Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voor/nadelen van leder tov stoffen bekleding?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

heb leder gehad en k'wil het nimeer...
    plakt in de zomer en wordt pokkeheet (ni leuk met korte broek) en vind het ook wat te glad voor mij als ge bv. een kostuumbroek aanhebt.
    Ook fel opletten moet sleutels of ge hebt fameuze scharen, bij stof valt da ni zo op en is daar minder gevoelig aan. stof is dan weer hakeriger...

Comment

en wat met een stof-leder combinatie?
      (om helemaal te doen twijfelen )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rscalex Bekijk Berichten
        en wat met een stof-leder combinatie?
        (om helemaal te doen twijfelen )
        alcantara int midden en daarrond leder

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
          alcantara int midden en daarrond leder
          De perfectie !

Comment

Velourse zetels zijn anders ook wel leuk om in te zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door twijfeltje Bekijk Berichten
              Wat vinden jullie de interessantste bekleding en waarom?
              Op korte termijn : leder
              Op lange termijn : stof

Niks zo lelijk als versleten leder, dus tenzij uwen bruinen da kan trekken ...

Comment

Kwaliteitsleder kiezen hé mannekes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                  Kwaliteitsleder kiezen hé mannekes
                  Zelfs dan

Comment

Kan iemand eens zeggen wat Alcantara juist is?

Ik kies voor stoffen zetels.
                    Voordelen van stof:
                    - constanter van gewaarwordingstemperatuur
                    - verouderd mooier
                    - veel minder krasgevoelig dan leder
                    - normaal gesproken minder onderhoud
                    nadelen van stof:
                    - stof is een hondenhaarmagneet
                    - beetje gewoon

voordelen van leder:
                    - het kan bloedmooi zijn
                    - vlekbestendiger
                    nadelen van leder:
                    - heet in de zomer, ijskoud in de winter
                    - indien geperforeerd leder; minder vlekbestendig
                    - na verloop van tijd is het een versleten jutte zak van uitzicht (lichtelijk overdreven)
                    - zelfs op nieuwe wagens zie je kreukels in het leer

halflederen zetels zijn dikwijls het mooist vind ik.
                    Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Dit is nu mijn tweede auto met lederen zetels en ik zou nooooooooooooooooooit nog andere willen.... Vooral de combinatie met zetelverwarming is een optie die ik vroeger overbodig vond (voor ik 't ervaren had) maar nu, met mijn rugproblemen, echt niet meer zou kunnen missen.....
                      En mijn lederen zetels in mijn C30 zijn natuurlijk ook heel mooi, ;-)

Comment

Ik vind stof dikwijls nogal hard aanvoelen. Nu rij ik met velours op mijn zitjes, dus dat is een aangenaam gevoel. De meeste stoffen zetels tegenwoordig voelen dan echt ruw aan. Maar dat zal de duurzaamheid wel ten goede komen en dat is natuurlijk het belangrijkste.
                        Qua uitzicht is leer natuurlijk mooier, maar ik zou als ik de keuze had toch eerder opteren voor die oplossing van nep leder. Dat ziet er mooier uit en is toch duurzaam. En je kan bijvoorbeeld bij Volvo hele mooie kleurencombinaties maken. Daar noemt 't T-tec.
                        Last edited by ; 11/05/2008, 20:36.

Comment

Alcantara met leder

Is het beste wat ik tot nu toe al heb gehad. Vooral qua gevoel (steun, warmte).
                          Wel jammer dat het zo fragiel is door plekken

Toch neem ik het op mijn volgende wagen weer.

Comment

in leder komen kreuken, maar het stof aan de zijkant van mijn zetels begint ook slijtage te ondervinden van het in en uitstappen.
                            Voor mensen met een hond: niet te twijfelen, dat stof trekt haar aan. Om dat er uit te krijgen... Bij leder is het stofzuiger nemen, aanzetten en gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                              Zelfs dan
                              Ik heb toch maar voor Nappa leder gekozen, hoop dat dat toch een beetje deftig is. Moet nu wel zeggen, ik zit niet heel veel in de wagen. En ik heb geen overgewicht Dus dat komt m'n leder mss wel ten goede.

Comment

Kunstleder a.u.b..

Thuis heeft enkel de Peugeot nog stoffen zetels, de andere drie hebben lederen zetels en 't is toch altijd een verademing om van de Peugeot in één van de andere drie te stappen. Qua gevoel, textuur, uitzicht vind ik ledervarianten toch echt wel superieur t.o.v. stof.
                                Stof wordt tenanderen óók best warm in de zon en als je met een short op dat stof gaat zitten, dan zweet je óók. En dan heb je ook nog 's een mooie fijne print in je huid als je uitstapt.

