrag +/- 45.000€ van automagazine ook niet. In duitsland gaat een vergelijkbare wagen voor +/- 39.000€.

    Maar kan iemand mij een realistische richtprijs geven en tips aan wie of waar ik hem moet aanbieden.

  • #2
    Ik denk dat je met 40000 € al heel content gaat mogen zijn.
    Waarom heb je in de eerste plaats voor zo'n motorisatie gekozen?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Carioca Bekijk Berichten
      Ik denk dat je met 40000 € al heel content gaat mogen zijn.
      Waarom heb je in de eerste plaats voor zo'n motorisatie gekozen?
      Iemand die 40.000€ geeft voor deze wagen mag hem morgen komen halen, wij denken eerder aan een +/- 36.500€ te vragen.

      De motorisatie is een keuze voor de V8, de vorige wagen was een ML400Cdi V8. Nu zijn we er toch vanaf gestapt omdat de 3.0sd ook snel genoeg is en we nog een V8 benzine hebben. De motorisatie was puur voor de "fun", liefhebberij waarvan we wisten dat het moeilijk verkoopbaar ging zijn als tweedehands. Dat waardeverlies en risico wisten we op voorhand dus daar mogen we niet over klagen.

      Hoopte ook nog dat iemand kon zeggen of er speciale bedrijven of opkopers in dit segment gebasseerd zijn om de wagen aan hen over te laten. Als hij te weinig opbrengt dan blijft hij en krijgt de wagen een lichte vracht ombouw.

      Comment


      • #4
        Enige voordeel aan deze auto is dat hij op lichte vracht te gooien is.

        Ik schat de auto rond de 35000 euro.

        Comment


        • #5
          en dan nog is die niet van vandaag op morgen weg

          mss bij de nieuwe eco-taxatie

          Comment


          • #6
            Ik zou hem ook op buitenlandse sites zetten. Nederland kan een optie zijn.
            Volgens mij heb je idd. maar 2 mogelijkheden om nog iets deftig te krijgen en dat is ofwel export (maar het is en blijft een Zweed) ofwel LV.

            Comment


            • #7
              In Nederland gaat ge hem helemaal ni verkocht krijgen vermits er daar nog BPM ed. bijkomt. Eventueel export naar Spanje, niet dat de XC 90 daar zo populair is, maar er rijden wel meerdere V8 exemplaren rond.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Fast Ace Bekijk Berichten
                In Nederland gaat ge hem helemaal ni verkocht krijgen vermits er daar nog BPM ed. bijkomt. Eventueel export naar Spanje, niet dat de XC 90 daar zo populair is, maar er rijden wel meerdere V8 exemplaren rond.
                In Nederland is een V8 veel interessanter dan hier (zeker voor 01/02/08 ivm slurptax) omdat daar het tax systeem gebasseerd is op gewicht ipv cilinderinhoud. Een XC90 D5 is daar jaarlijks aan tax even duur (zelfs duurder door korting voor benzinewagens) dan een V8. En de BPM die erbij komt is 40% van de orginele BPM, een tweedehands auto is in Nederland ook duurder dan in België (die BPM blijft bij de wagen).

                Comment


                • #9
                  Thanks voor verduidelijking. Mij hadden ze namelijk een ander verhaal verteld. Ik had namelijk de vraag eens gesteld aan een autoverkoper ivm met de V50 T5 van mijn vrouw. Omdat die hier in België quasi onverkoopbaar is (of het is tegen een belachlijk lage prijs) vroeg ik die man of het de moeite zou lonen hem in Nederland proberen te verkopen... Zijn antwoord was het verhaal hierboven vermeld ivm met BPM ed. Met jouw uitleg lijkt het mij dan mss toch interessant om het daar eens te proberen...

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Fast Ace Bekijk Berichten
                    Thanks voor verduidelijking. Mij hadden ze namelijk een ander verhaal verteld. Ik had namelijk de vraag eens gesteld aan een autoverkoper ivm met de V50 T5 van mijn vrouw. Omdat die hier in België quasi onverkoopbaar is (of het is tegen een belachlijk lage prijs) vroeg ik die man of het de moeite zou lonen hem in Nederland proberen te verkopen... Zijn antwoord was het verhaal hierboven vermeld ivm met BPM ed. Met jouw uitleg lijkt het mij dan mss toch interessant om het daar eens te proberen...
                    Gewoon je prijs excl. BTW (weet niet dat dit voor particulieren mogelijk is) en daar betaalt de Nederlander dan in Nederland zijn percentage BPM (afhankelijk van ouderdom) en BTW op. Mah van prijs excl. BTW zijn in België en Nederland de wagens quasi even duur, alleen in Nederland krijgen ze nog de BPM voorgeschoteld.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Bmw3adept Bekijk Berichten
                      Gewoon je prijs excl. BTW (weet niet dat dit voor particulieren mogelijk is) ...
                      Neen. Ik zal eens bij mijn boekhouder informeren hoe ik dit het best kan aanpakken

                      Comment

                      Working...
                      X