Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Navigatie BMW: Business vs Professional

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Navigatie BMW: Business vs Professional

Kan er iemand mij in detail uitleggen wat juist de verschillen zijn tussen de navigatiesystemen Business en Professional voor de 3-reeks?

Heeft de keuze van navigatiesysteem nog verdere gevolgen voor de uitrusting van de auto? (bvb combinaties met bluetooth GSM en radio)
    The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Bij de Business krijg je alleen maar aanwijzingen via pijlen en bij Professional heb je een groter scherm en een landkaart gecombineerd met pijlen aan de rechterkant van het scherm . Dus veel overzichtelijker.

Zo was het toch als wij onze 5 aangeschaft hebben in 2006, 'k denk dat dit nog niet verandert is.

mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
      Bij de Business krijg je alleen maar aanwijzingen via pijlen en bij Professional heb je een groter scherm en een landkaart gecombineerd met pijlen aan de rechterkant van het scherm . Dus veel overzichtelijker.

Zo was het toch als wij onze 5 aangeschaft hebben in 2006, 'k denk dat dit nog niet verandert is.

mvg
      'k geloof dat, vanaf MY07, navi business ook kaartweergave had.

Ask gTa
      1991 Mazda MX-5 NA
      Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
      www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk Berichten
        'k geloof dat, vanaf MY07, navi business ook kaartweergave had.

Ask gTa
        Onze 5 (2007) heeft dacht ik business navigatie en dat is met kaart.

Comment

Bij navi. prof. is het scherm groter ( 8,8 inch ) dan bij business. Bij prof. heb je 2 gleuven : eentje voor je navi. CD en eentje voor je liedjes CD. Bij business maar 1 gleuf en moet je de CD's wisselen. Ook bij prof. meer mogelijkheden. Voor meer uitleg kan je naar de site BMW.be gaan en via " cataloog" kan je meer info vinden omtrent de verschillen.
          Prof. is iets duurder ( +- € 475 als ik me niet vergis)

Comment

Bedankt, maar in de cataloog staan er maar 3 verschillen (groter scherm, 3D kaarten en CD-speler). Lijkt me weinig verschil voor die prijs.

Wat bedoel je juist met meer mogelijkheden?
            The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

Nog even gecheckt : ook mp3 compatibel en je kan met je 8,8 inch 3-D kleurenscherm tegelijk de wegenkaart en pijlensysteem naast elkaar laten fuctioneren. Ook zo met radiofrequenties en wegenkaart naast elkaar, enz... Er is inderdaad weinig verschil maar ik zou zeggen test het uit bij de lokale bmw dealer. Ik moet zeggen de MMI van Audi is makkelijker en zit ook logischer in elkaar om mee te werken. Maar ja dat is mijn persoonlijk gedacht hé.

Comment

Ik zou op een 3serie zeker voor navi prof kiezen en dat vooral voor het mooiere grotere scherm

Comment

Inderdaad, als je dan toch navigatie neemt en dus die bult op het dashboard hebt, dan moet je voor nav prof kiezen. Het scherm van de business is te klein in verhpuding met de beschikbare breedte in die bult.
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Klopt wat je zegt. Het verschil tussen de 8,8 inch prof. en de 7,5 inch bus. is merkbaar als je ermee werkt.

Comment

Ik heb juist een 525d van 2005 gekocht via een officiele bmw dealer.
                      Daarop zit de nav business.
                      Waarschijnlijk nog gewoon met pijltjes en aanwijzingen.

Vermits de 07 ook kaarten heeft, welliswaar 2D, zou ik met een nieuwe navigatie DvD ook die functies krijgen? Denk dat er hardware matig weinig veranderd is, juist?

edit: ze gaan software 2008 installeren. Lijkt me een firmware update en hopelijk ook nieuwe DVD. Dat zou een mooi cadeau zijn.
                      Last edited by ; 16/04/2008, 16:57.