Ik zou echter wel voor 'n nerfloos kunstleder opteren, als dat mogelijk is natuurlijk.
                                Het is goedkoper, makkelijker te onderhouden (is meestal dikker, uitdroging duurt wat langer), en veel minder krasgevoelig. De twee lederen zeteltjes in de MG kosten mss twee keer zoveel als het speklederen interieur van mijn Volvo... maar je zou eerder de MG 260.000km geven en de Volvo 50.000km i.p.v. omgekeerd. Ook de Rover 75 had echte lederen zetels, en aan 200k km lag de bestuurderszetel er toch ook wat te uitgerafeld en bekrast bij naar mijn goesting.
                                Dat leder in de Volvo is daarentegen zó dik dat het quasi niet kán uitrafelen. Ook zorgt een kras niet direct voor lelijke schade, 't is wel zichtbaar, maar 't zal nooit een scheur worden (de MG is bvb. al twee keer naar een zetelherstellingsatelier moeten gaan). 't Spekleder heeft ook quasi geen nerfstructuur, dus dat is heel vlug af te wassen, ALS dat al vuil wordt; bij de MG en de Benz moeten bij elke wasbeurt toch altijd ff de zetels gedaan worden omdat er tegen dan een grijsblauwe schijn op 't beige leder is gekomen.

Conclusie: ik zou altijd voor de goedkoopste ledersoort gaan. Dat hadden mijn ouders bij de MG beter ook gedaan; dan zaten ze nu niet met die gevoelige zeemvellekes als zetels.
                                En als de zetels een duidelijke nerfstructuur hebben, dan zou ik beige laten voor wat 't is, en een zwart of grijs interieur nemen. 't Wordt me gewoon té vlug vuil, dat beige: om de 2500km uw zetels een beurt geven vind ik toch wel wat te vlug.

Ik heb het hier natuurlijk over wagens die voor dagdagelijks gebruik moeten dienen.
                                Als 't voor een liefhebbersauto is, dan zou ik gewoon 't mooiste kopen dat binnen het budget valt.
                                Life's too short. Not to. Live it.
                                1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                  Ik heb toch maar voor Nappa leder gekozen, hoop dat dat toch een beetje deftig is. Moet nu wel zeggen, ik zit niet heel veel in de wagen. En ik heb geen overgewicht Dus dat komt m'n leder mss wel ten goede.
                                  Het Nappa leder van Audi is ook niet alles.

Comment

ik heb anders wel zeer goede ervaringen met Milano leder van Audi. Karmijnbeige (ofzoiets) .. nog steeds perfecte staat na 50.000 km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                      ik heb anders wel zeer goede ervaringen met Milano leder van Audi. Karmijnbeige (ofzoiets) .. nog steeds perfecte staat na 50.000 km
                                      Mijn Audi zetels zijn ook nog zo goed als nieuw na 40 000km terwijl de zetel in m'n 1 al wat schade hadden aan de wangen en een gat + grote kras) na nog geen 20 000km al.

Comment

Ik heb in de passat zwarte alcantara in het midden en de zijwanden zijn leder. Heb in het begin nog getwijfeld tussen alcantara/leder of leder/leder, maar omdat ik 80% van de tijd in een gladde uniformbroek in de wagen zit en ik mijn bochten nogal eens wat aan de snelle kant durf te nemen, toch maar voor het 'minder schuiverige' alcantara/leder gegaan. Ook al omdat leder/leder zo'n 600 euro duurder was... Het toont ook mooier omwille van die 2 verschillende structuren.

Qua stof zit er ook wel een heel groot verschil in kwaliteit tussen de verschillende merken/uitrustingsniveau's.

In mijn Xantia zat een fluwelen bekleding en die ziet er na 360 000 km uit als bijna nieuw. In die auto hebben heel vaak windsurfspullen gezeten (boards, zeilen, masten) met het nodige zout, zand en nattigheid. Ik ging dan ook gewoon met mijn nat surfpak op mijn zetels zitten. Als ik die dan vergeleek met die zetels in mijn vrouw haar vorige peugeot 106 waar slecht 65 000 km op stond.... Ik zou eigenlijk eens foto's moeten zoeken en posten.

Als je een goeie stoffen/fluwelen zetelbekleding hebt en dan nog eens in de juiste kleur (mijne was grijs met wat donkere accenten) dan kun je er dus jaren plezier van hebben zonder dat je moet gaan oppassen... Dat zal ik nu wel niet hebben met die zetelbekleding van die passat vrees ik. Daar gaan die surfboardjes toch maar netjes op de remorque (toch de eerste jaren) en zal de kleine maar content moeten zijn met wat water ipv cola.
                                        2008 VW Passat Variant Highline 2.0 TDI Common Rail (100kw) DSG

RNS 510 GPS Touchscreen - How to add POI's !!

Comment

Working...
                                        X