Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuring verkoop - Auto uitgeschreven...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Keuring verkoop - Auto uitgeschreven...

hallo,

Mijn auto moest ten laatste 4-02-2008 naar de 'gewone' keuring, Ik ben dan ook 4-02 geweest maar heb hem voor verkoop laten keuren omdat ik een nieuwe wagen besteld heb die 10-03 geleverd gaat worden. Maar... mag ik nu nog wel met die wagen rijden nu die in feite is uitgeschreven ? Ben ik dan nog in orde met verzekering etc ?

thx

Oorspronkelijk geplaatst door SixFeet6 Bekijk Berichten
    hallo,

Mijn auto moest ten laatste 4-02-2008 naar de 'gewone' keuring, Ik ben dan ook 4-02 geweest maar heb hem voor verkoop laten keuren omdat ik een nieuwe wagen besteld heb die 10-03 geleverd gaat worden. Maar... mag ik nu nog wel met die wagen rijden nu die in feite is uitgeschreven ? Ben ik dan nog in orde met verzekering etc ?

thx
    Wagen is toch nog niet uitgeschreven (of heb je de platen binnengeleverd?)

Als de wagen goedgekeurd is dan ben je altijd verzekerd (ook al is hij niet meer ingeschreven)

Comment

Als je je wagen voor verkoop laat keuren wordt in je inschrijvingsbewijs een tekst geperforeerd die zegt dat het maar geldig meer is tot 2 maand na de datum van keuring. Kijk dat maar eens na. Je kan er dus nog uiterlijk tot dan mee rijden (en hem verkopen).
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
        Als je je wagen voor verkoop laat keuren wordt in je inschrijvingsbewijs een tekst geperforeerd die zegt dat het maar geldig meer is tot 2 maand na de datum van keuring. Kijk dat maar eens na. Je kan er dus nog uiterlijk tot dan mee rijden (en hem verkopen).
        En wat als je met de auto blijft rijden tot als die verkocht wordt ? Dit kan meer of minder dan 2 maanden bedragen. Dit kan je toch niet op voorhand weten, en de BIV nog veel minder.
        Ik heb een nieuwe wagen gekocht die ergens in mei wordt geleverd en daarna wordt mijn huidige auto verkocht.
        Gisteren moest ik naar de jaarlijkse keuring, en om volledig in orde te zijn en eventueel geen tweede keer naar de keuring te moeten gaan, heb ik hem dan ook laten keuren voor verkoop...maar ik heb nog geen idee wanneer de nieuwe precies geleverd wordt, dat kan ook na 12 mei zijn (dus meer dan 2 maanden).
        Wat dan ? Ik kan hem dan opnieuw later herkeuren voor verkoop. Geen probleem. Maar wat met die roze kaart ? Wat is het nut van die te gaan perforeren ? Ze kunnen je toch niet verplichten je auto te verkopen..wat als je nu eens van gedacht verandert. Zijn toch hun zaken niet, als je maar in orde bent....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk Berichten
          En wat als je met de auto blijft rijden tot als die verkocht wordt ? Dit kan meer of minder dan 2 maanden bedragen. Dit kan je toch niet op voorhand weten, en de BIV nog veel minder.
          Ik heb een nieuwe wagen gekocht die ergens in mei wordt geleverd en daarna wordt mijn huidige auto verkocht.
          Gisteren moest ik naar de jaarlijkse keuring, en om volledig in orde te zijn en eventueel geen tweede keer naar de keuring te moeten gaan, heb ik hem dan ook laten keuren voor verkoop...maar ik heb nog geen idee wanneer de nieuwe precies geleverd wordt, dat kan ook na 12 mei zijn (dus meer dan 2 maanden).
          Wat dan ? Ik kan hem dan opnieuw later herkeuren voor verkoop. Geen probleem. Maar wat met die roze kaart ? Wat is het nut van die te gaan perforeren ? Ze kunnen je toch niet verplichten je auto te verkopen..wat als je nu eens van gedacht verandert. Zijn toch hun zaken niet, als je maar in orde bent....
          Als je niet op voorhand weet dat de wagen binnen de 2 maand verkocht is moet je de wagen gewoon periodiek keuren en als je zeker bent teruggaan voor een keuring voor verkoop.
          Als je nu langer dan 2 maand met je wagen zou willen blijven rijden zal je volgens mij je wagen opnieuw moeten inschrijven. (Maar misschien kan je eens naar de keuring bellen om te kijken of er geen andere mogelijkheid is om een niet-geperforeerd inschrijvingsbewijs te bekomen. De wagen blijft zowiezo op jouw naam ingeschreven tot iemand anders hem inschrijft dus dat ik het probleem niet maar jij mag niet rondrijden met een geperforeerd inschrijvingsbewijs. De keuring kan geen nieuw inschrijvingsbewijs verstrekken, misschien de D.I.V wel zonder herinschrijving?) En bovendien zal je je wagen later nog eens opnieuw moeten laten keuren voor verkoop.
          Op zich is er geen probleem aangezien het inschrijven van hetzelfde voertuig niets kost dacht ik? Je zal enkel wat meer administratief werk hebben en de prijs van je keuring voor verkoop onlangs ben je nu kwijt.
          De reden waarom het inschrijvingsbewijs geperforeerd was is omdat je hem anders na meer dan 2 maand zou kunnen verkopen. De koper is ook niet altijd op de hoogte van de regels hierover en die perforatie maken ze duidelijk aan de verkoper.

N
          Last edited by Gere; 15/03/2008, 22:38.
          2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

OK bedankt...zal eens contact opnemen met de DIV...hopelijk krijg ik mijn nieuwe begin mei en dan is er helemaal geen probleem.....

Comment

Working...
            X