Comment

Als je een BMW 3 serie (bj 2008 ) koopt en daar zit het navigatie systeem business op, heb je dan automatisch een USB aansluiteing?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tanguy Bekijk Berichten
                          Als je een BMW 3 serie (bj 2008 ) koopt en daar zit het navigatie systeem business op, heb je dan automatisch een USB aansluiteing?
                          Nee moet je nog apart als optie erbij nemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                            Nee moet je nog apart als optie erbij nemen.
                            je kan dat wel achteraf laten inbouwen,kost wel wat geld(800 euro dacht k)
                            2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Vraagske

Ik heb de DVD wegenkaart Europa , welk 1 zou ik moeten kopen om de kaart van Kroatie ook te hebben ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                                Vraagske

Ik heb de DVD wegenkaart Europa , welk 1 zou ik moeten kopen om de kaart van Kroatie ook te hebben ?
                                Wss niet die van Rusland. Typ die vraag keer in google dan krijgt ge binnen de 0.01 seconden een antwoord op die vraag.

Nuja, voor Tomtom:
                                TomTom BV (http://www.tomtom.com), leverancier van autonavigatiesystemen, biedt vanaf vandaag voor TomTom GO de mogelijkheid om met individuele landkaarten de weg te vinden door geheel Europa. TomTom GO is een alles-in-één autonavigatiesysteem. De nieuwe kaarten staan op SD-geheugenkaartjes. Het is voor het eerst dat er kaarten per land los verkrijgbaar zijn op een dergelijk, makkelijk te gebruiken medium. U hoeft slechts het geheugenkaartje met het juiste land in te voeren om de juiste route te vinden en te volgen.

Voor BMW:
                                DVD Oost Europa online kopen
                                Op Aanbodpagina.nl vind je een actueel overzicht van alle auto s van elk willekeurig merk. De autos staan met fotos en kenmerken keurig gerangschikt op merk op onze site.

of bij handelaar ofwel een Illigale download:

En mijn excuses voor de geprikkelde reactie O ja en Rusland zit er ook in hieronder een lijst van landen in dvd 2009-2:

BMW high navigatie dvd 2009 - 2

Meest recente DVD High Europa 2009-2.

Geschikt voor de volgende modellen van BMW met MK4 navigatie computer:
                                3-serie E46
                                5-serie E39
                                7-serie E38 en E65 / E66
                                X3
                                X5 (E53)
                                Z4

Dekking van de volgende landen op straatniveau:

Andorra
                                Monaco
                                België
                                Nederland
                                Denemarken
                                Noorwegen
                                Duitsland
                                Oostenrijk
                                Estland
                                Polen
                                Finland
                                Portugal (incl. Madeira)
                                Frankrijk
                                Rusland
                                Gibraltar
                                San Marino
                                Griekenland
                                Zweden
                                Groot Brittannië
                                Oostenrijk
                                Ierland
                                Slowakije
                                Italië
                                Slovenië
                                Kroatië
                                Spanje (incl. Kanaren)
                                Letland
                                Tsjechië
                                Liechtenstein
                                Ungarn
                                Litouwen
                                Vaticaanstad
                                Luxemburg
                                Wit-Rusland
                                Macedonië
                                Last edited by ; 02/02/2010, 03:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bmw5lover Bekijk Berichten
                                  Ik heb juist een 525d van 2005 gekocht via een officiele bmw dealer.
                                  Daarop zit de nav business.
                                  Waarschijnlijk nog gewoon met pijltjes en aanwijzingen.

Vermits de 07 ook kaarten heeft, welliswaar 2D, zou ik met een nieuwe navigatie DvD ook die functies krijgen? Denk dat er hardware matig weinig veranderd is, juist?

edit: ze gaan software 2008 installeren. Lijkt me een firmware update en hopelijk ook nieuwe DVD. Dat zou een mooi cadeau zijn.
                                  had je nu 3d ?

Comment

Vermits de 07 ook kaarten heeft, welliswaar 2D, zou ik met een nieuwe navigatie DvD ook die functies krijgen?????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anmol77 Bekijk Berichten
                                      Vermits de 07 ook kaarten heeft, welliswaar 2D, zou ik met een nieuwe navigatie DvD ook die functies krijgen?????
                                      Die 3d in België is enkel met landmarks en in grote steden hoor. Daarbuiten is dat niets.

Volgens mij is een kaartenupdate enkel voor de routes en niet de 3D.

Comment

Die 3d in België is enkel met landmarks en in grote steden hoor. Daarbuiten is dat niets.

Volgens mij is een kaartenupdate enkel voor de routes en niet de 3D.

== http://www.chess-rivals.com/ ==

Comment

Working...
                                        X