Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voor/nadelen van leder tov stoffen bekleding?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

O dat wordt moeilijk.
    Denk dat we toch voor de stof gaan, in de zomer doen wij nogal lange afstanden met de auto.
    Twijfelden als extra optie tussen navigatie of leder.
    Zal dus de ingebouwde navigatie worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
      Leder voelt gewoon beter aan, zit beter, oogt mooier, .. En de nadelen neem ik er met plezier bij. Is altijd één van de eerste opties die ik aanvink.

al zoveel nieuwe wagens besteld?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
        Dus niet in een mpv waar topicopener naar op zoek is.

Lancia MPV

ford S max heeft ook alcantara

Maar idd, als je een hoop kinderen hebt die freten en zuipen en friscos eten op de achterbank, zou ik dat zeker niet doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door AMVDVD Bekijk Berichten
          al zoveel nieuwe wagens besteld?
          Nee, wel veel wagens geconfigureerd als ik aan het uitkijken was voor een nieuwe wagen. En de eerste optie die ik aanvinkte (buiten het kleur) was "lederen zetels". Het geeft de wagen ook een pak meer uitstraling.

Comment

heb zelf nog nooit leder gehad, maar deze week met een collega heen en terug naar duitsland gereden voor 't werk (met zijn auto).

hij rijdt met een passat (vorige model), volgens hem zo'n 5 jaar oud nu. ik vond zijn leren zetels eigenlijk echt tegenvallen: als de auto in de zon had gestaan dan was het bloedheet (zitvlak maar bvb ook de rugleuning, en ge zit dus echt niet goed, uw tshirt plakt aan uw rug). zelfs met airco duurde het toch ff eer ge aangenaam zat.

't is maar één ervaring hé, en dan nog een korte. maar ik zie mezelf toch niet direct leder bestellen, dan besteed ik dat geld liever aan een andere optie...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door twijfeltje Bekijk Berichten
              O dat wordt moeilijk.
              Lol. Je doet je naam eer aan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeJokke Bekijk Berichten
                Lol. Je doet je naam eer aan

Als je iets doet moet je het goed doen natuurlijk!
                Een auto kopen als leek is niet zo eenvoudig. En zeker niet als je bijna alle merken mooi vind.

Comment

Leder is heel koud in de winter en heel warm in de zomer, je ziet minder vlekken van eten of drinken.

Stof is (in het algemeen) iets minder mooi en je ziet er meer vlekken op.

Comment

Leder in een salon vind ik alleszins belangrijker dan leder in een wagen, maar het hangt ook een beetje af van wagen tot wagen. Bij een wagen vanaf 35.000 € zou ik in de meeste gevallen wel leder willen. Onder de 25.000 € niet.
                    M.a.w. een lichte voorkeur voor leder. Gewoon omdat ik het wel chiquer vind.
                    120d Hatch Edition Sport

Comment

hangt er zo vanaf, maar leder is bijna altijd mooier

die kreukel die je hebt hangen af van de kwaliteit van het leder ook, bvb onze Cayenne had na dik 165k km bijna geen enkele slijtage aan de bestuurderstoel zonder één product ofzo aan te raken

bij mijn mini heb ik na 7500 km al van die 'plooitjes' aan de zijkant

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                        de voordelen van stof, de schoonheid van leer, maar zonder de nadelen van leer.

alcantara is puur synthetisch en heel sterk, niet te verwarren met de bekende suéde (wildleder)

ideaal voor in sportwagen, je 'kleeft' echt aan je stoel

Comment

Liefst leder, maar indien mogelijk met ventilatie en massage. Heerlijk.

Alleen leverbaar op de duurdere auto's.

Comment

1. Alcantara
                            2. Stof
                            3. Leder

Het ziet er wel mooi uit, maar verder zie ik er geen enkel voordeel in eigenlijk.

Comment

Ik hou toch echt wel van leder, zitcomfort is toch een pak beter.
                              En ja de zetels worden warm in de zomer, maar daar kan ik mee leven.
                              En in de winter gaat de zetelverwarming aan als de zetel te koud is
                              BMW 420dA : >>>

Comment

stof is duf

Comment

Mijn eerste wagen (overgeërfd van mijn vader) had blauwe alcantara zetels.
                                  Daar zag je echt alles op en als je er een vlek probeerde uitkrijgen, deed je vaak meer kwaad dan goed.

Ik denk trouwens dat je in de huidige mainstream-wagens nog maar weinig alcantara kan krijgen.
                                  fils à papa

Comment

Was een goei é .

Comment

Je zou eens moeten weten welke vlekken.
                                      Nee moet ik echt niet weten .

Comment

Ik vind leder te duur, ik kan het niet betalen. Het is wel mooi natuurlijk.

Ik heb 3 jaar met een volledig beige alcantara interieur gereden in mijn Lancia Lybra... wel... Dat was SUPER !

Moest het in mijn budget passen, dan nam ik alcantara. Dat van Lancia was synthetisch en kon je goed afwassen. Het was trouwens niet zo duur.

Alcantara is lekker zacht en aangenaam om te voelen. En in de zomer plakt het niet.

Comment

Zowiezo leder. Mijn vorige wagens hadden allemaal stof en ik heb daar een hekel aan gekregen: altijd vuile plekken, trekt stof aan en is heus niet veel 'koeler' in de zomer dan leder.

Wat betreft die warmte van leder in de zomer vind ik dat dat goed meevalt. Mijn wagen staat dikwijls een ganse dag in de brandende zon en als ik instap en een tijdje met open ramen rij en dan de airco op volle toeren laat draaien dan koelen ze snel af.

Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik een rood leder interieur heb en geen zwart.

Comment

Working...
                                          X